Nieuwe tools topic

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.055
62
Dan krijg je dadelijk alle vragen over gereedschap tussen alle nieuwe spullen, Wordt heel erg onduidelijk.
 

miekol

Actieve deelnemer
28 mrt 2013
194
0
Ik zou het persoonlijk ook zo laten, dit is juist een lekkere active thread. Ik zou het ook nog iets breder willen trekken, ik zou zelf juist juist alle vragen mbt afkortzagen, zaagtafels, boormachines etc. in één verzamelthread gooien. Met een chique openingspost erin met de verschillende verkrijgbare modellen, de plus en minpunten per model en wie op het forum het model allemaal heeft (kun je die persoon altijd nog quoten of een PB bericht sturen). Dat voorkomt juist de wildgroei aan topics over zaagtafels, waardoor een bepaalde reactie van iemand juist helemaal niet makkelijk terug te vinden. Want in welke thread over zaagtafels vertelde <X> ook alweer of tafel <Y>...
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Dat is precies de insteek van mijn oplossing een paar posts geleden. Alleen kan daarmee een gebruiker zelf een aantal posts afsplitsen naar een nieuw topic, terwijl er automatisch een linkje naar dat nieuwe topic wordt geplaatst in de gekopieerde posts.
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.055
62
Zo weer is wat posten waarvoor dit topic voor is. het showen van nieuwe spullen.

Een speed boren setje
8FVlrUs.jpg

YFFPzGu.jpg


Slangenboren set
fgWyNqQ.jpg


En nog een zaagblad en een verloop slang om de zaagmachine op de midi aan te kunnen sluiten.
kK3Muq6.jpg
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.055
62
Ik zou het persoonlijk ook zo laten, dit is juist een lekkere active thread. Ik zou het ook nog iets breder willen trekken, ik zou zelf juist juist alle vragen mbt afkortzagen, zaagtafels, boormachines etc. in één verzamelthread gooien. Met een chique openingspost erin met de verschillende verkrijgbare modellen, de plus en minpunten per model en wie op het forum het model allemaal heeft (kun je die persoon altijd nog quoten of een PB bericht sturen). Dat voorkomt juist de wildgroei aan topics over zaagtafels, waardoor een bepaalde reactie van iemand juist helemaal niet makkelijk terug te vinden. Want in welke thread over zaagtafels vertelde <X> ook alweer of tafel <Y>...
Dat wordt ook onduidelijk als je alles in 1 thread gooit. dan gaat alles door elkaar en dan weet je ook niet waar het overgaat.
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
Jefmen, goed bezig! Waar ben je 'geweest'? Teygeler? Bijna net zo verslavend shoppen als baptist kwam ik recent achter &#55358;&#56599;

Zo weer is wat posten waarvoor dit topic voor is. het showen van nieuwe spullen.

Een speed boren setje
8FVlrUs.jpg

YFFPzGu.jpg


Slangenboren set
fgWyNqQ.jpg


En nog een zaagblad en een verloop slang om de zaagmachine op de midi aan te kunnen sluiten.
kK3Muq6.jpg
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Ik ook dan maar weer.
Mijn nieuwe vlak/vandiktebank, een "gerestaureerde" Scheppach HM1.
Binnenin nagenoeg allemaal nieuwe onderdelen en een likje verf is niet eens nodig.
Enige wat misschien nog wat aandacht nodig heeft is het bed.
Daar zit wat oppervlakkig roest op. Hoe heet dat ook alweer, vluchtroest?
Dat gaan we nog even opknappen. Voor de rest schaaft hij als een zonnetje.
Gelijk even wat Zebrano endergelijke geprobeerd en dat kwam er dood vlak uit.
Om het apparaat wat makkelijker uit de hoek te halen maar een verrijdbaar onderstel gemaakt.
Moet de machine alleen nog even vast zetten. Wil niet dat hij er per ongeluk afschiet.

