Restauratie van een theekastje

dopeling

Actieve deelnemer
16 mrt 2008
447
6
Arnhem
Hier wat fotoos, het eerste deel van een reportage, over het restaureren van een theekastje. Ik ben geen vakman hoewel ik al eerder een dergelijk kastje heb gerestaureerd. Deze keer mag ik het deels als 'oud cursist' onder begeleiding van Sergej op de werkplaats doen. Het eerste deel gaat over het uitelkaar nemen van het kastje. Het bovenblad moet worden vervangen evenals het onderpaneel en ik wil de hele afwerking opnieuw doen.

Attached files
 

dopeling

Actieve deelnemer
16 mrt 2008
447
6
Arnhem
Bij het plaatsen van de fotoos is het belangrijk om de volgorde en het aantal te weten. En onderaan de eerste 5 beginnen. Dus nu de eerste 3 fotoos van het theekastje.

Attached files
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Hallo Dopeling.
Je gaat de hele afwerking opnieuw doen.
Ben benieuwd hoe je dat gaat doen met behoud van de oude uitstraling, het patina.
Het onder- en bovenblad ga je vervangen. Vraag: is het niet mogelijk de oude plankjes opnieuw tegen elkaar te lijmen en aan te vullen met een dun latje, dat later op kleur gebracht wordt?
Of zijn ze teveel krom getrokken.
Ben benieuwd naar je verdere verslag.
vr.gr. Jan Pranger.
http://www.arstorno.nl
 

dopeling

Actieve deelnemer
16 mrt 2008
447
6
Arnhem
Hallo Jan. Het bovenblad moet echt helemaal vernieuwd worden en dus ook nieuw afgewerkt.
Voor deze keer kies ik er dan liever voor om het dan ook in zijn geheel opnieuw af te werken.
Het mag er uiteindelijk ook best wel zeer verzorgd uit zien. Ik ga natuurlijk wel aan Sergej vragen hoe ik met een afwerking toch nog een oude sfeer aan kan brenegen.
Ik ben benieuwd. Het lijkt me wel interessant om uiteindelijk de foto van het resultaat naast dat van de oude staat te zien.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.