Nieuwe tools topic

thomaske

Nieuw lid
24 feb 2014
13
0
West Brabant
Bedankt voor je reactie, maar ik vind helaas alleen maar stofzuigerzakken. Ik zie dat de aanbieding net voorbij is, maar ik ga vanavond nog wel even proberen bij de lokale Lidl.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
op ebay staan ze ook nog maar alleen verzenden binnen duitsland.
Wellicht dat je contact op kunt nemen met de verkoper om te vragen voor verzending naar NL.
 

C.luning

Actieve deelnemer
6 aug 2014
64
0
Zag hem ook net staan bij de lidl in hoofddorp.
Zocht daar een zwaaihaak maar deze was helaas al uitverkocht.

Heb wel een onderstel voor mijn afkortzaag gekocht.
Het is een bosch gta 2600 geworden. €50,- nog nooit gebruikt!
 

C.luning

Actieve deelnemer
6 aug 2014
64
0
Om mijn nieuwe tools te kunnen gebruiken heb ik vandaag 250 meter aan steigerhout aangeschaft.nieuwe planken, 4 dozen pfs schroeven 5.0x50
Setje torx bitjes en gratis een stofafzuiger te leen tijdens mijn klus voor totaal €400,-
Mooi koopje dacht ik zelf.
Het hout is helemaal droog en zien er zeer netjes uit.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Mijn laatste aankoop is een stel occasie raamfrezen, een paar weken geleden ging ik mijn ramen bouwen voor een toekomstig tuinhuisje. Maar ik was niet goed genoeg uitgerust hiervoor, ik had bijvoorbeeld geen schuine boorden kunnen maken aan de buitenkant van de ramen om het water af te voeren.
Dan maar snel gezocht op het internet en dit gevonden van Garnica, ik wist niet goed wat te verwachten maar het werkt bijzonder goed en is vooral goed bedacht.
Het enige paswerk dat er is, is de hoogte en diepte, en eens dat goed is kan je meerdere verschillende verbindingen ermee doen. De hoogte tussen de frezen zelf hoef je niet af te stellen of passen, moet er 8mm tussen de frezen dan zet je een 8mm ring en het is perfect juist


P1000076.jpg

Hier is de deur en 7 ramen die ik ermee gemaakt heb.
Nu heb ik in één keer het aantal frezen dat ik had verdrievoudigd voor niet zo veel geld en ze kunnen apart ook dienen voor allerlei ander werk.
De deur is relatief klein, 83x190cm maar ze is vooral 10cm dik en gevuld met kurkplaten isolatie, het was wel een verrassing toen bleek dat ze meer dan 100kg woog!

P1000077.jpg

Bij de verkoper zag ik deze liggen waarvan je de hoek kan instellen tot boven de 70 graden. Ik wist niet of ik dat ging kunnen gebruiken aangezien ik een kantelbare freesas heb op de Hammer, maar in de paar weken dat ik ze heb heb ik ze al vaak gebruikt.

P1000078.jpg
 

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Nieuwe zaagtafel:
nou ja tafeltje..

FET SAW.jpg

Klein maar fijn, ideaal voor kleine verstekjes of halfhout verbindingen.
tot mijn verrassing staat de zaag 100,0% parallel aan de geleider. verwacht je niet van een plastic machine.

Was bij Kruis in de aanbieding
 

ewoudk

Actieve deelnemer
16 apr 2013
305
9
Bollenstreek
Klein maar fijn, ideaal voor kleine verstekjes of halfhout verbindingen.
tot mijn verrassing staat de zaag 100,0% parallel aan de geleider. verwacht je niet van een plastic machine.

Was bij Kruis in de aanbieding

Wat n schattig formaat, hoe groot is hij?

Heeft hij denk je genoeg power om 18mm berken multiplex te zagen? Kan niks groots kwijt en denk over zoiets voor t maken van kleine dingen.
 

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
De tafel van deze proxxon is 30x30cm, maar je kan de zijkant uitschuiven.
Maximale zaaghoogte is 22mm. Zaagblad kan je kantelen voor dubbel verstek.