 
Laatst bewerkt:

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Eerste ervaring volgt morgen. kreeg hem net binnen voor mn night shift. Ik ga een zaagstation maken en door zijn inwendige geleiding kan ik hem tegen de muur plaatsen. Nu nog ff goed kijken welke stofzuiger ik ga kopen.
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.055
62
nee niet daar. De boren kwamen bij Harkema in Dordrecht vandaan en de slang en het blad kwamen bij Gerschwitz in Duitsland vandaan. Scheelde ongeveer 20 euro op het blad alleen al.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
@Viepert; gefeliciteerd met je nieuwe oude bank, dat je hier maar langer plezier van mag hebben.
Ik zou op dat onderstel even een plaat multiplex schroeven, heb je in ieder geval geen gat meer en een paar klosjes tegen het wegschuiven bijv.
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
@Viepert; gefeliciteerd met je nieuwe oude bank, dat je hier maar langer plezier van mag hebben.
Ik zou op dat onderstel even een plaat multiplex schroeven, heb je in ieder geval geen gat meer en een paar klosjes tegen het wegschuiven bijv.

Dank je wel man, gaat zeker goed komen nu.
Totdat ik weer wat anders wil natuurlijk :D

Yep, zat ik ook al te denken. Gelijk een plekje om de stofafvoer neer te zetten.
 

jjjlll

Actieve deelnemer
Onlangs heb ik een tweede accuschroeftolletje gekocht.
Ik was gecharmeerd van het snelwisselsysteem van Festool en Metabo, maar vond die tolletjes te duur. Na flink zoeken kwam ik tot mijn verbazing bij de Lidl uit, merk Parkside.

Het tolletje, type PBSA 12 A1 kost iets van 40 Euro, met 1 stuks 10.8 (12) Volt 1.5 Ampere Li-Ion accu, maar wel met het snelwisselsysteem, 2 versnellingen, boorkop 0.8 tot 10mm, 25 Nm koppel.

Normaliter is Parkside geen merk dat me vertrouwen inboezemt, typisch gereedschap voor incidenteel gebruik, maar voor dat geld heb ik het gokje toch maar gewaagd en het tolletje besteld, de bestelkosten waren 3 Euro.
Ik werk nu een paar dagen met het apparaat, en ben blij verrast over het gebruik er van. Het snelwisselsysteem werkt perfect, het bitje laat je in de korte bithouder van de tol zitten, de boorkop past er mooi over heen. Je kunt dus snel switchen tussen boren en schroeven . De capaciteit en koppel zijn voor mijn gebruik voldoende.
De machine is handzaam, lekker licht, ik grijp dan ook automatisch naar dit apparaat. Tot nu toe heb ik de accu één keer geladen, de accu gaat dus best lang mee.
Nadeel is de langere laadtijd, inderdaad iets meer dan een uur, er zit maar 1 accu bij, dus je kunt ook niet snel de accu verwisselen. Je kunt blijkbaar extra accu’s bijbestellen, ik zou dan meteen een complete tol er bij kopen, heb je meteen een reserve lader en de accu boormachine er bij.
Een ander nadeel vind ik het al redelijk hoge koppel in de laagste koppelstand, daarnaast zit de led lampvrij hoog, je werkt, als je de boorkop niet gebruikt, in de schaduw van de machine, een euvel dat trouwens veel meer merken hebben.
Het is natuurlijk afwachten hoe het met de degelijkheid van de machine, de lader en de accu is gesteld, ik heb de machine te kort om hier iets zinnigs over te zeggen.
Tot nu toe ben ik uiterst tevreden over dit apparaat, mocht dit om welke reden ook veranderen, dan zal ik dit melden.

20160804_080822_resized.jpg
20160804_094622_resized.jpg
20160804_081412_resized.jpg
20160804_080928_resized.jpg
20160804_081911_resized.jpg
20160804_081134_resized.jpg
 
Laatst bewerkt:

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
146
Enkhuizen
Mooi verslag Joep, gedurfd en goed gedaan.
Het blijkt maar weer, niet alles van Lidl, Aldi of HBM is bagger. Hier en daar zitten er echt wel leuke dingen tussen.
Het hoeft niet allemaal van dat grijs-groene Duitse merk te zijn wat 20 keer duurder is.
De meesten van de bijna 15.000 forumleden zijn hobbyisten die deze gereedschappen echt niet dagelijks uren gebruiken, dus het hoeft niet allemaal superprofessioneel te zijn.
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
Komt bij dat in mijn ervaring als je het bonnetje bewaard je praktisch 1-3 jaar omruilgarantie hebt. Is t kapot ( niet door misbruik oid) dan wegen voor hun de kosten vaak niet op tegen een nieuwe en krijg je een compleet nieuwe toegestuurd ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.