Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

ik zal me ook eens voorstellen

Goedenavond
    de naam is Davy en kom uit Breda,
    en kwam per ongeluk op dit forum terecht!

ben zelf veel met hout bezig, heb mijzelf hierin alles zelf geleerd en ben daar nu ook nog mee bezig, dus van vaktermen heb ik niet veel gehoord
    graag zou ik veel willen leren over ambachtelijk hout bewerken. ik ben enorme fan van hand gereedschap boven elektrisch gereedschap.
    heb een tijdje terug ergens op marktplaats een (misschien iets te ) goedkope draaibank op de kop getikt, dus daar ben ik ook een beetje mee bezig nu.
    ik werk ook veel met trial and error en plannen die in mijn hoofd zitten, hier en daar een mooie sketchup tekening, van bijvoorbeeld een (makkelijk demontabele) werkbank. ik ben sinds kort ook bezig met tabaks pijpen maken, die ook bruikbaar zijn.

ik ben waarschijnlijk niet een van de actiefste leden, maar het lijkt mij wel zo netjes even hoi te zeggen!
    ik zal hieronder nog wat foto's plaatsen van spullen die ik gemaakt heb
    (moet er wel bij zeggen dat ik me pas echt sinds kort goed aan het verdiepen ben wat betreft hout bewerking en hiervoor meer op gevoel werkten, dus dingen misschien wat knullig in elkaar kunnen zitten, maar dat is aan jullie haha)

mn draaibank toen ik hem net had.
    IMAG1502.jpg

een van mn laatste gedraaide projectjes.
    IMAG2765.jpg

vorige week even 2 houten hamers ge-improviseert van een oude lamp en een stoel
    (werken best lekker eigenlijk )
    IMAG3507.jpg

een van de pijpen die ik gemaakt heb, deze gebruik ik zelf en rookt geweldig naar mijn mening,
    ik weer zo niet meer wat voor hout de kop is, maar de steel is gemaakt van kiwi hout(ik vind het geweldig spul!).
    IMAG3424.jpg

oh en voor ik het vergeet, hier nog wat foto's van mn werkbank in progress, het is m'n eerste keer dat ik werk met pen-gat verbindingen.
    10355901_733887829979604_6132848044154571370_n.jpg
    10492546_733888063312914_7934572574256417448_n.jpg
    en zo staat hij er nu bij, morgen ga ik de schuine balken onder het blad maken en de dwars balk onderin.
    10427698_735830186452035_7351999229127148239_n.jpg
    ik heb het idee dat hij vrijwel niet wiebelt als hij af is, is dit wel ga ik het dan ter plekken op lossen maar dat is het leuke van trial and error!
    hij bestaat trouwens uit 3 delen: tafelblad met bovenste balk met pen verbinding, 2 poten met de gaten en dan nog de onderste dwars balk met pennen. en is zo makkelijk uit elkaar te halen en op te bouwen (meenemen naar evenementen en dat soort dingen).

maargoed! ik breid er teveel over uit...... oeps

houdoe en bedankt

Davy.
    Laatst gewijzigd door daikan; 28-08-14 om 22:24.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Hi Davy,

Welkom! Het ziet er allemaal al goed uit!

Athanor
    Guest
    Welkom op het forum Davy! Leuk dat je gelijk wat werk laat zien!

Als ik globaal naar je werkbank kijk, krijg ik de indruk dat je de bovenkant verhoudingsgewijs veel steviger hebt gemaakt dan de onderkant, de onderste liggende pootjes zijn naar mijn beleving wat ondergedimensioneerd.

Veel succes met het werk!

Fons

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Athanor Bekijk Berichten
    Als ik globaal naar je werkbank kijk, krijg ik de indruk dat je de bovenkant verhoudingsgewijs veel steviger hebt gemaakt dan de onderkant, de onderste liggende pootjes zijn naar mijn beleving wat ondergedimensioneerd.
    Ben ik het mee eens, mijn uitgangspunt was dan ook dat de bovenkant uiteindelijk veel meer te verduren krijgt, en dat de krachten door die schuine paaltjes onder het blad de krachten meer naar het midden van de poot zouden duwen, waardoor daar de meeste kracht op komt, maar das ook maar gewoon gevoel :P
    De liggende pootjes zijn wel net zo lang als de bovenste,
    ik zal wel een topic maken over deze werkbank.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door daikan Bekijk Berichten
    .......en kwam per ongeluk op dit forum terecht! ....
    Tja, een mens kan pech hebben .....
    probeer nou maar eens te stoppen met forumen

Welkom op dit forum, Daikan.

De samengestelde hamers amuseren mij. Een creatieve oplossing om aan gereedschap te komen.

groeten
    Ornament

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Welkom !!!
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Welkom Davy, geweldig leuke dingen maak je. Vooral die hamers vind ik erg crea thea. Succes!

gr. Sander Meijers
    www.steigerhoutwereld.nl

bedankt voor het welkom iedereen! =D

Forum Rechten