Nieuwe tools topic

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Yep, de as of arbor is lang genoeg. Als je zoekt op internet op Dewalt.com ipv .nl dan staat er een dadoset bij de standaard accesoires. Ze hebben ook een standaard dado insert plate voor bovenop.
Nagevraagt bij Dewalt Benelux en die leveren hem niet vanwege de wetgeving.
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Na wat mails rond verstuurd te hebben kom ik op de volgende opties/prijzen.
Bestellen in :
Nederland :
CMT - €400+ (incl btw ex verz)
DeWalt - Niet te krijgen
Italie :
CMT - €218 (incl btw ex verz)
USA :
CMT - Niet gevonden
DeWalt - €140 (incl btw ex verz)

In Nederland bestellen gaan we dus niet doen.
Het hangt nu nog ff tussen importeren vanuit USA of Italie.
Italie (CMT) is iets duurder, maar naar wat ik lees ook ff beter.

Wat zouden jullie doen?

PS
De Dewalt prijs in USA is $124 wat ongeveer rond de €100 uitkomt.
Je hoeft er geen invoerrechten over te betalen, alleen de btw. Dus dan kom je ongeveer op de €140 ex verzending.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Ik heb de cmt is een bijzonder mooi setje.
Ziet er allemaal degelijk uit en werkt ook prima kan ik melden.
Verzenden uit USA kan duur zijn aangezien het een enorm zwaar pakket is.
5kg ongeveer
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Verzenden uit USA kan duur zijn aangezien het een enorm zwaar pakket is.
5kg ongeveer

Ja, dat houd ik ook eeen beetje in het achterhoofd.
Ik denk dat het de CMT uit Italie wordt, maar zodra de tijd daar is ga ik nog een keer kijken in USA. Misschien als de Dollar inzakt door Trump dat het dan wel aantrekkelijk wordt, wie weet ;)
De prijs van DeWalt USA heb ik van Amazon af. Ook voor de gein ff bij Amazon.de gekeken. Daar hebben ze al rekening gehouden met invoeren. Daar stond dezelfde set voor €200 meer.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Net gekocht in de aanbieding bij HD-tools.
De Makita DCL180Z 18V Li-ion accu stofzuiger.

dcl180.jpg
Was nu €45 ex verzenden.
Handig voor even de schuurzolder te zuigen als ik de afzuigerzak leeg of de auto even uit te zuigen.
Geleverd zonder accu maar daar heb ik er al 3 van
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
De 7491 bedoel je?
Ja ben er tot nu toe behoorlijk tevreden over.
Enige is dat je hem echt goed moet afstellen uit de doos.
Maar dat is met bijna alles zo.
 

Charles55

Actieve deelnemer
11 aug 2015
62
0
Ga je veel plezier aan hebben. Ik heb er indertijd eentje gratis erbij gekregen bij de aankoop van een 18 V schroefboormachine.
Ik gebruik de stofzuiger in het hele huis, om de auto uit te doen etc. Het probleem met de oude kruimeldiefachtige stofzuigers is niet van toepassing vanwege de 18 V accu. De stofzuiger gaat zelfs op vakantie mee in de camper, ideaal.
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Alles wat ik kon vinden zegt dat de 7r91 een dado kan hebben, ongeacht asgat. Is de lengte die goed moet zijn niet het asgat.

Heb je zelf geen onderzoek gedaan dan?
 

Niekosss

Actieve deelnemer
9 jun 2013
107
1
Enschede
nl-nl.facebook.com
Alles wat ik kon vinden zegt dat de 7r91 een dado kan hebben, ongeacht asgat. Is de lengte die goed moet zijn niet het asgat.

Heb je zelf geen onderzoek gedaan dan?

ja zelfde als jou. Internet afgezocht. Maar of de as lang genoeg is is nergens te vinden. Maar neem aan dat jij dit zelf wel kan bevestigen? Waar heb jij de zaag gekocht?
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Ik heb em bij Toolnation vandaan.
De as = 5/8 door de ring/moer kan je er een 30mm asgat blad op doen.
As wat uitsteekt vanaf de flens waar het blad tegenaan komt (motorzijde) is net ff onder de 3cm. Moeilijk meten met de schuifmaat. Enige wat ik als "probleem" zou kunnen zien is dat het schroefdraad gelijk 4mm buiten de flens begint. Als je dus een dado van 18mm wil maken dan kan dat wel, maar dan zit het grootste gedeelte van de dado stack dus op het schroefdraad. Lijkt mij geen probleem. De ring en moer hebben dan nog meer dan genoeg ruimte om goed vast te kunnen zetten. Ik ga nog eens een mailtje sturen naar Dewalt USA kijken wat hun zeggen over een dado. Zal waarschijnlijk wel een andere ring opmoeten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.