Nieuwe tools topic

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Nieuw is een relatief begrip, maar ik heb een tijd terug een oude Mafell M75 schaafmachine gekocht. Deze dit weekend weer terug in elkaar gezet en de beitels vernieuwd/geslepen. Wat een beest van een machine! Ik denk dat de beitels nog wel beter afgesteld moeten worden.

IMG_4193.jpg

IMG_4194.jpg
 

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Voor het ophangen heb ik simpel een uitsparing in een stukje hout gemaakt. De ledpanelen komen met een aparte voeding. Deze heb ik boven het plafond weg gewerkt.

IMG_2372.jpg

IMG_2373.jpg

IMG_2374.jpg

Groet,
Jan
 

WR1944

Oud hout
Ik ben ook het LED-tijdperk ingewandeld. Na de lovende verhalen wilde ik het ook wel eens proberen.
Bij de Home Depot kocht ik een armatuur dat er uitzag als voor een dubbele korte TL-bak. Het verbruikte nog geen 20W, de helft van een vergelijkbaar TL-bakkie. Toen ik thuis de kap verwijderde dacht ik eerst dat men het binnenwerk was vergeten te monteren. Maar verdere studie bracht een strip van een centimeter breed met kleine blokjes aan het licht alsmede een voedingsapparaat ter grootte van een reep chocolade aan de zijkant. In de kelder waar m'n computer staat haalde ik een TL-bakje van het plafond en zette de LED-bak er voor terug.
Het is een verschil als tussen dag en nacht. Ik kan het het best omschrijven als een straal zonlicht dat op een sombere dag door een gat in de wolken een klein stukje van je wereld in een helder licht zet. Ik ga geleidelijk alle TL-bakken vervangen.

Ehh, als iemand behoefte heeft aan TL-bakken van 120V/60Hz, laat maar iets horen. ;)
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Voor het ophangen heb ik simpel een uitsparing in een stukje hout gemaakt. De ledpanelen komen met een aparte voeding.
Deze heb ik boven het plafond weg gewerkt.Groet, Jan
Bedankt, maar mijn plafond is van beton dus kan ik daar de voeding niet in wegwerken.
Maar hoe groot is de voeding, als die net als WR1944 zo groot is als een reep chocolade kan ik die in het hout wegwerken?
Mvg,:)
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Persoonlijk vind ik dit soort verzamel onderwerpen toch wel jammer, voordat je kunt reageren, b.v. op de Mafell schaaf, gaat het al weer over Led verlichting, ook al zo mega interessant. Daar waar we dus de ene keer het jammer vinden als een topic "gekaapt" wordt, doen we hier niet anders......
Zijn er medestanders om dit soort verzamelonderwerpen te stoppen en weer gewoon als individueel onderwerp op het forum te zetten, zodat we er later nog een keer wat van terug vinden, of aan kunnen vullen??

jaap
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Persoonlijk vind ik dit soort verzamel onderwerpen toch wel jammer, voordat je kunt reageren, b.v. op de Mafell schaaf, gaat het al weer over Led verlichting, ook al zo mega interessant. Daar waar we dus de ene keer het jammer vinden als een topic "gekaapt" wordt, doen we hier niet anders......
Zijn er medestanders om dit soort verzamelonderwerpen te stoppen en weer gewoon als individueel onderwerp op het forum te zetten, zodat we er later nog een keer wat van terug vinden, of aan kunnen vullen??

jaap
Helemaal mee eens.
Zelf volg ik deze en de topic over oud handgereedschap niet echt omdat het niet bekend is waar het over gaat en verschillende onderwerpen verloren gaan in de massa.
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.495
343
Torhout, België
Ik vind het juist heel interessant om in de topic oud handgereedschap te zien welke "nieuwe" vondsten er verschijnen. Zelf heb ik daar ook al paar keer gepost, maar ik zou nooit een aparte topic openen hiervoor. Dus ik vrees als je het gaat afschaffen, dat de drempel dan hoger gaat worden om iets te posten. In die topic wordt er overigens minder gekaapt dan hier.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Persoonlijk vind ik dit soort verzamel onderwerpen toch wel jammer, voordat je kunt reageren, b.v. op de Mafell schaaf, gaat het al weer over Led verlichting, ook al zo mega interessant. Daar waar we dus de ene keer het jammer vinden als een topic "gekaapt" wordt, doen we hier niet anders......
Zijn er medestanders om dit soort verzamelonderwerpen te stoppen en weer gewoon als individueel onderwerp op het forum te zetten, zodat we er later nog een keer wat van terug vinden, of aan kunnen vullen??
jaap
Je heb gelijk, maar aan de andere kant is er niet een topic dat zo populair is als deze.
Misschien moet er vaker gevraagd worden aan de poster om over (mega) interessante artikelen een review te schrijven wat door sommige ook trouw gedaan wordt.

Mvg,:).
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Ik vind het een leuk topic, ik zou willen adviseren dat discussies over onderwerpen apart worden gedaan. Een enkele reactie is prima (en leuk!), maar als het uitgebreider wordt, liever in een eigen topic.

