Nieuwe tools topic

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Afgelopen weekend heb ik mijn houten bankschroef afgemaakt. Het is een Veritas Front Vice, die ik met wat reststukken 3cm dik eiken tot een complete bankschroef heb gemaakt.


IMG_0418_zpsxq0vw0vg.jpg



IMG_0421_zpsqqhrqwe1.jpg



De drie gaten zijn om benchdogs in te zetten, zodat ik ook horizontaal kan klemmen.


IMG_0420_zps5tba8trf.jpg



Ik wilde het eerst in 1 stuk eiken vast zetten, maar vond dit bij nader inzien toch net te dun. Dus ik heb er een tweede stuk tegenaan gezet.


Zo ziet de bankschroef er van onder uit.


IMG_0422_zpsznsqisqc.jpg
 
P

Pel

Guest
Mooi gemaakt, echter doordat je er een stuk eiken tegenaan gelijmd hebt is de afstand tussen de knop van de stok, en de eiken klembek daardoor niet wat iel, zodat je er met je vingers tussen kan komen? Ik denk dat je misschien beter aan de binnenkant had kunnen opdikken. Het nadeel van gaten voor de benchdoc in de bankschroef is, dat ze vol gaan zitten met zaagsel, maar dat kun je er met de afzuigen wel weer uitzuigen voor gebruik. Ik ergerde mij er zo aan dat ik van die prairie dogs heb gekocht dat werkt fijn.

Groet Pel
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Nee, dat valt mee. De afstand tussen de hendel en het eiken is ruim 3 cm en dat is meer dan genoeg om er niet met mijn vingers tussen te zitten. Dit was een reststuk dat ik hier goed kon gebruiken. Ik heb nog meer eiken, maar dan moest ik het van een groter stuk halen en dan zat ik met een onbruikbaarder reststuk.
 

rows

Nieuw lid
25 jan 2016
14
0
Vandaag mijzelf een Festool CTL Midi cadeau gedaan. Gelijk even een tafel geschuurd en werkelijk waar geen stof te vinden. Dit had ik eigenlijk veel eerder moeten doen. Het werkt nog beter dan gedacht:cool:
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.949
89
West-Friesland
Vandaag mijzelf een Festool CTL Midi cadeau gedaan. Gelijk even een tafel geschuurd en werkelijk waar geen stof te vinden.
Dit had ik eigenlijk veel eerder moeten doen. Het werkt nog beter dan gedacht:cool:
Gefeliciteerd,
en ja waarom doet men dat dan niet eerder hé (was ook op mij van toepassing);)
Mvg,:).
 

rows

Nieuw lid
25 jan 2016
14
0
Ja hoor hij doet het prima :cool:. Voor wat betreft hout schuren (RTS400 schuurmachine) is het vermogen van de midi nog veel te hoog. Moest de Midi bijna driekwart dichtdraaien kwa vermogen en dan nog steeds geen zichtbare stof.
 

Tessamo

Nieuw lid
5 sep 2016
18
0
Ik gebruik al jaren mijn invalzaag voor het inkorten, of ik fabriceer een tijdelijke zaagtafel voor het wat kleinere werk. Na lang zoeken ga ik toch maar een betere afkortzaag aanschaffen aangezien de mijne echt niet haaks meer te krijgen is....mag ook wel, dat ding is misschien al wel 20 jaar oud.

Nu is mijn oog gevallen op de MEtabo KGS216M...dat lijkt me een prima optie kwa prijs/kwaliteit verhouding.
Nu kom ik ze op internet tegen voor 200, maar zag ik dat ze om amazon https://www.amazon.de/Metabo-Kappsä...10663&sr=8-2-fkmr0&keywords=metabo+afkortzaag
al verkocht worden voor 170.

Hebben jullie ervaringen met het bestellen via amazon.de & eventueel tips?
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Mijn ervaringen met het bestellen op AMAZON.de zijn zondermeer goed, ik heb al een jaar of 15 een account en het is nog nooit misgegaan. Het is veelal een stuk goedkoper dan in Nederland, 10% of mee goedkoper is normaal.

Kijk alleen wel goed of ze naar Nederland leveren en of de verzendkosten niet extreem zijn.

