hout determineren tips?

daikan

Nieuw lid
27 aug 2014
20
0
ik maak zelf veel gebruik van hout dat ik uit de natuur kan halen (gekapte bomen enz.)
nu ben ik geen ster in het determineren, en heb ik ook niemand in mijn omgeving die mij daar bij zou kunnen helpen.
nu mijn vraag: zijn er tips voor het determineren van bomen/hout soorten?
zijn er handige sites o.i.d.?

ik neem aan dat het vooral ervaring is uiteindelijk, maar een goed begin is al het halve werk!
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
De meest betrouwbare manier is aan de hand van de bladeren, er zijn websites waarmee je adhv een vragenlijst over de bladeren de juiste soort vind.
Als ze al gekapt zijn en geen bladeren hebben dan is het lastiger, dan moet je uitgaan op ervaring, kleur, schors, geur enz.

Maar de gangbare inlandse soorten hier zijn makkelijk op oogzicht te onderscheiden, vooral de bladeren dan die erg herkenbaar zijn.

Een tijdje geleden had ik een makkelijke Franse website gevonden waar je een vragenlijst met duidelijke tekeningen krijgt en zo de lijst van bomen verfijnd om uiteindelijk bij de juiste te komen.
 

daikan

Nieuw lid
27 aug 2014
20
0
thanks voor je antwoord!
heb je toevallig ook een link van die franse site?

Davy.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.