Voorstellen

mind_state

Nieuw lid
5 sep 2014
7
0
Goedenavond!

Ik ben Rico, 25 jaar en momenteel voornamelijk nog student. Ik begin morgen aan het vierde jaar van mijn studie Technische Bedrijfskunde. Ik ben pas de laatste weken voor het eerst aan het hobbyen met hout en voornamelijk nog bezig met het verzamelen van het juiste gereedschap, het maken van een gereedschapsbord etc.

Ik ben aangestoken doordat ik een simpele handboog wou maken voor het zoontje van mijn vriendin. Al snel kwam ik mooie handleidingen tegen op internet om een wat mooiere boog te maken en dit ben ik toen ook gaan doen. De boog is inmiddels bijna af, maar ik heb er zo van genoten dat ik heb besloten om er lekker mee verder te gaan en hierna bijvoorbeeld eens een kistje te maken.

Zodoende heb ik de afgelopen weken wat gereedschap aangeschaft, zowel nieuw als tweedehands en ben ik op nog rond aan het snuffelen naar wat laatste basisgereedschappen zoals een zwaaihaak en een houten hamer (sla nu op me nieuwe beitels met een kunststof hamer).

Goed, voor zover het voorstellen. Jullie zullen mij nog genoeg in de overige topics tegenkomen. Iets waar ik nu mee ga beginnen ;)

Fijne avond allemaal!
 

mind_state

Nieuw lid
5 sep 2014
7
0
Haha hij is nog niet af (heb een beetje moeite met het maken van twee gelijke kegjes van 2cm lang en 1cm hoog.) maar ik zal morgen eens proberen foto te maken van de body hoe hij er nu voor staat. Het is simpel gezegd een hardhouten lat waar ik twee stukken van 30cm vanaf heb gezaagd en in het midden heb opgelijmd. Vervolgens het handvat uitgezaagd en rondgevijlt en de armen van de latten gelijkmatig in een punt gezaagd, gevijlt en geschuurd. Nu nog de kegjes en dan opspannen en met me 'nieuwe' schaaf (zodra ik hem goed heb afgesteld, grrr) langzaam en gelijkmatig dunner maken tot de gewenste spankracht.

Zal morgen proberen foto te plaatsen!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.