Ik denk dat hij sterk genoeg is voor alle materialen.

Er hoort een spouwmes en kap op, maar die heb ik weggelaten. Zo gevaarlijk is de machine niet, en met deze beveiligingen erop kan je niet half in het hout zagen, en daar gebruik ik hem juist het meeste voor
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Wat n schattig formaat, hoe groot is hij?

Heeft hij denk je genoeg power om 18mm berken multiplex te zagen? Kan niks groots kwijt en denk over zoiets voor t maken van kleine dingen.

Hij kan de 18 mm wel aan maar je kan er alleen kleine stukjes zagen. En rustig zagen.
 

Swave

Actieve deelnemer
19 sep 2013
145
1
Rotterdam
eindelijk de knoop doorgehakt en een Makita SP6000J gekocht.
DSC_9877.jpg

Laatst al de DK1475 comboset relatief goedkoop gekocht vanuit de makita outletshop dus we kunnen er nu de komende jaren wel tegenaan.
 

Bijlagen

  • DSC_98772.jpg
    DSC_98772.jpg
    74,2 KB · Weergaven: 1.799

Imco

Actieve deelnemer
1 nov 2013
36
0
Gefeliciteerd met je aankoop. Hier ga je zeker veel plezier aan beleven. Ik ben er elk geval nog steeds zeer content mee!
 

Robert Hardwoodie

Actieve deelnemer
15 feb 2013
615
1
Nieuwe zaagtafel:
nou ja tafeltje..

Bekijk bijlage 19491

Klein maar fijn, ideaal voor kleine verstekjes of halfhout verbindingen.
tot mijn verrassing staat de zaag 100,0% parallel aan de geleider. verwacht je niet van een plastic machine.

Was bij Kruis in de aanbieding

Super mooi ding, heb 'm ook zaagt alles tot 22mm, super degelijk, en gewoon alles haaks, recht uit de doos.
Voordat ik m'n Erika kocht deed ik er alles op.
 
Laatst bewerkt:

AsEeL

Nieuw lid
11 sep 2014
8
0
Net de Dewalt DW745 tafelzaag gekocht.

Ik heb maanden gesukkeld met een zelf gemaakte die allesbehalve haaks was.
Doordat ik een eenvoudige cirkelzaag onderste boven had gehangen bleef ze nooit haaks staan tov de basis.
Was zo enerverend werken...
IMAG0074.jpg


Blij dat ik eindelijk iets zal hebben dat recht zal zijn:)
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
De tafel van deze proxxon is 30x30cm, maar je kan de zijkant uitschuiven.
[Op de Proxxon FET mini-zaagtafel] hoort een spouwmes en kap op, maar die heb ik weggelaten. Zo gevaarlijk is de machine niet, en met deze beveiligingen erop kan je niet half in het hout zagen, en daar gebruik ik hem juist het meeste voor
Zalige machine (ik zie de kissies er al af vliegen; figuurlijk dan), maarreuh, in het promo-filmpje op Kruis (Allez, op youtube, de link stond op Kruis) wordt toch duidelijk de beschermkap voor rabatten gedemonstreerd? Die zou ik nu toch monteren/laten zitten....

(Of ook het mes er nog achter zit kan ik niet zien – komt dat hoger dan het zaagblad?)
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Ik bedoelde eigenlijk dit ding:

qot3bq.png


De kap roteert weg op die zwarte schroef (terwijl de operator een groef aan het frezen is). Misschien is het een optie?

~anyway~, heeft ie wel die kap maar zit ie nog met z'n hand boven de zaag...
 

baas

Administrator
5 jun 2012
176
142
Nieuwe zaagtafel:
nou ja tafeltje..

Bekijk bijlage 19491

Klein maar fijn, ideaal voor kleine verstekjes of halfhout verbindingen.
tot mijn verrassing staat de zaag 100,0% parallel aan de geleider. verwacht je niet van een plastic machine.

Was bij Kruis in de aanbieding

Wat een leuk zaagtafeltje, ben benieuwd hoe je dit bevalt, nauwkeurigheid en of het een beetje wil zagen.

jaap
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.