Standaard voor een meterkaars

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Opdracht van de bazin, maak eens een kaarsenstandaard die door de katten niet omgegooid wordt en waar een meterkaars inpast.
Wat voor hout het ondestuk is weet ik niet meer, het middenstuk is hoogstwaarschijnlijk een Pinus en het laatste stuk is een stalen pijp van de gewenste diameter.
Grootste diameter is 23cm hoogte totaal zonder kaars 63cm.

Attached files
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Doordar ik nog geen commentaar gekregen heb.
Toch een concrete vraag.
Kan ik opbouwende kritiek krijgen op deze standaard, zodat ik er van kan leren?
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
mede houtbewerker,

persoonlijk vind ik de vorm niet enorm geslaagd maar dat is natuurlijk persoonlijk. wat meer detail was leuk geweest. ik zie tussen de beide houtsoorten nog een laag zitten. is dit een ander houtsoort of een lijmnaad? is de missie trouwens geslaagd en is de houder "poes"proof??
idemdito heb ik gemaakt voor de kerstboom. onze jongste zoon is soms noga onstuimig en trek alles in zijn speeldrift omlaag hahaha!!!

ik hoop dat je iets kan met deze punten

rick
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Het lichte hout daar zat rot in en ik kreeg de rand niet glad, daardoor zie je het erg goed.
Hij is wel zeer stabiel,

Vorm en detail, kan je dit wat uitleggen?
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
vorm is moeilijk uit te leggen. misschien had je wat "scherpere"vormen kunnen maken met gedetaileerde randen. tja dit klinkt allemaal inderdaad erg vaag. bij een kaashouder hou ik van meer vormen dan dat je gebruikt had. (ter info: de laatste kaarshouder die ik gemaakt heb is in de kachel belandt aangezien ik toch niet tevreden was)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.