Even een voorproefje.

dopeling

Actieve deelnemer
16 mrt 2008
447
6
Arnhem
De kast is bedoeld en ontworpen als tv kast en moet dus passen bij een zelfde - hoge - kast uit ongeveer 1770. De kast komt vrij in een ruimte te staan, wat niet voor schijnt te komen bij dergelijke antieke meubelen. De ene kant ziet er uit als een soort van ladenkast, een soort dressoir, de andere kant ziet er wat strakker uit en aan die kant zit men als men tv wil kijken. De TV wordt op afstand bedient, en dat begint met het omhoog komen uit de kast. In de plaats van de tv zie je hier een schuimplaat model.
Op een van de fotoos zie je bovendien een deurtje uit de oorspronkelijke kast en de kleur van de nieuwe kast.

De fotoos zijn afkomstig van een film die ik heb gemaakt.

Attached files
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.050
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Machtig mooi en hartelijk dank Dopeling dat je dit op het forum plaatst. Kun je nog wat foto's plaatsen van de details, de hoekjes, wat voor afwerking Sergej gebruikt heeft en hoe hij de kleur er zo bij krijgt?
En dat allemaal op ons houtbewerkersforum, echt geweldig!

jaap
 

dopeling

Actieve deelnemer
16 mrt 2008
447
6
Arnhem
Dan bij deze nog wat details. De kast is voorzover ik weet afgewerkt met eerst een laag grondpolitoer- en die was te oud waardoor deze maar langzaam droogde. Daarna olie met een kleur, en verder ook nog was en pigmernt om kleurnuances aan te brengen. Zo dat was het wel voor vandaag. ik heb ook nog een film gemaakt maar het is me nog niet gelukt om die te verwerken.

Attached files
 

meblisto

Actieve deelnemer
5 mrt 2010
31
0
Het is een prachtige kast geworden.
Mijn complimenten voor de ambachtsman!
Leuk ook, hoe het klassieke met moderne techniek gecombineerd wordt zo, zonder aan één van beiden afbreuk te doen
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.