Idee om het wat meer uit te splitsen, bv. nieuw en tweedehands gereedschap en andere zaken (werkplaatsinrichting oid)?
 

werkbank

Actieve deelnemer
30 dec 2012
404
0
betekom belgië
Ik vind het juist heel interessant om in de topic oud handgereedschap te zien welke "nieuwe" vondsten er verschijnen. Zelf heb ik daar ook al paar keer gepost, maar ik zou nooit een aparte topic openen hiervoor. Dus ik vrees als je het gaat afschaffen, dat de drempel dan hoger gaat worden om iets te posten. In die topic wordt er overigens minder gekaapt dan hier.
Het is net de grote variatie aan onderwerpen, die deze topic zo interessant maakt... en zult een succes is.
Dit gaat helaas ten koste van de 'gekaapte' items.
De poster kan niet voorafgaand weten hoeveel reactie er op zijn inbreng komt.
Er telkenmale een apart topic van maken, zal zeker niet op zoveel belangstelling kunnen rekenen als in deze Nieuwe tools topic.
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Ik vind het een leuk topic voor het 'kijk mij eens', in de positieve zin. Zo kom ik af en toe dingen tegen waar ik van het bestaan geen weet had. En inderdaad, zodra de reacties verder gaan dan 'leuk', 'gefeliciteerd' en 'ik ook' is het de moeite waard om een apart topic te maken. Maar als er op een gegeven moment 20 topics over de (bijv.) Fein multimaster zijn ben je ook door de bomen het bos kwijt. Dus ik snap het probleem, maar zie de oplossing niet in het maken van aparte topics per aanwinst.

Als je het dan aan elkaar wilt linken zou het handig zijn om na het selecteren van meerdere posts (met de "+ knop) de mogelijkheid te hebben van "maak nieuw topic". Dan zou de forumsoftware vragen om de titel en de betreffende antwoorden naar het nieuwe topic kopieren. In de geselecteerde anwtoorden komt dan in het Nieuwe tools topic onderaan het bericht automatisch een linkje terecht met 'verder in topic <hier de topicnaam>'.

Maar ik heb geen idee of deze forumsoftware zich leent voor zulk maatwerk.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ik vind het ook soms wat jammer en verwarrend dat iemand net een nieuw stuk gereedschap post en dat er meteen weer iemand er iets nieuws achteraan showt waardoor het reageren op elkaar soms wat onoverzichtelijk wordt.
Het is een behoorlijk populair topic dus wel in trek voor de mensen.
Het lijkt mij dan wat handiger om van het nieuwe tools topic een aparte rubriek te maken en een ieder die iets nieuws showt maakt dan een nieuw draadje aan, dan krijg je ook alleen reakties die met het betreffende onderwerp te maken hebben.
Maar er zijn blijkbaar wel wat mensen die het aanmaken van een nieuw draadje teveel werk vinden helaas.
 
Laatst bewerkt:

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Persoonlijk vind ik dit soort verzamel onderwerpen toch wel jammer, voordat je kunt reageren, b.v. op de Mafell schaaf, gaat het al weer over Led verlichting, ook al zo mega interessant. Daar waar we dus de ene keer het jammer vinden als een topic "gekaapt" wordt, doen we hier niet anders......
Zijn er medestanders om dit soort verzamelonderwerpen te stoppen en weer gewoon als individueel onderwerp op het forum te zetten, zodat we er later nog een keer wat van terug vinden, of aan kunnen vullen??

jaap

Dan moet je een apart deel maken waar je je aankopen kan laten zien. en niet in de diverse secties weer een nieuw topic maken waar je dat laat zien. Is heel vervelend. Zelfde als nu wordt het topic gekaapt door dit. Graag ontopic.

Ik vind het ook soms wat jammer en verwarrend dat iemand net een nieuw stuk gereedschap post en dat er meteen weer iemand er iets nieuws achteraan showt waardoor het reageren op elkaar soms wat onoverzichtelijk wordt.
Het is een behoorlijk populair topic dus wel in trek voor de mensen.
Het lijkt mij dan wat handiger om van het nieuwe tools topic een aparte rubriek te maken en een ieder die iets nieuws showt maakt dan een nieuw draadje aan, dan krijg je ook alleen reakties die met het betreffende onderwerp te maken hebben.
Maar er zijn blijkbaar wel wat mensen die het aanmaken van een nieuw draadje teveel werk vinden helaas.

Je kan elkaar gewoon quote als je er over wil praten. Dat maakt het wat duidelijker. Hoe lang zou je dan moeten wachten tot iemand wat nieuws kan posten. als de lijst met reacties te lang wordt dan zou je dat kunnen verplaatsen naar een eigen topic.

Zit zelf ook nog op een ander forum en zo ook meerdere van hier en daar heb je 2 topics over gereedschap, de aanschaf tip topic en het show hier de uiteindelijke aanschaf topic. Namen van het topic daar is anders maar voor hier is dat wel duidelijker.
 
Laatst bewerkt:

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ik zie het probleem niet zo.
Als mensen een link naar een filmpje plaatsen maken ze in die rubriek een draadje en kunnen anderen reageren.
Dat kan toch voor een nieuwe tool precies hetzelfde?
Het is evenveel moeite.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.