Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 30

Trots: gevelbekleding in padoek!

De buitenkant van ons huis is bijna klaar. Erg trots zijn we op de zelf geplaatste gevelbekleding in padoek.
    Ik hoop dat dit een plaats is om dit te mogen delen:

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Dat ziet er strak uit! Is dat nou een beetje te betalen, padoek als gevelbekleding?

dat is prachtig! enigste puntje zijn die regenpijpen maar die zullen nog weggewerkt worden?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Klaas Bekijk Berichten
    Dat ziet er strak uit! Is dat nou een beetje te betalen, padoek als gevelbekleding?
    Ligt er aan wat jij als 'een beetje te betalen' ziet. Wij hebben hier in het begin van ons budget rekening mee gehouden en uiteindelijk hebben we het hout goedkoper kunnen krijgen dan gebudgetteerd. Het zelf plaatsen is natuurlijk de grootste besparing geweest. Het heeft ons 46 euro/m² gekost, incl. btw.

- - - Updated - - -

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rené13 Bekijk Berichten
    dat is prachtig! enigste puntje zijn die regenpijpen maar die zullen nog weggewerkt worden?
    Inderdaad, die moet de houtskeletbouwer nog komen hangen. het is momenteel nog een werf. Aan de voorkant (zwarte balk) komt volgend jaar nog een carport. dus ook dat verdwijnt nog.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deftone82 Bekijk Berichten
    Ligt er aan wat jij als 'een beetje te betalen' ziet. Wij hebben hier in het begin van ons budget rekening mee gehouden en uiteindelijk hebben we het hout goedkoper kunnen krijgen dan gebudgetteerd. Het zelf plaatsen is natuurlijk de grootste besparing geweest. Het heeft ons 46 euro/m² gekost, incl. btw.
    Dat is een mooie prijs, je zou het er voor in de woonkamer kunnen leggen. Dan heb je (naar mijn smaak) een heel gave parketvloer.

Enige minpuntje aan dit draadje is dat trots in hoofdletters geschreven zou moeten worden TROTS ! mooi hoor
    Met een hamer past alles...

Prachtig! Klopt het dat in Belgie padouk veel gebruikt wordt voor gevelbekleding, dakgoten etc?

jaap

Het is een heel mooi huis, maar heb je niet erg weinig vensters?

Het bad is uiteindelijk toch met de douche gewisseld ? (Inside joke)

Mooie houtbekleding. Het contrast zal uiteraard nog eens mooier worden eens er gevoegd is.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duncan Bekijk Berichten
    Het is een heel mooi huis, maar heb je niet erg weinig vensters?
    We hebben zoals je kan zien erg veel vensters aan onze zuid-oostelijke kant (achtergevel). Daarnaast zitten er nog twee dakkoepels in het euh...dak. Het is binnen dan ook erg licht. Daarnaast was in tegenstelling tot de padoek, de prijs voor dit driedubbel glas wél even slikken.

Voor wie meer van ons huis wil zien, mag altijd een kijkje nemen op mijn blog: http://berghut.wordpress.com. Een van de berichten gaat over Fermacell gipsvezelplaten. Op het eindresultaat zie je hoeveel licht er binnen kan!

- - - Updated - - -

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaap Bekijk Berichten
    Prachtig! Klopt het dat in Belgie padouk veel gebruikt wordt voor gevelbekleding, dakgoten etc?

jaap
    Geen idee Jaap. Ik zie heel veel ceder en thermowood tegenwoordig. Ik vond weinig mooie referenties voor padoek voor huizen in onze omgeving (limburg). Voor dakgoten heb ik het nog nooit gezien.

- - - Updated - - -

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimbo Bekijk Berichten
    Het bad is uiteindelijk toch met de douche gewisseld ? (Inside joke)

Mooie houtbekleding. Het contrast zal uiteraard nog eens mooier worden eens er gevoegd is.
    Voegkleur is nog een hoofdbreker. We hadden dunbed gewenst, maar was door de ruwheid en ongelijkheid van de steen geen optie om mooi uit te komen aan de venster/deur. ik hoop vooral dat het nog mooi is eens het hout volledig vergrijst!

Forum Rechten