Nieuwe tools topic

MartinM

Nieuw lid
27 aug 2015
18
0
Alkmaar
Blastgate is het mooist natuurlijk, als alternatief een schroefdop voor 50mm PVC? Kettinkje er aan zodat je hem niet kwijt raakt.
124569771.jpg
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.135
969
Blastgate is het mooist natuurlijk, als alternatief een schroefdop voor 50mm PVC? Kettinkje er aan zodat je hem niet kwijt raakt.
124569771.jpg



Of deze. Net als de vorige post te vinden op http://www.pvc24.nl/pvc-50mm


71880113.jpg



Bedankt! Beiden zijn opties. Ik zal een apart topic openen als ik er aan begin en er niet uit kom. Wie weet heeft tegen die tijd Atmoz zijn afzuiging wel klaar en ga ik daar eens kijken. Voor nu hou ik er over op, voordat ik dit topic "vervuil" met dit off topic verhaal :).
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Ik weet dat ze redelijk eenvoudig zelf te maken zijn. Maar mijn lijst van klussen is te lang om ze zelf te maken......

Ja, zo zat ik dus ook. Je kan inprinciepe alles zelf maken. Ik heb er heel veel bewondering voor hoe gasten als Wandell en John Heitz heel veel zelf maken.
Maar voor de prijs en gemak bestel ik het wel. Tis een kwestie van prijs/tijd/gemak. Oftewel, is het het waard om zelf te doen.
Je kan bvb ook je eigen vijlen maken, maar of het zin heeft..?
 

RPVL

Actieve deelnemer
21 sep 2015
121
0
Heb al 2 125cm, dus nu kunnen we vooruit. Dit setje kwam op marktplaats langs, weet nog niet of ik ze allemaal houd.
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
Heb jij alle 4 de sets gekocht :mad: wilde er ook achter aan, maar greep mis ;') als dat de zelfde wss natuurlijk! Leuke sets en betaalbaar!
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
Idd! Baalde ook dat ik ze zo vroeg voor mn vakantie zag. Ook niet meer id gelegenheid om er om te gaan. Hij gaat vast nog meer mensen blij maken!
 

WR1944

Oud hout
Mijn advies aan beginnende houtbewerkers is, zoals reeds meerdere keren geventileerd, om gereedschap te kopem op het moment dat je het nodig hebt. Als je het voor een daadwerkelijk project nodig hebt weet je je eisen meestal beter te formuleren dan voor een imaginaire situatie. Op die manier werk ik al jaren. Een hoogst enkele keer koop ik iets omdat het zo lekker smoelt of een emotionele of historische achtergrond heeft.

Ik was bezig met een klein project, een soort van boekenplankachtig iets waar ik m'n Hollandse frutsels op uitstal om het de Amerikanen te showen. Daar zaten wat golvende randen aan en dat leek me ideaal voor een oscilerende spilschuurmachine. Ik had er al eerder naar gekeken maar ik kon me behelpen met m'n schijf/bandschuurmachine. Omdat de Woodriver machine in de aanbieding was en de recensies goed waren ging ik vanmorgen op pad. De afprijzing eindigde eigenlijk gisteren maar voor mij als goede klant wilde men me wel matsen. Dus liep ik even later met een zware doos de winkel uit. $40 korting op een bedrag van $170 is naar mijn idee mooi meegenomen.

P1010463q.jpg

Thuis heb ik hem natuurlijk gelijk uitgepakt en opgesteld. Het voelt erg degelijk aan met een gietijzeren tafel. Hij ging gelijk voor de leeuwen en het werkt perfect. Het vergt natuurlijk altijd even wat gewenning en oefening. Maar ik had al snel door dat je na de neerwaartse slag moet controleren of je het lijntje al nadert. Nadat ik m'n project (zie elders) had afgerond kon ik niets anders zeggen dat het een goede aankoop was.
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
led.jpg

Vind dat licht ook een tool is ! En het belang hiervan wordt heel vaak onderschat .
Led paneeltje (6000/6500 Kelvin)
Voorheen hing er aan de kettingtjes de tl balk heb de kettingtjes maar zo gelaten hoef ik geen nieuwe gaatjes te prikken wat opzicht een probleem is daar ik geen boorhommertje heb .
Ben er blij mee :)
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Het was een dure grap maar dat heeft te maken met een aantal zaken ...paneel zit hoog in de Kelvin(6000/6500) dat maakt het volgens mij gelijk al een stuk duurder en hij is regelbaar . Was met verzend kosten 179 euries (slik) kwijt .
Gelukkig heb ik bij dit soort zaken een kort geheugen wat het gekost heeft .. heb nu alleen maar in het geheugen ..mooi licht paneeltje ... wat ie koste eeuuhh effe opzoeken .

Heb er verders helemaal geen ervaring mee ook niet met het bedrijf .
(Weet alleen dat bij diamant gradering licht bron gebruikt wordt met 5500 Kelvin )


bij wantix.nl
Productnaam Aantal Prijs Subtotaal
LP-361230-1 DIMBAAR LED PANEEL 120x30 40w INCL. DIMBARE DRIVER 3000K / 4000K / 6000K
Koud/wit 6000K-6500 Kelvin
- 2 meter stroomkabel incl. stekker: 2 meter stroomkabel incl. stekker €3,95
- Ophangset: Met ophangset €5,95
- Wieland stekker: Met Wieland stekker €5,50

Denk dat het booming business is met die paneeltjes .

Dit lijkt mij ook wel een mooie
bij wantix.nl
LED PANEEL 60x60 40w 4000lm (optie flikkervrij)
Koud/wit 5500 Kelvin
2 meter stroomkabel incl. stekker: Zonder stekker
Met ophangset €5,95
Zonder Wieland stekker
Flikkervrij + €12,50
Totaal inclusief btw € 102,18

Maar ongetwijfeld zal ik wel tot gek verklaard worden die rendew .. is effe niet goed geworden :)

Maar ik blijf erbij dat veel mensen bezuinigen op licht .
 

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Het heeft even geduurd, maar ook ik heb maar weer eens een "diepte-investering" gedaan. :cool: Na de vakantie het nieuwe verbindings-systeem maar eens gaan testen...

20160729_084016.jpg
.
20160729_082846.jpg
.
Wordt langzamerhand tijd voor een "groen-wandkast"... :rolleyes:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.