Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Triton T12 accuboor, is het wat?

Hoi Forum,

Heeft iemand ervaring met de accuschroef combinatie van triton?

http://www.tritontools.com/nl-NL/Model/T12TP

Normaal koop ik eigenlijk geen accu gereedschap, gedoe met accu's de hele tijd. Heb er dan ook niet zo veel verstand van.
    Heb nu echter een paar klussen waar ik behoorlijk tegen op zie om het met de hand te schroeven, en kwam ik dit setje tegen voor 145 euro. De prijs staat me dus wel aan, en zou leuk zijn als ik deze na mn klussen zo nu en dan toch weer kan gebruiken maar hoofdzakelijk zal ik 'm bij m'n ouders zetten voor hun DHZ dingetjes.

Gekke vraag misschien maar wat kan ik NIET met deze machine?
    (Wat ik eigenlijk wel zou willen zeg maar)
    'n gat boren in een muur zal al lastig worden denk ik?

Hoi Robert,

Check even de volgende twee eenvoudige (vraag en antwoord) links...
    http://www.boormachinestore.nl/advie...rmachines.html
    http://accuboormachines.orienteer.nl/

Had de oudere Makita series (lange accu) waar ik heel tevreden
    over was. Nieuwere modellen ben ik niet zo over te spreken. Ook
    de Bosch (blauwe serie) was ik wel tevreden mee. Laatste aankoop
    (nu bijna 3 jaar geleden) is de de METABO LT. Voordeel van de
    METABO was- is de volledige garantie op de twee accu's gedurende
    een periode van 3 jaar. Super machine... uiteraard afhankelijk van
    waarvoor je de machine gebruikt.

Let ook even op de ligging van de accuboormachine... kantelt deze
    naar voren als je deze licht in de hand houdt, of naar achteren.
    De FESTOOL bijvoorbeeld kantelt bij veel modellen naar voren, de
    METABO naar achter. Maakt dit dan wat uit? Ja, bij fijn werk vind ik
    het prettig als mijn machine bij het aanzetten- opzetten op het te
    boren gat, de ingespannen boor niet direct op mijn werkstuk tikt
    (mijn mening).

Succes,
    Woodmann
    Laatst gewijzigd door Woodmann; 11-09-14 om 22:10.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Een tijdje terug kwam ik een erg positieve review tegen over deze set. Vooral qua prijs/kwaliteit, prestaties zouden ook meer dan behoorlijk zijn. Maar andere sets leggen het bij zo'n prijs natuurlijk snel af. Triton is vooral bekend om hun freesmachines en daar zijn de meeste gebruikers (waaronder ik) wel tevreden over.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Voor dat geld is het het proberen waard lijkt me. Zeker als de onafhankelijke reviews positief zijn.<br><br>Wat je er niet mee kan is een doos 150*60 zonder accuwissel wegschroeven, en evenmin een doos van 1000 schroeven 4*40. Ook grote gaten in steen of beton kan je vergeten (beton denk is sowieso, hij klopt niet). Verder kan je er bij goed gebruik alles wel mee. Schroeven, boren in hout, slangenboren gebruiken als ze in de spankop passen etc. etc. &nbsp;

volgens de website geeft de T12ID levert 90 Nm maximale koppel? dat is wel veel de meeste accu tollen geven tussen 35 en 45 Nm dus als dat klopt zijn het sterke machines.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Over deze specifieke modellen weet ik niets, maar ik gok erop dat het door derden in het verre oosten is gemaakt met de kleuren van Triton erop.
    Ik had enkele jaren geleden de Bosch blauw variant hiervan (ook made in China trouwens) het is wel indrukwekkend de kracht die ze daar nu in zetten.
    Maar ik ben helemaal geen fan van de vorm, al het gewicht zit boven de hand dus zij balanceren niet zo goed uit. En je kan ze niet of heel moeilijk rechtop zetten, ik had er een hekel aan om die telkens op de grond of werkbank te moeten leggen of laten vallen. Ik ken er die dat doen uit reflex met mijn festool T15, dan stolt mijn bloed toch lichtjes!

je kan nu niet aan iedereen zeggen om een boor te kopen van €5-600, dus voor niet prof occasioneel gebruik lijkt deze set mij wel ok. Weet ook dat Li batterijen vanaf 3 jaar oud snel aftakelen, of je ze vaak gebruikt of helemaal niet. En dat vanaf de productie datum.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woodmann Bekijk Berichten
    Hoi Robert,

