Tom-Tom steum met pennenbak

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Mijn Tom-Tom zit met een zuignap aan de ruit van de auto bevestigd, dat werkt voor geen meter, want valt er steeds af.
Mijn oplossing

23lhb28.jpg


1zoyfps.jpg
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Werkwijze om dit te maken.
Neem een aantal plakjes kopshout van taxus en plak het aan elkaar.
Plak er een randje van een eiken tafel omheen en schuur het geheel even vlak, zodat een vlieg eropuit glij.
Sloop de originele houder en gebruik wat je nodig heb (weg met die zuignap)
Je pakt een dikke tak van een Magnolia en zaag er twee stukken af.
Op de draaibank haal je het hout weg wat er niet nodig is en schuur het nog gladder dan het plankje.
Onder het dekseltje zit het frame van de zuignap geschroefd en daarna het dekseltje vastgelijmd.
Deze houder zit met een M6 boutje vast aan de plank.
De pennenhouder is het tweede stukje magnolia.
Op de draaibank rondgemaakt en een gat van 40mm geboord.
Daarna de buitenkant vorm gegeven.
in het plankje een gat geboord waar de voet precies inpast en de pennehouder aan het plankje vastgelijmd.
Aan de onderkant van het plankje 2 eiken latjes gelijmd en hier antiglij spul aan geniet.
Het geheel in de Tungolie gezet.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Hij ligt plat op het dashboard, het is zo gemaakt dat het geen kant op kan.
Dit is voor in een MB508.
Ik moet nog een houder maken voor de andere auto, daarom zit het gedeelte waar de Tom-tom aan zit met een boutje vast.

IMGP1000.jpg
 
Laatst bewerkt:

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Ah, dat koste wat gegoogle om erachter te komen dat het een mercedes is :) Heb je die beer echt zo in je beeld staan? Ik vind een tomtom al te veel het zicht beperken...

Trouwens wel mooi gemaakt. Maar ik vind het meer iets voor in de huiskamer (zonder tomtom).
 

@lex

Actieve deelnemer
26 okt 2010
242
0
In zo,n bus kijk je er goeddeels overheen en langs, doordat je vrij hoog zit.

Ik rijd ook een vrij grote auto (Iveco) en ben het met je oneens. Een klein kind dat net voor je auto langsloopt en waarvan je de kruin net zou kunnen zien, mis je op deze manier helemaal. En zoals bijtel al zegt: eigenlijk is die tomtom al te veel.

Of ben ik een pietlut?

@lex
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.