youtool führungsschiene / festool gerleiderrail samen kopen?

Paulo1997

Actieve deelnemer
27 dec 2013
259
0
Pijnacker
Ik ben van plan een youtool führungsschiene te kopen uit Duitsland. dit is een geleiderail voor festool zagen en frezen alleen dan van een ander merk en een stuk goedkoper.

Nu zoek ik nog iemand die ook geintreseerd is zodat we samen kunnen bestellen en de verzendkosten kunnen delen.
De verzendkosten zijn namelijk €29.90

Het liefst iemand die bij mij in de buurt woont zodat we hem niet nog een keer hoeven te verzenden

Ik zelf woon in Pijnacker (NH) het is een dorpje tussen Delft en Zoetermeer.

dit is de website waar ik de rail wil bestellen.

http://youtool.de/epages/0c1502f0-2260-469b-9d8e-7af47a46af8a.sf/de_DE/?ObjectPath=Categories
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Hou je er wel rekening mee dat dit het type rail is zonder de kunststof glijstrips waar de zool van je zaag over glijd?
Het is dus niet de normale fs-2 rail!

John
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Hou je er wel rekening mee dat dit het type rail is zonder de kunststof glijstrips waar de zool van je zaag over glijd?
Het is dus niet de normale fs-2 rail!

John

Het is een kopie van de oude FS rail, met enkele rug. Hou er dus ook rekening mee dat het koppelen minder zuiver id. dan met 2 FS/2 rails. Voor plaatmateriaal zou ik dan een langere erbij nemen, alleen zit je dan met de opslag ervan..
 

roald

Actieve deelnemer
29 feb 2012
492
0
Hou je er wel rekening mee dat dit het type rail is zonder de kunststof glijstrips waar de zool van je zaag over glijd?
Het is dus niet de normale fs-2 rail!

John
Op de bovenstaande link staat dat er "Teflon Gleitflächen aus reinem Industrie PTFE" op zitten. Bij de pagina met details van elke rail is een plaatje opgenomen waarin ze staan aangewezen.
 

ArieXI

Actieve deelnemer
20 jul 2012
46
2
Ik zal woensdag in m'n werkplaats een paar foto's maken van de Youtool-rail die ik heb gekocht. Dan kun je wat beter zie hoe de rail er uit ziet.
 

Paulo1997

Actieve deelnemer
27 dec 2013
259
0
Pijnacker
Als je een paar foto's wilt maken, heel graag.
Ik was ook van plan om een langere te kopen , van 2650 alleen de verzendkosten daarvan zijn 29.90 euro en van de 1400 rail maar 13.50 dus als nog iemand geïnteresseerd is kunnen we de verzendkosten delen en dan kan ik alsnog die van 2650 kopen!
 

ArieXI

Actieve deelnemer
20 jul 2012
46
2
Ik ben wel tevreden over de rail. Hij solide en voor de atf55 die ik heb, werkt ie uitstekend. De eerste keer zaag je de antisplinterstrip op maat. Zeker voor die prijs valt er weinig te mopperen. Het verschil met het nieuwe model rail van Festool kan ik niet beoordelen.
Ik heb er twee van 140cm. Ik moet alleen nog een keer een verbindingsstukje kopen.
 

Mr. Yellow

Actieve deelnemer
17 mrt 2014
43
0
Dat is een mooi alternatief. Ik heb zelf een invalzaag van DeWALT, maar hun geleiderails gaan tot 260cm en dat is net té kort om fijn een plaat op lengte af te korten (te weinig overlengte i.c.m. lengte machine)
Nu past die zaag ook op de Festool rails, maar een 300cm FS/2 vind ik flink aan de prijs voor een stuk aluminium. Ik ga die link even bewaren. Zie dat de anti-splinterstrip ook maar €12 per 5m kost. :)
 

matrex-online

Actieve deelnemer
27 feb 2013
278
2
Ik zeg mp beetje in de gaten houden. Ook zoeken op makita ;-) ik had een makita 300cm voor 75 in topconditie
 

Mr. Yellow

Actieve deelnemer
17 mrt 2014
43
0
Ja, maar €69,00 voor een nieuwe 300cm rail van Youtool is geen geld. 2e hands koop ik dat spul sowieso niet. Wil zeker weten dat het goed is en zoniet, dat ik het spul kan ruilen.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Zijn jullie niet bang voor transport schade? In de jaren dat ik festool verkocht hadden wij regelmatig een kromme fs rail in de lengte 240 en 300. Hier moet je van tevoren betalen kijk hoe dit geregeld is. Het grote prijsverschil bij festool tussen de 140 cm en de langere is terug te voeren op hogere transportkosten en schades. En natuurlijk de extra festool winst maat dit terzijde.
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Ja, maar €69,00 voor een nieuwe 300cm rail van Youtool is geen geld. 2e hands koop ik dat spul sowieso niet. Wil zeker weten dat het goed is en zoniet, dat ik het spul kan ruilen.

Voor een lange rail snap ik dat je niet 2e hands wil, maar de korte rails kunnen prima als je ze ophaald. De splinterstrip bepaald je zaaglijn en de rug van de liniaal kan je checken door een rei mee te nemen. Maar je moet er wel altijd rekening mee houden dat je een nieuwe strip moet plaatsen.
 

Mr. Yellow

Actieve deelnemer
17 mrt 2014
43
0
Tranportschade ligt eraan. De 260cm rail die ik van DeWALT hebt, is verpakt in een houten kist. Daar kan weinig mee mis gaan. En mocht er toch wat mee zijn dan kan je het spul ruilen (mits bij een erkende dealer gekocht)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.