Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 173 van de 224 EersteEerste ... 73123163171172173174175183223 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1.721 tot 1.730 van de 2238

Onderwerp: Nieuwe tools topic

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Ja, maar biertjes kosten bij jullie ook ruim twee keer zo veel

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2014
    Ik zou niet weten wat bier kost.
    Is ook het laatste waar ik me druk om maak.

Gelukkig, is zalm, rendier- en elandvlees goedkoper dan bij jullie
    Goed gereedschap is het halve werk.
    Ik heb dus niks aan goed gereedschap, ik houd niet van half werk.

Maar met zalm is het lastig houtbewerken 😉

De laatste dagen heb ik voor het eerst met mijn Earlex HV5500 HVLP gewerkt. Ik had nog nooit verf gespoten en ik moet zeggen dat het eerst tegen viel. Dat was een combinatie van onervarenheid, de verkeerde (veel te dikke) verf en te lage temperaturen. Maar ik moet zeggen dat het nu een heel stuk beter gaat. Het is nog niet perfect, maar voor nu goed genoeg. Ik ben begonnen met het spuiten van 2 karretjes voor mijn lintzaag en kolomboor. Die komen in mijn garage en hoeven niet perfect te zijn en daarmee een goede testcase.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leroy Bekijk Berichten
    Maar met zalm is het lastig houtbewerken 
    Volgens mij gaat het een stuk beter na het nuttigen van zalm, dan na het nuttigen van bier.

@L.N. Ik had nog nooit gehoord van die spuit, net even zitten kijken. Mooi spul! Veel plezier ermee.
    Goed gereedschap is het halve werk.
    Ik heb dus niks aan goed gereedschap, ik houd niet van half werk.

Laatst een heel handig schietlood gekocht,deze download tajima.jpg
    Je kan hem aan een schroefkopje, magneet of een pin die je in het hout moet drukken ophangen.
    Als je aan het lood trek komt het touw eruit en rolt vanzelf weer in.
    Het lood hangt 25 mm van de wand af en kunt daarna makkelijk meten naar het touw of de scherpe punt.
    Ik heb ook een digitaal waterpas van Sola maar ik ben hier toch ook wel erg blij mee en zuiverder kan niet!

Vandaag opgehaald voor 375, Hegner SE multicut met toerental regelaar advertentie zei hegner mc 2 se maar dat staat helaas niet op plaatje. Geen idee of dat op type plaatje aangeven?. Gelijk maar nieuwe stekker erop gezet want de aangegoten stekker liet beetje los. De ouwe trouwe ferm moet nu het veld ruimen. Die gaat denk ik weg gegeven worden aan de kinderboerderij in Leiden als de werkplaats in oude ade het niet wil.

WP_20171125_17_16_06_Pro.jpg
    Laatst gewijzigd door hstraat; 25-11-17 om 17:41.

De Ferm zal snel vergeten zijn..

Denk het niet. Was erfstuk van me pa. Maar de hegner werkt wel stukken beter. Edit: Nog even contact gehad met verkoper hij meld dat het een MC 2 SE betreft dus ik geloof het verder wel. Een eenvoudig puzzeltje gezaagd door 30mm hout heen en gaat als een trein. Hele verbetering t.o.v. de ferm. Zaagjes en sleutel zijn besteld. Als iemand goedkoop adres voor zaagjes weet houd ik me aanbevolen.
    Laatst gewijzigd door hstraat; 25-11-17 om 21:21.

Eindelijk een fatsoenlijke decoupeerzaag gekocht. Fein ASTe638. Tweedehands voor 170 euro.

fein.jpg
    De mijne mist een paar likjes verf op het zwarte gedeelte, maar het is een verademing tov mn vorige Topcraft. Nu alleen nog een paar van die splinterbeschermers op zien te snorren.

Forum Rechten