Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 40
    oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    ok, mijn onderwerpen kunnen ook beter. Maar er staat in het onderwerp meestal in ieder geval waar het over gaat. Alleen niet of het een vraag of mededeling oid is, dat vind ik persoonlijk minder van belang.

Ik zou het fijn vinden als er iets meer moderatie komt. Onderwerpen aanpassen is er één van.

Heb jij daar genoeg tijd voor? ( tis maar hobbymatig neem ik aan)
    komt ook bij dat dit ons direct terugbrengt naar het begin vd discussie, wie zegt dat de mods de wijsheid in pacht hebben en voor iedereen de juiste beschrijving aan kunnen geven?
    persoonlijk zou ik het lekker laten zoals het is...je zoekt op het forum....kan je het niet vinden plaats je een topic....plaats je een topic geef je ht een titel die volgens jou past...

Dat is zeker een punt, maar mat me opvalt is dat de onduidelijke onderwerpen ook dikwijls door nieuwelingen zijn die binnen komen omdat ze hoge nood hebben

A. Wellicht in de welkomst mail (na aanmelding) duidelijk vermelding maken over de wens van duidelijk omschreven onderwerpen
    B. misschien een kort zinnetje onder het titel vak (of er in en wanneer je er op klikt om je titel in te voeren dan verdwijnt dit)
    Met een hamer past alles...

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Goed punt, heel irritant dat men vaak niet na denkt over een normale topic titel. Komt de search ook niet ten goede.

Wat ik persoonlijk overigens misschien wel net zo storend vind, is dat er velen zijn die niet de moeite nemen om te kijken onder welk subforum hun topic het beste zou kunnen passen. Een vraag over welk middel te gebruiken om je houten werkblad mee af te werken past inderdaad wel onder "werken met hout" maar als je het mij vraagt is plaatsen onder "hout, veredeling en afwerking"de juiste keuze. Nog een, reeds aangehaald voorbeeld, topic als "veel eerder moeten kopen", gebruik alsjeblieft een normale titel welke de inhoud weergeeft en plaats dit vervolgens onder "reviews gereedschap en afwerking".

Aan de moderatoren, wat mij betreft mag daar best een klein beetje meer op gestuurd worden
    Met vriendelijke groet,
    Joris

Volgens mij hoeft er niets te veranderen, titels die weinig weergeven krijgen weinig aandacht, minder reacties en minder pageviews het selecteert zichzelf uit tenminste dat is wat ik zie als ik de zoekfunctie gebruik. De andere benadering om mensen beter te helpen door het aanpassen van hun topictitel door de moderator is ook geen oplossing daar gaat te veel tijd in zitten (het is liefde werk - niet betaald).

Op de huidige manier is het forum gegroeid naar 12.500 leden het werkt.
    Laatst gewijzigd door edjebel; 12-02-16 om 22:15.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edjebel Bekijk Berichten

Op de huidige manier is het forum gegroeid naar 12.500 leden het werkt.
    Dat is wellicht wat ruim genomen, er zijn natuurlijk dubbele inschrijvingen van mensen die ineens niet meer konden inloggen en een nog veel groter deel wat ooit ingeschreven is maar niet (meer) actief is of op het forum komt

Het actieve deel is maar een fractie van de 12500, niettemin nog steeds een leuke groep fanaten ;-)

Terug on-topic, zoiets als in het onderstaande voorbeeld lijkt me heel zinvol en makkelijk uit te voeren

titel.jpg
    Laatst gewijzigd door Toxiq; 12-02-16 om 23:55.
    Met een hamer past alles...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toxiq Bekijk Berichten
    Dat is wellicht wat ruim genomen, er zijn natuurlijk dubbele inschrijvingen van mensen die ineens niet meer konden inloggen en een nog veel groter deel wat ooit ingeschreven is maar niet (meer) actief is of op het forum komt

Het actieve deel is maar een fractie van de 12500, niettemin nog steeds een leuke groep fanaten ;-)

Terug on-topic, zoiets als in het onderstaande voorbeeld lijkt me heel zinvol en makkelijk uit te voeren

titel.jpg
    On topic; prima toevoeging niks mis mee.
    off topic; dubbele inschrijvingen en niet meer actieve leden komt op ieder forum voor, interessanter zijn de niet leden die meelezen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toxiq Bekijk Berichten

titel.jpg
    Vind ik wel een erg mooie oplossing

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Ja, doen!

Als we dan toch bezig zijn met goede ideeen voor verbeteren van het forum, heb ik er nog 1:
    Voor nieuwe aanmelders zou het een goed idee zijn als ze zich eerst moeten voorstellen in het voorstellings subforum, voor ze kunnen posten in de andere groepen?
    If you can't fix it with a hammer, it must be electrical.

Forum Rechten