Verstelbare Groeffrees

potlood

Actieve deelnemer
4 mei 2014
44
0
Hallo,
Heeft iemand ervaring met een draaibare groeffrees?
Het is er een van leitz ,met een ring kun je deze verstellen.
Ik wil deze tweedehands kopen , maar heb geen ervaring met een verdraaibare freeskop.
Is het wel een verstandige koop?
Groeten Wim
 

ed bever

Actieve deelnemer
14 aug 2012
188
0
bakel
Goede avond Potlood ,

Ik zelf heb 2 verstelbare groeffrezen in van 4 naar 7,5 mm en een van 7,5 naar 14.5 mm en ben daar goed over tevreden. De frees kop heeft dus een min en max frees bereik. dus alles dat tussen deze bereiken in zit kun je zelf instellen door aan de frees kop te draaien. Allereerste moet je weten in welk bereik je dus groeven wil gaan maken, want de frezen zijn niet onbeperkt in te stellen. Als inderdaad de tweede hands wilt kopen let er dan de de freeskoop voor m.a.n bediening is en niet m.e.c en dat de tanden van de frees nog te slijpen zijn. Ik weet niet wat je woonplaats is anders zou je bij mijn kunnen komen kijken en of frezen.

Gr Marc.
 

potlood

Actieve deelnemer
4 mei 2014
44
0
Hallo Marc,

Het zijn er twee,1 van 4/7,5 mm en 1 van 10/19,5mm ,ze zijn alle twee m.an , en op de foto zien ze er ook prima uit.(grote tanden)
De verkoper schrijft dat ze zo goed als nieuw zijn.
Ik wil ze gebruiken voor verschillende materialen, om sponningen te maken voor triplex,mdf en eigen gemaakte harhouten latjes.
Ik durf, na wat jij schrijft , de koppen wel te kopen.
Bedankt voor de uitnodiging.

Ik kom uit Aalten, dat is een heel eind bij jou uit de buurt,maar als het om een erg dure aankoop had gegaan,was ik graag bij je langs gekomen
Bedankt Marc en groeten wim
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.