Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Question Vakman gezocht voor maken van een custom kistje

Hallo,

Ik weet niet of dit het geschikte subforum is of dit soort bericht uberhaupt de bedoeling is, ik laat de mods het verplaatsen/verwijderen waar nodig

Ik ben op zoek naar iemand die op korte termijn (2 weken) een fraai soort kistje kan maken wat aan de volgende eisen moet voldoen: het moet 4 horizontale compartimenten bevatten die toegankelijk zijn door van boven als het ware de 'deksels' van de bovenliggende compartimenten weg te halen. Ik denk zelf dan aan een systeem met 'deuvels' (maar dan niet zo van die lelijke) waar de plankjes van het kistje op rusten, maar die deuvels moeten dan te verwijderen zijn om 'dieper' in de kist te komen. Een ruwe Sketchup illustratie van wat ik zoek is: https://www.dropbox.com/s/e5viesb3kokxd11/doos.jpg?dl=0 Dit is maar een conceptuele voorstelling: een echt resultaat moet er niet zo uitzien als een kartonnen doos zoals in dit plaatje, maar als een sierstuk; als ik bv wat google kan vind ik dingen zoals http://www.stuartplattner.com/%5Cphotos%5Cbox-1.JPG, http://ih0.redbubble.net/image.89563...x550,075,f.jpg en http://www.quicksilvergallery.com/im...i_wood-box.jpg mooi. Ik zoek iemand die mee kan denken over het ontwerp - het moet een sierstuk worden dat naast een specifieke functie te vervullen ook in het zicht kan gezet worden in een woon- of slaapkamer.

Ik kan waarschijnljik best uitleggen waar het voor moet dienen, dat illustreert beter wat ik zoek: dit zou een huwelijksgeschenk worden, als een soort 'tijdscapsule', waar in ieder van de compartimenten een aantal voorwerpen en brieven komen die pas over een x aantal jaar opengemaakt mogen worden. In het bovenste vak komt het fotoalbum van het huwelijk, dat stelt 'nu' voor. 1 jaar later mogen de pasgehuwden dan het vak eronder openmaken, waar dan brieven/wensen/cadeaux inzitten die mensen van nu vinden dat toepasselijk zullen zijn voor het stel over 1 jaar. In het vak eronder hetzelfde maar dan over 10 jaar, en in het laatste vak over 25 jaar. Dus vandaar het idee dat je van bovenaf naar beneden moet gaan voor verschillende vakken in de doos, wat voor algemeen gebruik natuurlijk bijzonder onhandig zou zijn.

Op ieder van de 'deksels' van de vakken moet de datum gegraveerd worden wanneer het opengemaakt mag worden, en helemaal bovenop nog een gravure met namen en de datum van het huwelijk. Dus ik zoek ook iemand die zoiets kan graveren - dat mag dezelfde persoon zijn als degene die de doos maakt, of iemand anders.

De buitenmaten zijn ongeveer 45x45x40 - de afmetingen van een trouwalbum, en elk vak 10cm hoog. Maar dat kan nog wat veranderen, en eea is natuurlijk ook afhankelijk van keuzes als dikte van materialen, hoe het deksel gemaakt is etc.

Nu, ik zou ook graag van tevoren een inschatting van de kostprijs hebben - ik heb geen flauw idee van waar ik aan moet denken, dus ik wil graag eerst weten of het binnen wat voor deze context een redelijke marge is ligt.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben ik wat ik zoek; if not, vraag maar weg. Misschien dat er hier op het forum iemand is die zoiets wil/kan doen, misschien kennen jullie iemand die ik kan contacteren? Alle hulp, hints en gedachten zijn welkom.

Misschien kan je ook vermelden waar je vandaan komt.
    Voor sommige kan de afstand een probleem zijn.
    Ik ben begonnen met niets en het meeste heb ik er nog van over.

Lijkt me mooi werkje voor Mr Kistje himself.... maak jezelf bekend, combineer je mooiste houtsoorten met je creativiteit en maak een net getrouwd stel blij....

Maar wie is Mr Kistje die over zo'n mooie houtvoorraad beschikt?
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

Woont die niet in Zwolle?
    Ik ben begonnen met niets en het meeste heb ik er nog van over.

daar woont in elk geval iemand met een schier legendarische houtvoorraad en ditto voorliefde voor kistjes. Men zegt zelfs dat hij hout opstapelt tot in de wasplaats van zijn eigen huis...

Nou ik ben op dit moment in Australie, dus dat is qua afstand wel een probleem - eigenlijk zou alle communicatie per email of telefoon moeten. Over twee weken ben ik terug in Nederland, ik woon in Maastricht maar ik kan naar overal in Nederland (of Belgie) rijden, dus er is geen verplaatsing nodig voor iemand die hier interesse in zou hebben.

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Geen inhoudelijke reactie maar wil wel even melden dat ik het een erg leuk cadeau vind! Al is de termijn van het laatste vakje in deze tijd wellicht wat optimistisch

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bijtel Bekijk Berichten
    Al is de termijn van het laatste vakje in deze tijd wellicht wat optimistisch
    Ik kan in het midden een schot van 2cm dik maken, als de nood dan aan de man komt kunnen ze hem ceremonieel doormidden zagen en elk een helft nemen

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Tof!! Ik ben inderdaad gek op t maken van kistjes.....en hout ligt inderdaad hier overal opgeslagen.... T best is om eens een afspraak te maken.....Stuur maar een pb'tje .....
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Forum Rechten