Nieuwe tools topic

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
Toch ook geen groot geheim? Wanneer je een RAL staalkaart naast je toestel houdt weet je toch meteen de juiste code...
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.621
1.140
Fryslân
@Sang

zou je wat meer willen vertellen over het sjabloon? Hoe werkt zoiets? Gebruik je dan een spuitbus of een kwast? Plak je het sjabloon met tape op? Ik zou graag hier wat meer info over willen weten. Bvd.
 

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Ja natuurlijk,

Als je zo'n sjabloon besteld laser-snijden ze die uit een afwasbaar stuk plastic (0.2mm dik)
Je moet wel opletten dat je brugjes maakt in je ontwerp voordat je deze besteld, bijvoorbeeld het middenstuk uit de letter D moet je even verbinden anders heb je een groot gat.

Dan plak je met tape het sjabloon vast, en met een roller breng je de verf aan. zo min mogelijk verf aan je roller, echt zo min mogelijk
Dus je moet wel een laagje of 5-6 aanbrengen voordat het dekkend is, maar breng je teveel aan dan kruipt het onder je sjabloon.

Ik gebruik verf op waterbasis, lekker snel droog. Als je klaar bent moet je met een kwastje nog even de brugjes bijwerken

Je kan natuurlijk ook een spuitbus gebruiken, maar doen moet je heel het gebied afplakken
 

PBT

Actieve deelnemer
Vorige week mijn lr 32 set binnen gekregen samen met de geleider van 240 cm. Omdat ik nu voornamelijk kamerhoge kasten moet maken heb ik gekozen voor de lange geleider. De 140 geleider kan ik altijd nog een keer erbij kopen was mijn gedachte.

Ik heb gekozen voor de set, dus niet de lr32 sys. Voor het prijs verschil van bijna €200 heb ik de set in een vari systainer gestopt die ik nog had staan, de geleiderklemmen had ik al en heb er een freesje van 5mm bij gekocht.

Het begin was even uitzoeken hoe het werkt, maar na een proefstuk had ik door hoe het werkte en ik moet zeggen het werkt perfect!

image.jpg
 

PBT

Actieve deelnemer
Die heb ik niet overwogen... Sterker nog, ik had er nog nooit van gehoord.

Grote voordeel wat ik nu heb is dat ik niet meer het gesleep heb met de geleider tussen werkplaats en bus... Met als gevolg dat hij vaak nog in de werkplaats sta als ik hem bij de klant nodig heb.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.621
1.140
Fryslân
Ja natuurlijk,

Als je zo'n sjabloon besteld laser-snijden ze die uit een afwasbaar stuk plastic (0.2mm dik)
Je moet wel opletten dat je brugjes maakt in je ontwerp voordat je deze besteld, bijvoorbeeld het middenstuk uit de letter D moet je even verbinden anders heb je een groot gat.

Dan plak je met tape het sjabloon vast, en met een roller breng je de verf aan. zo min mogelijk verf aan je roller, echt zo min mogelijk
Dus je moet wel een laagje of 5-6 aanbrengen voordat het dekkend is, maar breng je teveel aan dan kruipt het onder je sjabloon.

Ik gebruik verf op waterbasis, lekker snel droog. Als je klaar bent moet je met een kwastje nog even de brugjes bijwerken

Je kan natuurlijk ook een spuitbus gebruiken, maar doen moet je heel het gebied afplakken

Top, bedankt. Ik zal me even in de sjablonen gaan verdiepen op de site die je aangaf. Ik heb er ook wel ideeen mee met de systainers. Ik hrb inmiddels ook het ralnummer van het geel van deWalt gevonden.
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Een saffierblauwe systainer met rode sluiting maakt een mooie Bosch koffer.

Bekijk bijlage 40556

Kun je onder andere hier bestellen:
http://www.vangroningentools.nl/c-2921773/systainers-kleur/
https://www.kofferfunshop.de/de/systainer/systainer-in-farbe-t-loc/systainer-in-farbe-t-loc.html

Dus is voor meerdere merken mogelijk.
Oranje voor EHBO, rood/wit voor je Leica laser:rolleyes:

Kleur is helaas net anders :) .
Heb zelf namelijk vorig jaar mijn Bosch spul in systainers gestopt:
1z73243.jpg


Fein-oranje is overigens ook net een andere kleur dan de oranje die los van Tanos te bestellen is.
 
Laatst bewerkt:

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
351
10
Rotterdam
Ziet er mooi uit, ik stel ze zelf ook samen en heb al diverse combinaties gemaakt voor Blum, Wiha, Pro-Fit en Bessey.
En maak ook zelf bijpassende labels, dus geen Festool label met een ander merk machine.
Welke merken/machines heb je in de systainers zitten die op de afbeelding staan?
Ik zie Dutack, Bosch en Lamello.
Blum (1).JPGBlum (2).jpgBlum.jpg
Wiha (2).JPGWiha (1).jpgWiha.jpg
 
Laatst bewerkt:

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Pfoe, Dutack, Bosch, Lamello idd. verder nog Makita (staat niet op de foto), Laserliner en een EHBO kist.
De labels heb ik zelf ook gephotoshopped op een saaie zondagavond ;) .
1zd678g.jpg


In de "witte" vakjes staan mijn naam & adres maar heb ik logischerwijs even weggehaald hier.
Mocht iemand het zooitje een keer ongevraagd mee willen nemen.
Heeft hij/zij in ieder geval een hoop werk met het eraf peuteren van de stickers.

Ik ben mij er overigens van bewust dat het niet handig kan zijn om het zo op internet te zetten, maar ja, als ze het heel graag willen hebben zijn er makkelijkere manieren dan hier de kiet leegroven. Al heb ik natuurlijk liever niet dat gebeurd...
 
Laatst bewerkt:

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Nieuwe triton JOF001 bovenfrees voor uit de losse hand zodat de TRA001 in de tafel kan blijven.

20160110_130959.jpg

Triton kopieerringen set.

20160110_131009.jpg
 
Laatst bewerkt:

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Nou, ik heb ook een keer wat om hier te posten. Mijn nieuwste aanwinst, een Protool DRP 16 ET Set:

IMG_1303.jpg

Eindelijk heb ik een goede boor/schroefmachine gevonden die ik wilde betalen! Nieuw, nooit gebruikt voor €225,-. De beste man had 'm gekocht om ooit te gebruiken maar pakte voor 't werk altijd zijn zwaardere broer. Deze heeft een tijdje in de schuur gelegen en nu ligt ie bij mij.

't Is een mooi complete set met haakse kop en dop opzetstuk. :)
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Leuk speelgoed! En lekker luxe, een frees voor erbij. :D

Die tra001 is veel te zwaar om uit de hand mee te frezen.
Deze is met 1010 watt net lekker voor het feine en iets zwaardere werk.

Heb nog een kleine 500 watt makita 3608b voor randjes en piel dingetjes
 

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
Net terug van een tripje Azië en paar dingen mee terug genomen:2 nieuw 3ah 10.8v accus voor bosch GDR (met een originele er naast tervergelijk)
dn1wjm.jpg
Leuk die batterijen .. onlangs nog 2 originele batterijen gekocht voor 70 euro ( voor beide ) .Ben wel es benieuwd wat je chinese clones kosten :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.