Check even de volgende twee eenvoudige (vraag en antwoord) links...
    http://www.boormachinestore.nl/advie...rmachines.html
    http://accuboormachines.orienteer.nl/
    [..]
    Succes,
    Woodmann
    Thanks Woodman,

wist niet dat coolblue nu ook al in boormachines doet. maar idd handig stukje de meeste dingen had ik wel al in overweging genomen.
    De balans echter nog niet, het lijkt erop dat deze uitzichzelf blijven staan min of meer.

Ik ben er zeer tevreden over en ze zijn een stuk professioneler dan ik voor die prijs gewend ben van andere merken. En ze hebben in klusvisie een zeer goede recensie gekregen. Prijs kwaliteit verhouding is uitstekend.
    En ze liggen heel erg goed in de hand en ik heb geen kleine maar ook geen supergrote handen.
    Twee machines voor de prijs van een en je kunt er ook nog een zwaardere accu voor kopen die het langer volhoud.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BenchWorks Bekijk Berichten
    Over deze specifieke modellen weet ik niets, maar ik gok erop dat het door derden in het verre oosten is gemaakt met de kleuren van Triton erop.
    Ik had enkele jaren geleden de Bosch blauw variant hiervan (ook made in China trouwens) het is wel indrukwekkend de kracht die ze daar nu in zetten.
    Maar ik ben helemaal geen fan van de vorm, al het gewicht zit boven de hand dus zij balanceren niet zo goed uit. En je kan ze niet of heel moeilijk rechtop zetten, ik had er een hekel aan om die telkens op de grond of werkbank te moeten leggen of laten vallen. Ik ken er die dat doen uit reflex met mijn festool T15, dan stolt mijn bloed toch lichtjes!

je kan nu niet aan iedereen zeggen om een boor te kopen van €5-600, dus voor niet prof occasioneel gebruik lijkt deze set mij wel ok. Weet ook dat Li batterijen vanaf 3 jaar oud snel aftakelen, of je ze vaak gebruikt of helemaal niet. En dat vanaf de productie datum.
    Hoi BenchWorks,

Dat is eigenlijk de reden dat ik eigenlijk nooit accugereedschap koop.
    Heb ooit ergens gelezen dat het heel goed mogelijk is dat op het moment van aanschaf zo'n LithiumIon accu al 1/3 van zn capaciteit heeft in geleverd. Afhankelijk hoe lang die accu op verschillende plaatsen (accufabrikant> fabrikant>importeur>dealer>jij) in een magazijn hebben gelegen. Daarbij is een stopcontact nooit zo heel ver weg voor mij.

Wel jammer dat de boor geen klopfunctie heeft, nu is die eigenlijk alleen bruikbaar in hout.
    Gaten in de muur voor iets op te hangen oid gebruik ik igg wel de klopfunctie voor.

Daarom denk ik, dat ik ervan afzie. Het lijkt me wel handig, maar ik schroef zelden heel veel. En een setje die wel klopt vind ik daarom te duur

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Van een betaalbare (<150,-) accutol met klop functie hoef je niets te verwachten. Dan moet je gewoon een losse klopboor kopen van 100,-/150,- die doet wat ie moet doen. Verder is het met elektrisch gereedschap niet anders dan met accu gereedschap, beide gaan een keer stuk en beide gaan zeker geen leven lang mee. Het blijven slijtage/verbruiksartikelen die je over een 4/5 jaar moet afschrijven. Doen ze het daarna nog, mooi, zo niet, nieuwe kopen. Ook een schaaf en een beitel gaat op of stuk en moet vervangen worden.

Niets is voor de eeuwigheid, zo ook een accutol niet. Ik denk wel dat je beter deze kan kopen dan een Black & Decker van de Gamma. En voor mij is een accutol een onmisbaar stuk gereedschap, ik moet er niet aan denken om ook maar 1 schroef in hout te draaien met een handschroevendraaier.. Brr, het idee alleen al.

Wat je eventueel nog kan overwegen is een booromslag of een pompschroevendraaier, dan kan je toch nog enigszins fatsoenlijk schroeven.

Forum Rechten