Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: pepermolen

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

pepermolen

hallo vrienden van het forum,

ik wil binnenkort gaan beginnen met het maken van een pepermolen. waar halen jullie de binnenwerken hiervoor? gewoon bij de reguliere leveranciers zoals Schulte of misschien op een andere plek?

ben zeer benieuwd

groetjes uit zwolle

rick

Re: pepermolen

Hoi rick met woodpecker.
    Hier bij stuur ik jou een site waar bij je de onderdelen voor het maken van een pepermolen. en als je de site bekijkt onder het onderdeel houtdraaien ,keukengerei daarbijstaat de pepermolen .
    http://www.willyvanhoutte.be/nl/catalog/show_cat/1275.

Ik lees wel of je het gevonden hebt .
    m.v.g woodpecker.

Ik heb een aantal maalwerkjes gekocht bij de bekende houtdraai leveranciers. In mijn geval was dat meestal in England.
    Tegenwoordig koop ik goedkope pepermolens waar een goed maalwerk in zit bij Blokker. De aandrijving wordt door 4.5 mm vierkant stafmateriaal verzorgd. Die vervang ik door messing stafmateriaal dat ik per meter koop. Op die manier kun je de lengte van de molen aanpassen. Aan de bovenkant iets afronden met een vijl en met een snijblokje M5 draad aanbrengen. Ik heb de gewoonte de stelknop van hout te maken. In harde houtsoorten zoals palissander kun je gewoon M5 draad tappen, bij zachte houtsoorten een koppelmoer in de knop lijmen.

Een step-by-step beschrijving door pepermolenmeester Henk Smit.

Mijn laatste pepermolen:

Hans

Dat is een hele fraai molen hans, die zou prima bij ons in de keuken passe!! :lol:

Het beste (nou ja misschien 1 van de beste) mechaniek voor een pepermolen wordt gemaakt door Peugeot! Van het afvalmateriaal maken ze nog prima auto's!

jaap

Voor een bijzondere pepermolen zou je eens kunnen kijken naar de Deense crushgrind maalwerkjes.
    Een handleiding van leverancier DNS.
    Deze maalwerken geven meer mogelijkheden qua vorm van de pepermolen omdat de stelknop onder de molen zit.

Hans

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

hardstikke goed allemaal, ik ga dit weekend wat spullen bestellen en hou jullie op de hoogte

rick

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

hallo vrienden van het forum

het doosje van axminister is binnen met allerlei leuke snuisterijen waaronder ook de maalwerken voor de pepermolen. ik ga binnenkort beginnen met productie!!! nog goede tips hiervoor??

Ha Rick,

Ik kwam een filmpje tegen op Youtube van je pepermolen productie http://<iframe class="restrain" titl...="0"></iframe> Doe je dat allemaal op je zolderkamer??

Hoe ging dat bestellen via Axminster? Ik zag dat ze daar prachtige accesoires hebben voor klokken en horloges en dergelijke. Heb je die toevallig ook besteld?

Dat is een behoorlijke zolderkamer
    Maar Hans pepermolens zijn een stuk mooier als wat ze daar maken.

Woodworker,

Als je geinteresseerd bent in accesoires voor klokken moet je eens op deze site kijken.
    http://www.hobbyklok.nl/

Forum Rechten