Dato

baare

Nieuw lid
9 dec 2012
7
0
Hallo
ik ben op zoek naar een Dato zaagblad in België of Nederland?
Is dit de juiste nederlandse benaming hiervoor ?

Hierbij heb ik 2 vragen die ze bij de lokale winkel niet kunnen beantwoorden.
1 Past dit op elke zaagtafel ook mobiele ?
2 Zijn hier veel verschillen in ? zou moeten 18mm breed zijn

Ik hoop hier de antwoorden te vinden ??

mvg Bart
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Alleen machines voor de VS markt zijn hiervoor uitgerust, en dan enkel de zwaardere modellen. De Europese normen staan dit niet toe.
Je ziet ook dat die set van CMT bestemd is voor de VS.
Ik denk dat je beter dit soort werk doet met een bovenfrees.
 

boeda

Actieve deelnemer
6 dec 2013
38
2
Dankuwel voor de verduidelijking, ik had deze set terug gevonden in een catalogus van www.garnotec.be hierdoor was ik aan het twijfelen gegaan of deze toch op de Europese zouden passen.
 

baare

Nieuw lid
9 dec 2012
7
0
@Benchworks Hier vreesde ik al voor omdat iedereen me bekijkt alsof ik ze zie vliegen
Toch bedankt iedereen voor de hulp

grtz Bart
 

tuoh

Oud hout
Zelf doe je wat je wil, als de as lang genoeg is en er plaats is voor zo een set is er niks dat je tegenhoud om aan de slag te gaan. Voor een bedrijf met werknemers is het verzekeringstechnisch een ander paar mouwen, alhoewel:p

Ik gebruik al jaren dubbele of drievoudige zaagbladen op een radiaalzaag van Elu, dat werkt perfect.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Dat verklaard waarschijnlijk ook waarom je zo'n set hier toch kan kopen bij toolnation, je mag ze gebruiken op eigen risico als je nog een oude machine hebt die het toestaat (en vooral die geen geremde as heeft, anders is het levensgevaarlijk!)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.