Nieuwe tools topic

RPVL

Actieve deelnemer
21 sep 2015
121
0
ik had er eerst 4 en die bevielen me erg goed,goede spankracht en ze blijven heel goed stabiel en parallel bij het aanspannen. Binnenkort een groot tafelblad verlijmen, vandaar dat ik er bijbesteld heb . Dit werkje gaat wel nog even moeten wachten aangezien ik gisteren aan de pols geopereerd ben voor carpaal tunnel.


Beterschap! Lang uit de running? Ik kan de klemmen niet vinden op site, heb je nog een link?
 

Superr

Nieuw lid
23 nov 2012
24
0
Gisteren de 'instapper' bandschuurmachine van Makita opgehaald, de 9911K. Ik had er niet veel van verwacht aangezien hij vrij goedkoop was (€ 111,- in de aanbieding bij de Gamma) Het is echter een hele fraaie machine. Ik was aangenaam verrast van de bouw kwaliteit. Ik kan na een uur schuren nog geen reden bedenken om een luxer/duurder model te kopen.
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Niet echt een "tool" maar het hoort bij me stofzuiger systeem :)

Een stell blast-gates en leiding werk binnen gekregen van Axminster.
Alles om mijn eigen "Dust-Hub" te bouwen.
Sinds dat ik het filmpje hier op het forum tegen was gekomen vond ik het een heel mooi idee om zo de stofafzuiging voor de kleinere tools centraal te krijgen.
Geen gesleur meer met de cycloon+vat om overal bij te komen. Gewoon centraal een afzuigpunt waar ik met 1 slang overal bij kan.
Had volgens mij al een bestel lijst screen gepost, maar hier zijn de echte items.

Niet alles op de foto, heb ook nog de buizen die erbij horen. 4x 0,9mtr en nog een hele lading aan 45graden.

 

Superr

Nieuw lid
23 nov 2012
24
0
Ik ging ook laatst naar de bouwmarkt met de intentie om 50-60 cm bessey klemmen te halen. Die waren 30-40 euro per stuk. Een plank lager lag het huismerk van de Hornbach voor 10 euro per stuk. De draad had een wat minder mooie passing, maar nu kon ik er 4 nemen voor de prijs van 1 Bessey. Een lik vet op het draad en inmiddels gebruik ik ze met plezier!
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.134
969
Een degelijk systeem wil ik ook nog maken. Een cycloon heb ik al, maar nu nog de buizen en andere hardware. Ik twijfel nog of ik voor 50 of 63 mm buizen ga. Welke stofzuiger hang je aan de cycloon?
 

Atmoz

Actieve deelnemer
Een degelijk systeem wil ik ook nog maken. Een cycloon heb ik al, maar nu nog de buizen en andere hardware. Ik twijfel nog of ik voor 50 of 63 mm buizen ga. Welke stofzuiger hang je aan de cycloon?

Ik zou voor een "standaard" bouwstofzuiger (van één van de goede merken) gewoon 50mm nemen.
C.q. dat heb ik ook gedaan, en goed getest en werkt per-fect :cool:

Volgens mij had ik daar toen ook wat foto's van gepost hier ergens op WW.
M'n garage is bijna klaar, nog "effe" 6 weken op de pui wachten, maar in de tussentijd ga ik wel al m'n centrale-afzuiging maken.
Binnenkort dus ermee beginnen, maar de eerste test-opstelling werkte dus al zeer goed. Vandaar dat ik uit eigen ervaring 50mm zou aanraden (bij zo'n "standaard" bouwzuiger dus he!)

Gr,

Atmoz
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Een degelijk systeem wil ik ook nog maken. Een cycloon heb ik al, maar nu nog de buizen en andere hardware. Ik twijfel nog of ik voor 50 of 63 mm buizen ga. Welke stofzuiger hang je aan de cycloon?

Ik heb een Festool MIDI staan die ik ervoor ga gebruiken.
Het mooie aan die blast gates is dat het 63mm is en de Festool slang einden (koppelstukken) er zo op passen.
 

Atmoz

Actieve deelnemer
Ik heb een Festool MIDI staan die ik ervoor ga gebruiken.
Het mooie aan die blast gates is dat het 63mm is en de Festool slang einden (koppelstukken) er zo op passen.

Als de stofzuiger zelf al 63mm slangen/koppelingen heeft, dan zou ik uiteraard voor 63mm gaan :D
Ik ging er even vanuit dat die stofzuiger ook 50mm slangen had. 63mm is niet niks c.q. flinke zuiger! :cool:

Ben benieuwd naar je systeem. Veel succes, en we zien de foto's wel tegemoet.

Gr,

Atmoz
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.134
969
Waarschijnlijk ga ik ook voor 50mm, omdat het verloop anders te groot wordt. De slang van mijn FLEX VC 21 L is 35mm, maar de stofzuiger heeft een aansluiting van 57 mm (buitenmaat). Dat zit zo tussen 50mm en 63mm in. Ik heb nog geen blast gates van 50 mm gevonden, vandaar mijn twijfel. Ik weet dat ze redelijk eenvoudig zelf te maken zijn. Maar mijn lijst van klussen is te lang om ze zelf te maken......
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.