Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 24

Even een voorproefje.

Als je zo af en toe wat rondloopt bij Intarsio dan zie je wel eens wat. Hier volgt een voorproefje van wat door Sergej wellicht zijn mooiste opdracht tot nu toe in zijn leven wordt genoemd. Dat moet wat worden dacht ik aangezien ik een aantal van de vorige heb gezien. Wat een vakman. Een paar opnames nu, maar ook hier kom ik met een reportage om het geheel te laten zien. Hier werken overigens 2 vakmensen aan. Patrick Damiaens, (tik zijn naam maar even in bij Youtube) neemt deze keer het snijwerk voor zijn rekening. Want deze kast moet over niet al te lange tijd al afgeleverd worden

Attached files

Re: Even een voorproefje.

Het vervolg, meer fotoos van de " mooiste opdracht tot nu toe".

Attached files

en vervolg

Attached files

en vervolg

Attached files

Wow, mooi stukje werk zeg. En die schaar als in hoogte verstelbare werkbank is trouwens ook wel slim.

Arthur

Documentaire deel I en het vervolg verdient dit meubel en de makers.
    Een prachtig initiatief van Dopeling.
    Samen met Jaap en Bas heb ik dit stuk "antiek" in wording in de werkplaats van Serge al mogen bewonderen en voelen. Vakmanschap van de bovenste plank.
    Wie iets dierbaars wil laten maken of restaureren is hier aan het hoogste adres!!!!!
    Een prachtig werkstuk, waarvan de achterzijde even mooi is als de voorzijde. Hij kan dus in de open ruimte geplaatst worden. Nu nog wat houtdraaiwerk.........................
    Complimenten,
    Jan Pranger.
    http://www.arstorno.nl

Het vervelende van deze foto's is dat het mij weer doet nadenken over mijn kunnen en vooral over wat er nog allemaal te leren valt. Bijkomende gedachte is dan altijd: "Pfff, hoe ga ik dit ooit bereiken?". Den moed zakt mij dan altijd even in de schoenen :cry:

Ook ik mocht een kijkje nemen in de werkplaats van Sergej en heb dit meubel gezien. Ik was erg onder de indruk. Vooral van het feit dat hij het straks op een meubel moet gaan laten lijken dat 200 jaar geleden is vervaardigd.

Het fijne van deze foto's is dat ik weer de kriebels krijg omdat ik zie wat er allemaal mogelijk is met hout en hoe mooi er gebouwd kan worden.

Graag zou ik ook nog willen wijzen op het lakwerk dat Sergej vervaardigt: zie de site en oordeel zelf.

het vervolg

Attached files

Ik vraag me af wat zo'n stukje vakwerk mag gaan kosten :shock:

Bij dergelijke werkstukken komt het geld mijns inziens niet op de eerste plaats.

Forum Rechten