Vlak/dikte bankje

Nerflander

Actieve deelnemer
5 feb 2011
291
6
Steenwijk
Hoi XXL66,

Ik zou in jouw geval ook de Jet JPT 260 in je overwegingen betrekken. Ik gebruik deze nu een jaar of 3, behoorlijk intensief, en hij bevalt me heel goed. Ik vind het een uitstekende prijs-kwaliteit- verhouding. Minimale doorvoor door de vandiktebank: 15 cm. En inderdaad: de truc voor heel dun schaven is er een plaatje van het een of ander onder leggen. Maar als je houtje heel dun wordt, gaat ie klapperen en krijg je geen goed schaafbeeld meer.

succes met de aanschaf.
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
En, al een keuze gemaakt????? Reuze nieuwsgierig of het een tafelmodel wordt of en all in one waar je je kleine werkstukken op kan bewerken.
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
815
161
Twello
Vraagje, wie heeft ervaring met powx204, of een gelijk apparaat (ze worden volgens mij onder zeer veel verschillende namen verkocht)? Het zal wel uit China komen, maar toch, voor een prijs van rond de 250 euro.
 

SamR

Actieve deelnemer
5 jan 2014
62
0
Roeselare
Vraagje, wie heeft ervaring met powx204, of een gelijk apparaat (ze worden volgens mij onder zeer veel verschillende namen verkocht)? Het zal wel uit China komen, maar toch, voor een prijs van rond de 250 euro.

Wel daar ben ik ook eens erg benieuwd naar die ervaringen
 

Stefan h

Actieve deelnemer
3 jul 2014
34
0
Ik heb voor mijn eerste vandiktebank de powx204 gekocht.
In het algemeen vlakt hij mooi en Van dikte is ook goed ( ook hardhout)
Wel maakt hij veel lawaai, en heb ik aan de aanslag redelijk wat moeten
Prutsen om die haaks op de tafel te krijgen. Het hendeltje voor van dikte te regelen
Heb ik moeten verzwaren, durfde door de trilling terugdraaien. Maar voor die prijs redelijk goed voor hobby gebruik
Voor mijn volgende van dikte bank zou ik de METABO VLAK VANDIKTEBANK 260MM 2000W HC260C
Willen aanschaffen. Is zwaarder in wattage en waarschijnlijk betere kwaliteit
Mijn werkplaats is niet zo groot, en deze blijft toch compact
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.