Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

ervaringen met draaibank HBM 450

wie heeft er ervaringen met een draaibank van hbm?

groetjes
    jan

Athanor
    Guest
    Hoi Jan, welkom op het forum!

Wat wil je over die draaibank weten?

Fons

Hallo jan
    ik heb een oude versie van HBM 450 hij is rood van kleur
    Ik ben er erg tevreden me ik draai alleen maar pennen van hout en acryl
    ben wel van plan om er met de tijd 1 er bij tekorten de HBM 450 Variabele Houtdraaibank
    die is iets makkelijker als je van snelheid wilt veranderen
    voor de rest vindt ik het een wereld machine

Ik draai al een paar jaar op een HBM 450 vari en ben er nog steeds erg tevreden over. De variabele snelheid zou ik absoluut niet willen missen en ik raad je dan ook aan de variabele bank te kopen. Het bankje kan veel hebben, maar ik heb hem een paar keer echt mishandeld met (te) grote stukken nat hout waardoor de lagers vervangen moesten worden. Bij normaal gebruik zal dat niet gebeuren denk ik, ik heb verder nog niemand gehoord over een lagerprobleem met de 450. Vervangen is niet moeilijk trouwens en kost ongeveer 15 euro aan materiaal)

Mocht je van plan zijn schaaltjes te gaan draaien, investeer dan nog een paar tienen meer en koop de 450-300 vari. Die geeft je net wat meer mogelijkheden om wat grotere schaaltjes te draaien.

Succes!

Groet, Rob.
    "I may be left handed but I am always right"

ik wil gewoon de algemene reacties weten, zowel pro als contra
    is er toevallig iemand uit de buurt van westerlo die zo'n draaibankje heeft?

groetjes

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jantje1987 Bekijk Berichten
    wie heeft er ervaringen met een draaibank van hbm?
    Ik zou bijna zeggen, Wie niet? ;-)

De HBM 450 is, of was tot voor kort, de populairste instapdraaibank/draaibank voor klein werk voor erbij. Inmiddels zijn er ook betere, maar duurdere alternatieven beschikbaar, met name voor 'draaibank voor klein werk voor erbij'....

weet iemand waar ze deze draaibanken verkopen en goede service bieden?

groetjes
    jan

"I may be left handed but I am always right"

Jantje,
    Bij Maene Stefaan in de Pinte bij Gent worden ze verkocht.
    Ikzelf heb er ook ééntje, maar dit gebruik ik voor balpennen, sleutelhangers en dergelijke kleine werkstukjes.
    Hier een link.
    http://www.capellemanmachines.be/houtdraaibanken_hbm.htm

Ik denk dat de afstand ongeveer 100 à 110 km van bij u zal zijn.

Forum Rechten