Houtdraaier in Nijmegen gezocht (of heel dichtbij...)

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Hallo,

Voor mijn laatste project ben ik aan het experimenteren met het maken van tandwielen. En nu zit ook op het punt dat ik een draaibank nodig heb om een blokje hout netjes cilindervormig te krijgen.

Ik heb alleen geen echte draaibbank (alleen een onhandig en afthans metaaldraaibankje met een kapotte snaar).

Is er toevallig een houtdraaier in Nijmegen (of heel dichtbij), waar ik een keertje mag langskomen om het stukje hout te draaien. Ik vermoed dat het heel weinig werk is.

Het betreft een balkje van ongeveer 1cm * 1cm en dan een paar cm lang. Deze heb ik al met de hand cylindervormig geschaafd. Het bestaat uit verschillende soorten hout, zodat ik, wanneer ik er plakjes afzaag, tandwielen kan maken van verschillende soorten hout (buxus, taxus, peer, misschien ebben).

groet!
Meron
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.235
652
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
1x1? Kan dat niet in een boormachine?

Als je niemand dichterbij kunt vinden, neem dan even contact op. Afhankelijk van welke kant in Nijmegen je komt ben je binnen 30 minuten bij mij dan zullen we zien of mijn grote draaibank met zulk klein werk kan omgaan :)
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.838
891
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Almere is zeker te ver? Maar een balkje van 1x1 zou je prima op een boormachinebankje kunnen doen, zoals Jurriaan aangeeft. Conversiesetjes om van een boormachine een draaibankje te maken vind je regelmatig op Marktplaats, voor weinig geld. de betere versies werken voldoende voor dit soort werk.
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
@jurriaan & Henk: Bedankt voor de tip van de boormachine. Ik ga daar eens naar kijken. Het is zoiezo leuker als ik thuis alles zelf kan doen. Als ik er niet uitkom, dan neem ik contact op.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.