Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 3 van de 3
  1. #1

    Roy Underhill, de oude doos

    Waar er toegang is tot de laatste jaren van Roy Underhill http://www.pbs.org/woodwrightsshop heeft Popular Woodworking alle seizoenen op DVD http://www.popularwoodworking.com/roy-underhill. Heeft er iemand dit (96 episodes) online gezet?



    In deze episode zie je hem een bijl gebruiken terwijl hij praat, en daar is hij goed in. Hij werkt dan ook zonder het opvangnet van een afgewerkt stuk.
    Wat mij opvalt in die oudere episodes is dat hij sterk aanleunt bij levende musea zoals Williamsburg, of prentjes van Roubo terwijl er in de jaren tachtig genoeg diehards van de oude stempel waren die vasthielden aan hun handwerktuigen en dat deze ongevraagd en onvermeld blijven. Het flagrantste voorbeeld zijn de Amish, op een ander lijntje hier vermeld, die toen nog traditionele paardenkoets makers hadden-hebben, wheelwrights. Dit is wat anders dan de prentjes van Roubo over les menuisiers carossiers

  2. #2
    Ik denk niet dat de Amish in een tv-show wilden figureren!

  3. #3
    De Amish is waarschijnlijk moeilijk, alhoewel met tijd en aandacht kan er veel bekomen worden. Frank Klausz is een voorbeeld van een half traditioneel iemand die wel artikels schreef in de jaren tachtig. Het voordeel van Williamsburg of Peter Follansbee of Chris Schwarz is dat die mensen staan te springen om hun verhaal te vertellen.

    Tegenwoordig kan alles
    250px-Amish_Mafia.jpg
    Laatst gewijzigd door damien; 05-09-14 om 10:35.

 

 

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •  
This website uses cookies
We use cookies to store session information to facilitate remembering your login information, to allow you to save website preferences, to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners.
     
Back to top