Over garantie maak ik me niet direct zorgen.
 

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Die Metabo-zagen staan ook niet bepaald gekend als precieze zagen.
Is goed om van tijd tot tijd eens een balkje af te korten, maar als je toch wat meer wil dan zou ik eerder kijken naar de zagen van DeWalt.
Ik heb het niet voor dit merk, maar afkortzagen kunnen ze wél deftig maken :)

Overigens nog een onderstel gekocht voor mijn DWE7491 zaag.
Staat in promo bij Fixami (Gereedschapcentrum) voor 129€.
Bij andere webshops zit je al snel over de 200€!
Had eerst een tafel gemaakt, maar dit vond ik te lomp.
Nu kan ik de zaag, bij niet-gebruik, gewoon bij elkaar klappen en opzij zetten :)
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Niet echt een "tool" maar wilde het toch delen. Tanos heeft een nieuwe Mini T-Loc Systainer III die dubbel zo hoog is als de originele Mini, namelijk 142 mm. Natuurlijk heb ik er 1 gekocht en gebruikt voor schuurpapier voor mijn Festool DTS400.

IMG_0492_zpswisl2si4.jpg


IMG_0493_zpsn8yfqnrd.jpg


De Mini Systainer III is, volgens mij, het goedkoopst bij Van Groningen Tools. De Tanos artikelnummers zijn 80102122 (lichtgrijs) en 80102123 (antraciet).
 
Laatst bewerkt:

Thymen

Actieve deelnemer
4 feb 2016
132
1
Enschede
Mijn opa rookte vroeger bolknaks. Deze werden geleverd in stapelbare Mini-Systainers van stevig karton. Opa bewaarde daar zijn schoefjes, moertjes, ringetjes en weet ik wat meer in. Keurig met een etiketje dat aangaf welke maat in welke Systainer zat. Schoenen werden ook in Systainers geleverd, deze waren iets groter, en daar werden dus de wat grotere onderdelen in bewaard.

Als ik de prijzen van die losse Systainers zie, denk ik dat ik mmaar beter sigaren kan gaan roken, en een paar nieuwe schoenen kopen....
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Als ik de prijzen van die losse Systainers zie, denk ik dat ik mmaar beter sigaren kan gaan roken, en een paar nieuwe schoenen kopen....

Deze Systainers zijn beter voor de gezondheid dan sigaren en zijn minder verslavend. Hoewel er genoeg woodworkers zijn met Systainerverslaving.....
 

Niekosss

Actieve deelnemer
9 jun 2013
107
1
Enschede
nl-nl.facebook.com
Vorige week maar weer even inkopen gedaan,
Na veel werken en druk te zijn met alles behalve mijn houtbewerkingshobby toch mezelf goed verwent.
Hopen binnenkort weer even in de werkplaats bezig te kunnen.

DeWalt DCK699 M3T 18V 6 accu gereedschap set 3 x 4.0Ah XR Li-ion accu's in 2 TSTAK koffers
IMG_8941.jpg

[h=2]Dewalt DCN660P2 18V Li-Ion accu afwerktacker set (2x 5.0Ah accu) in koffer - koolborstelloos - 16 Gauge - 32-63mm - DCN660P2-QW
IMG_8994.jpg[/h]Elektra beckum bas 315, hier direct een nieuwe lint geleider systeem voor bijgekocht een een aantal zagen op Tuffsaw.
IMG_9006.jpg
 

Niekosss

Actieve deelnemer
9 jun 2013
107
1
Enschede
nl-nl.facebook.com
zou je ook kunnen vertellen waar je dit geleide systeem gekocht hebt en je bevindingen tov het oude geleide systeem willen vertellen

http://www.ebay.com/itm/BAS-315-316...211006?hash=item465032b47e:g:UL8AAOSwM4xXarDx

Hier heb ik hem gekocht. Wat me bevindingen zijn met de bestaande kan ik je niet zeggen. ik heb geen tijd gehad om de zaag uit te proberen alleen wil het graag degelijk voor elkaar hebben dus vandaar deze besteld, wanneer ik binnenkort dan tijd heb kan ik het er op bouwen. mij lijkt namelijk in praktijk dit systeem makkelijker af te stellen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.