Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 4 van de 4

advies: kantenfrees met lager

Hallo,

Ik ben bezig met het bouwen van een kippenhok. Voor de wanden maak ik gebruik van een houten kader waarop blokhutprofielen van 21mm geplaatst zijn. De zijkanten van deze blokhutprofielen wens ik mooi te trimmen zodat ze gelijk komen met het kader dmv. een bovenfrees met een kantenfrees met lager. Alleen blijkt het standaard freesje dat bij mijn bovenfrees zit te kort is. Ik heb op het internet volgende freesje gevonden

D1 = 19 mm
    D2 = 8 mm
    L1 = 25 mm
    Lg = 71 mm
    Z = 2 HM (HW)
    Nmax = 24000 TPM

en vroeg me af of iemand kan bevestigen dat dit het correcte gereedschap is voor het wat ik ermee wil doen.
    Ik heb nog nooit met een bovenfrees gewerkt en dergelijk freesje kost wel wat centen vandaar dat ik zeker wil zijn voor ik over ga tot aankoop.

Alvast bedankt voor jullie advies.

Groeten

Tom

Ecotools heeft ze ook in verschillende lengtes en met onder of bovenlager. En dat voor een schijntje.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tokke Bekijk Berichten
    en vroeg me af of iemand kan bevestigen dat dit het correcte gereedschap is voor het wat ik ermee wil doen.
    Ja dat is het correcte gereedschap.
    Ik ben begonnen met niets en het meeste heb ik er nog van over.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robertobadjo Bekijk Berichten
    Ecotools heeft ze ook in verschillende lengtes en met onder of bovenlager. En dat voor een schijntje.
    Bedankt voor de tip.

- - - Updated - - -

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schrijnwerker Bekijk Berichten
    Ja dat is het correcte gereedschap.
    Bedankt voor je antwoord.

Forum Rechten