Onduidelijke onderwerpen

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
ok, mijn onderwerpen kunnen ook beter. Maar er staat in het onderwerp meestal in ieder geval waar het over gaat. Alleen niet of het een vraag of mededeling oid is, dat vind ik persoonlijk minder van belang.

Ik zou het fijn vinden als er iets meer moderatie komt. Onderwerpen aanpassen is er één van.
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
Heb jij daar genoeg tijd voor? ( tis maar hobbymatig neem ik aan)
komt ook bij dat dit ons direct terugbrengt naar het begin vd discussie, wie zegt dat de mods de wijsheid in pacht hebben en voor iedereen de juiste beschrijving aan kunnen geven?
persoonlijk zou ik het lekker laten zoals het is...je zoekt op het forum....kan je het niet vinden plaats je een topic....plaats je een topic geef je ht een titel die volgens jou past...
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Dat is zeker een punt, maar mat me opvalt is dat de onduidelijke onderwerpen ook dikwijls door nieuwelingen zijn die binnen komen omdat ze hoge nood hebben

A. Wellicht in de welkomst mail (na aanmelding) duidelijk vermelding maken over de wens van duidelijk omschreven onderwerpen
B. misschien een kort zinnetje onder het titel vak (of er in en wanneer je er op klikt om je titel in te voeren dan verdwijnt dit)
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Goed punt, heel irritant dat men vaak niet na denkt over een normale topic titel. Komt de search ook niet ten goede.

Wat ik persoonlijk overigens misschien wel net zo storend vind, is dat er velen zijn die niet de moeite nemen om te kijken onder welk subforum hun topic het beste zou kunnen passen. Een vraag over welk middel te gebruiken om je houten werkblad mee af te werken past inderdaad wel onder "werken met hout" maar als je het mij vraagt is plaatsen onder "hout, veredeling en afwerking"de juiste keuze. Nog een, reeds aangehaald voorbeeld, topic als "veel eerder moeten kopen", gebruik alsjeblieft een normale titel welke de inhoud weergeeft en plaats dit vervolgens onder "reviews gereedschap en afwerking".

Aan de moderatoren, wat mij betreft mag daar best een klein beetje meer op gestuurd worden ;)
 

edjebel

Actieve deelnemer
16 jun 2012
229
1
Turnhout (Be)
Volgens mij hoeft er niets te veranderen, titels die weinig weergeven krijgen weinig aandacht, minder reacties en minder pageviews het selecteert zichzelf uit tenminste dat is wat ik zie als ik de zoekfunctie gebruik. De andere benadering om mensen beter te helpen door het aanpassen van hun topictitel door de moderator is ook geen oplossing daar gaat te veel tijd in zitten (het is liefde werk - niet betaald).

Op de huidige manier is het forum gegroeid naar 12.500 leden het werkt.
 
Laatst bewerkt:

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Op de huidige manier is het forum gegroeid naar 12.500 leden het werkt.

Dat is wellicht wat ruim genomen, er zijn natuurlijk dubbele inschrijvingen van mensen die ineens niet meer konden inloggen en een nog veel groter deel wat ooit ingeschreven is maar niet (meer) actief is of op het forum komt

Het actieve deel is maar een fractie van de 12500, niettemin nog steeds een leuke groep fanaten ;-)

Terug on-topic, zoiets als in het onderstaande voorbeeld lijkt me heel zinvol en makkelijk uit te voeren

titel.jpg
 
Laatst bewerkt:

edjebel

Actieve deelnemer
16 jun 2012
229
1
Turnhout (Be)
Dat is wellicht wat ruim genomen, er zijn natuurlijk dubbele inschrijvingen van mensen die ineens niet meer konden inloggen en een nog veel groter deel wat ooit ingeschreven is maar niet (meer) actief is of op het forum komt

Het actieve deel is maar een fractie van de 12500, niettemin nog steeds een leuke groep fanaten ;-)

Terug on-topic, zoiets als in het onderstaande voorbeeld lijkt me heel zinvol en makkelijk uit te voeren

Bekijk bijlage 43253

On topic; prima toevoeging niks mis mee.
off topic; dubbele inschrijvingen en niet meer actieve leden komt op ieder forum voor, interessanter zijn de niet leden die meelezen.
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
Dat is wellicht wat ruim genomen, er zijn natuurlijk dubbele inschrijvingen van mensen die ineens niet meer konden inloggen en een nog veel groter deel wat ooit ingeschreven is maar niet (meer) actief is of op het forum komt

Het actieve deel is maar een fractie van de 12500, niettemin nog steeds een leuke groep fanaten ;-)

Terug on-topic, zoiets als in het onderstaande voorbeeld lijkt me heel zinvol en makkelijk uit te voeren

Bekijk bijlage 43253
Vind ik wel een erg mooie oplossing;)
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.271
167
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Als we dan toch bezig zijn met goede ideeen voor verbeteren van het forum, heb ik er nog 1:
Voor nieuwe aanmelders zou het een goed idee zijn als ze zich eerst moeten voorstellen in het voorstellings subforum, voor ze kunnen posten in de andere groepen?
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
De verschillen tussen de subforums zijn mij ook niet altijd duidelijk hier :rolleyes:

Moderatie is een keuze, maar bij veel forums heel gebruikelijk. Je kan een paar vaste mensen daar vast wel voor charteren.

Het gaat me bij de titels niet eens om de vragensteller, maar om de moeite die beantwoorders nemen. Zonde als hun antwoord later slecht gevonden wordt.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
De verschillen tussen de subforums zijn mij ook niet altijd duidelijk hier :rolleyes:

Moderatie is een keuze, maar bij veel forums heel gebruikelijk. Je kan een paar vaste mensen daar vast wel voor charteren.

Met beide geheel eens.
Veel van de subfora omschrijvingen zijn te algemeen gebleven waardoor sommige topics onder diverse subfora kunnen. Dat is overigens jammer, maar wat mij betreft nog niet zo heel storend. Storender vind ik het als het overduidelijk is dat men gewoon niet de moeite heeft genomen om te kijken waar iets zou horen en het zomaar ergens neer kwakt. Persoonlijk zou ik de topics van dat soort posters gewoon, na een 1e-2e waarschuwing, gewoon verwijderen.
Moderatie hoeft verder inderdaad niet enkel op de website beheerder neer te komen. Ik ben van diverse fora lid, waar een aantal van de actieve/betrokken leden zijn aangesteld als moderator om het geheel een beetje georganiseerd te laten lopen (ben zelf ook van 1 forum moderator) en dat werkt uitstekend.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ik vind dat voorstellen geen verplichting hoeft te worden, net zomin als je een regel stelt wanneer iemand een topic mag starten.
Soms leest iemand al een tijdje mee en doet zinnige bijdrages en besluit na een half jaar zich toch nog voor te stellen.
Het begint met interesse en voor je het weet ben je een paar maanden verder waarna sommigen denken; "het heeft nu geen zin me meer voor te stellen, ik doe al een tijdje mee".
En ergens vind ik dat wel logisch.
Als we toch op- en aanmerkingen willen geven dan heb ik nog wel iets;
Het is mij een keer gebeurd dat ik een topic startte en na het bericht geplaatst te hebben zag ik dat in de titel een spelfout zat.
ik kan wel het bericht veranderen maar het zou fijn zijn als je ook de titel kan aanpassen.
Misschien zou dat ook helpen als sommigen iets plaatsen en misschien bij nader inzien toch de de titel wat duidelijker zouden willen omschrijven.
Misschien is dat wel mogelijk na plaatsing maar ik weet niet hoe?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.