verkopers gereedschap a/d deur

Dirkhaex

Nieuw lid
29 jul 2014
3
0
Vandaag iets moois meegemaakt:

Man komt voorbij gereden met een zwarte Mercedes Vito en ziet m'n vader lopen bij onze werf.
Hij roept en vraagt of hij wat materiaal mag laten zien wat hij verkocht, hij verkocht blijkbaar gereedschap "hey toeval?".

M'n vader roept me erbij en laat zijn kaartje zien, hmm bedrijf met site in Zwitserland?
Ik ga mee naar die man, had namelijk al eerder gelezen van oplichters die uit de kofferbak dingen "van een beurs" verkopen.

Na een kleine voorstelling van zijn materiaal:

Duo set schroevendraaier/slagschroevendraaier - eens vast gehad maar voelde al niet echt Makita aan, batterij leek me eerder iets wat je 1x liet vallen en in stukken lag..
Metabo afkortzaagmachine in de doos achterin de laadbak
Gereedschapskist met 5 lades gevuld (zogezegd vacuum gezogen voor op de beurs, maar hier en daar was hij al open, was trouwens gewone folie..)
Hogedrukreiniger op benzine
Kantenzaag (voor gazon) op benzine
....

Hij begon zijn verhaal: ben onderweg naar Diepenbeek, heb daar een afspraak, hoe ver is dat van hier?
Wetende dat je nooit in onze straat beland op weg naar Diepenbeek maar toch (boereweg tussen de weien).

Nadat ik vroeg van doe je dat altijd zo bij mensen aan huis verkopen? (ha ha) moest hij lang nadenken over wat voor afspraak hij nu eigelijk had ;-)

Heb hem mooi bedankt ondanks dat het er wel aantrekkelijk uit zag..
Nadat ik hem dat zei vroeg hij zijn kaartje terug en is hij meteen vertrokken, lijkt me niet echt commercieel ingesteld, mocht ik nu toch interesse krijgen? *kuch*
had hem na nader inziens even mee naar achter moeten nemen, stond hij lekker op de camera :cool: en hadden we allemaal kunnen lachen *say cheese?*

Zo zie je maar, er lopen nog steeds van die malafide verkopers rond, al is het niet met kookpotten dan is het met gereedschap!

Ahoy!
 

WR1944

Oud hout
Van jongs af aan heeft m'n vader me ingeprent: als ze naar jou toe komen verdienen zij er meer aan dan jij in het gunstigste geval maar meestal verlies je er aan. Dus als iemand mij een mazzeltje aanbied ben ik uiterst wantrouwend. Dat heeft me in Amerika ook al voor een zeperds behoed.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Komen hier ook af en toe, met "made in switzerland" gereedschap met een prijslijst en folder. Bijvoorbeeld een koffer met gereedschap die op de lijst €800 kost en die ze jouw aanbieden voor €250 omdat ze van een beurs komen en van de stock af willen en bla bla bla...
In het echt komt dat uit China, kost amper €20 en voldoet aan geen enkele norm. Website, folders en prijslijst zijn vals, garantie en tel nummer die ze je geven ook.
Ik ken iemand die zo'n kistje gekocht heeft en het is rommel dat breekt zodra je kracht erop zet.

Zelf hebben we een 10-tal jaren geleden ons wel laten inpraten voor een stel Duits gereedschap van bekende merken(BGS, Condor), dat gebruiken we vandaag nog en geen problemen mee gehad.
 

Dirkhaex

Nieuw lid
29 jul 2014
3
0
is denk ik ook een beetje geluk hebben. Dingen die je koopt bij de gamma etc van witte merken zijn meestal ook "made in china", hangt heel vaak af van de kwaliteitscontrole.
In principe is hun probleem alleen dat ze fake materiaal verkopen, anders was het geen enkel probleem geweest. als ze er maaakita van maken bv ;-)
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.839
895
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Het gebeurt ook veel met messensets. Die messen zijn op zich niet echt slecht, maar de prijs waarvoor ze je in eerste instantie aangeboden worden (het 'mazzeltje') zijn ze nog lang niet waard. Heb je er lol in om met zo iemand te onderhandelen en scherp af te dingen, dan kun je er een goeie deal van maken, zo niet, met een wijde boog omheen lopen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.