Tip!!!! HBM oscillerende Schuurmachine vor wènag

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.112
517
Moordrecht
Collega houtbewerkers, onderstaande machine is nu in de aanbieding en hoewel HBM over het algemeen niet erg goed bekend staat, is dit toch wel een superhandig apparaatje.. Deze week in de aanbieding voor €99, normaal €150. Ik heb hier geen belang bij, maar wilde het graag laten weten... Mijn halve gitaar is hiermee gebouwd en het is superhandig om iets snel af te schuren, zeker als er een radius aanzit. Ook kan er heel precies mee gewerkt worden..

http://www.marktplaats.nl/a/doe-het...chine.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618
 

haasjetik

Actieve deelnemer
20 aug 2009
460
30
Bollenstreek
bedankt voor de tip. Heb er eentje besteld en gisteren aangekomen. Eerste ervaringen zijn positief, binnenkort een echt projectje.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Joooooeeehoeeeee...............ik heb er toch maar eentje besteld.....en dan gaat t mis he....zit je een beetje te klikken en voor je het weet heb je weer een hele lijst verzameld.........wat draaibeitels....extra schuurrollen......toebehoren voor haakse slijper......aambeeldje........nou ja........Het is niet anders.....Denk dat t volgende week wel binnen zal komen !!!
 

Don_Paul

Actieve deelnemer
3 apr 2008
229
21
Gouderak
Ach, jullie moeten nog naar de website om te bestellen, das toch nog een drempel. Ik rij er elke dag langs ... oh, die verleiding...
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Als ik er heen moet maak ik een lijstje, kijk in de winkel strak voor me uit, pak wat ik op het lijstje heb staan, reken af en zit dan in de auto met drie keer zo veel spullen als er op het lijstje staan. Ik snap er niks van. Iedere keer weer :eek:
 

mdamsma

Actieve deelnemer
15 mei 2011
277
19
Ik ben erg benieuwd hoe hij bevalt ?
Kom zaterdag in de buurt van HBM, de vraag is zal ik er 1 meenemen?
Hoor graag jullie bevindingen

Menno
 

XXL66

Actieve deelnemer
5 mrt 2009
163
5
Zijn er al bevindingen ? Kan ik ook wel gebruiken. Graag een videoreview ;-)
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Als ik er heen moet maak ik een lijstje, kijk in de winkel strak voor me uit, pak wat ik op het lijstje heb staan, reken af en zit dan in de auto met drie keer zo veel spullen als er op het lijstje staan. Ik snap er niks van. Iedere keer weer :eek:

een oog afplakken dan zie je de helft :p
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Gisteren kwam alles binnen . Ziet er netjes uit. Weinig installatie gevraagd....da's helemaal fijn. We hebben ook wat geschuurd en dat gaat best redelijk. Deze week zal ik eens wat fanatieker testen...
 

avos

Post veel
10 nov 2008
776
116
omg Haarlem
Ik heb hem inmiddels ook binnen, maar nog geen tijd om uit te pakken en te proberen. Ben erg benieuwd, gezien de prijs kon ik het niet laten lopen. Nu hopen dat het niet tegenvalt, maar volgens mij komt dat wel goed. Dit modelletje zie je in alle kleuren verschijnen en de meeste reactie's zijn best positief en hij zal bij mij zeker niet elke dag gebruikt gaan worden. Ga in elk geval een geleider maken zodat ik kleine stukken op dikte kan schuren. Heb ik mijn eigen kleine verticale drumsander... :)
 

haasjetik

Actieve deelnemer
20 aug 2009
460
30
Bollenstreek
Afgelopen week ook een keer echt mee gewerkt.


  • Stofafzuiging werkt goed, was het een keer vergeten en het verschil is zeer duidelijk merkbaar
  • Geluid vind ik acceptabel.
  • Ik heb wat moeite om op de lijntjes te blijven. Kan zijn dat ik er nog niet de handigheid voor heb, het was voor mij de eerste keer met een dergelijke machine, dus het kan ook operator error zijn ;)
  • De onderdelen vinden op de machine hun plaats. Moet wel iets gaan verzinnen voor de schuurrollen.
  • Ik had nog nooit zo'n ding gezien, het is groter dan ik dacht. Dat levert weer een plaatsingsvraagstuk op.

All in all ben ik tevreden en voor € 99,= ben je natuurlijk nooit verkeerd uit.

@Avos: dat idee van een verticale drumsander spreekt mij wel aan, heb alleen nog niet zo voor ogen hoe je dat wil gaan doen. De maximale breedte is dan de hoogt van de rol minus de uitslag? (of plus de uitslag, weet even niet wat het startpunt is).
 

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Misschien toch even langs hbm rijden dit weekend.
Ze hebben ook een proxxon heteluchtpistool in de aanbieding en die heb ik nodig om houten latjes te buigen.

En die 500 delige dremel set voor 29 euro klinkt ook goed, of zou dat echt troep zijn?!?
 

avos

Post veel
10 nov 2008
776
116
omg Haarlem

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.