ervaringen met draaibank HBM 450

A

Athanor

Guest
Hoi Jan, welkom op het forum!

Wat wil je over die draaibank weten?


Fons
 

patrick1969

Actieve deelnemer
7 sep 2013
38
0
Rotterdam
Hallo jan
ik heb een oude versie van HBM 450 hij is rood van kleur
Ik ben er erg tevreden me ik draai alleen maar pennen van hout en acryl
ben wel van plan om er met de tijd 1 er bij tekorten de HBM 450 Variabele Houtdraaibank
die is iets makkelijker als je van snelheid wilt veranderen
voor de rest vindt ik het een wereld machine
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Ik draai al een paar jaar op een HBM 450 vari en ben er nog steeds erg tevreden over. De variabele snelheid zou ik absoluut niet willen missen en ik raad je dan ook aan de variabele bank te kopen. Het bankje kan veel hebben, maar ik heb hem een paar keer echt mishandeld met (te) grote stukken nat hout waardoor de lagers vervangen moesten worden. Bij normaal gebruik zal dat niet gebeuren denk ik, ik heb verder nog niemand gehoord over een lagerprobleem met de 450. Vervangen is niet moeilijk trouwens en kost ongeveer 15 euro aan materiaal)

Mocht je van plan zijn schaaltjes te gaan draaien, investeer dan nog een paar tienen meer en koop de 450-300 vari. Die geeft je net wat meer mogelijkheden om wat grotere schaaltjes te draaien.

Succes!

Groet, Rob.
 

jantje1987

Actieve deelnemer
31 jul 2011
162
7
ik wil gewoon de algemene reacties weten, zowel pro als contra
is er toevallig iemand uit de buurt van westerlo die zo'n draaibankje heeft?

groetjes
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.