Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Robland doorvoer rol slipt?

Hallo,
    Mijn robland k26 trekt het hout niet sterk genoeg door de machine.
    De rol was wel iets vuil,schoongemaakt...helpt niks.
    Ketting van de aandrijving vervangen,dat loopt nu mooi.
    Scherp is die ook,dus wat kan ik nog meer doen?
    Strakker afstellen kan ik hem zo te zien ook niet,of ik zie iets over het hoofd...
    Nieuwe veren zou kunnen,maar of dit de oplassing is,ben bang van niet,iemand de oplossing of idee?

Groet Pascal

Ondertafel is te stroef..........
    Zo glad mogelijk maken (schuren) met waterproof schuurpapier... zo fijn mogelijk en dan smeren met bv. Zettex silgliss of een ander smeermiddel.
    Het smeren dient regelmatig (vaak) herhaald te worden.

Vergeten te zeggen,tafel is super glad,zelfs houtglijmiddel helpt niet.
    Mist net dat laatste beetje kracht op de rollen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011
    De rollen zitten misschien vast in een hoge positie, doe er wat grijpolie op (op uiteindes waar veren zitten) en doe ze met een balk op en neer bewegen met een hefboom actie.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BenchWorks Bekijk Berichten
    De rollen zitten misschien vast in een hoge positie, doe er wat grijpolie op (op uiteindes waar veren zitten) en doe ze met een balk op en neer bewegen met een hefboom actie.

Dat kan ik idd nog wel proberen,nog niet gekeken of ze vast zaten,kun je ze uberhaupt stellen?

Het afstellen van de messen kan hier mee te maken hebben.
    Als je de messen ver uit stelt dan zetten de rollen minder druk op het hout.
    Daniel

volgens mij kun je de veren afstellen zodat ze meer druk geven. Dat werkt op mijn (oude) Robland iig wel zo. Daar moet je even mee klooien. Verder alle andere genoemde zaken, maar dat heb je voor elkaar geef je aan. Zou dus nu eerst naar de veren kijken.

Forum Rechten