Nieuwe tools topic

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.116
518
Moordrecht
Hoe heb je dit opgelost?
12 mm messing busje gedraaid, met een 10 mm asgat.. tandwieltje uitboren tor 12 mm en het busje erin gelijmd met epoxy. De spiebaan eruit gezaagd. En hij doet 't weer.. het heeft niet zoveel te houden met de juiste spie en wat smering van de draadeinden van de hoogteverstelling
 
  • Leuk
Waarderingen: SunRayes

Kurt b

Nieuw lid
8 sep 2022
7
0
8630
Goeie morgen iedereen, ik heb nog een vraagje, kan iemand mij vertellen hoe je het plakkerige spul van nieuw gereedschap er af krijgt? m'n freeskopjes zijn met zo'n beschermlaagje uit de doos gekomen en dat blijkt hardnekkig spul te zijn.
Alvast bedankt, Kurt
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.116
518
Moordrecht
Nieuw speeltje! Moet m nog schoonmaken.. Heeft 1,5 jaar stilgestaan, draait nog als een zonnetje. Erg stil door de spiraalas, je hoort 'm bijna niet lopen als hij niet belast wordt..

1000017011.jpg
1000017026.jpg

Z'n slaapplaats:
1000017018.jpg


1000017027.jpg

De polariteit moet omgedraaid worden, hij draait nu de verkeerde kant op. Welke wissel ik om? En moet dat dan aan beide kanten? (Denk t niet, dat laatste)
1000017028.jpg
 

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.163
868
Ulvenhout
Laatst hetzelfde bij de hand gehad. Je moet 2 van de 3 polen omdraaien. Welke 2 maakt niet uit. Dit doe je slechts aan 1 kant.
Als ik de foto zo zie kan je het makkelijkst zwart en grijs omdraaien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rizz

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.114
241
Goeree-Overflakkee
De polariteit moet omgedraaid worden, hij draait nu de verkeerde kant op. Welke wissel ik om? En moet dat dan aan beide kanten? (Denk t niet, dat laatste)
1000017028.jpg
Zijn dat flexibele aders? Check dan even of er adereindhulzen zijn gebruikt.
 
  • Leuk
Waarderingen: ope1967 en Wim Kluck

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.116
518
Moordrecht
Zijn dat flexibele aders? Check dan even of er adereindhulzen zijn gebruikt.
Hoe bedoel je dat? Kale draad niet ok?

Ik had ergens gelezen dat de polariteit op de machine omgewisseld kon worden, de verkoper kon het me niet vertellen.. ik heb 'm inmiddels gevonden, gewoon in de stekker op de machine.. Maar ik had t al in het snoer geregeld..
 

Luccio

Actieve deelnemer
24 feb 2020
210
86
Rijswijk
bij flexibele draad (allemaal kleine draadjes) moet je eindaderhulzen gebruiken.
bij 1 dikke draad juist niet volgens mij.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.116
518
Moordrecht
bij flexibele draad (allemaal kleine draadjes) moet je eindaderhulzen gebruiken.
bij 1 dikke draad juist niet volgens mij.
Dan moet ik dat nog even doen dus. Machine staat nu toch stil, er is 1 mesje gebroken en ik wacht op een kleine momentsleutel en reservemesjes om de boel even op te frissen. De verkoper zei dat hij perfect afgesteld was, ik weet niet wat in zijn ogen perfect is, ik meet een berg afwijkingen waar je simpel van wordt.. Allemaal goed te verhelpen, zonder handleiding was het ff zoeken naar de stelpunten
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.079
2.599
Ik begrijp dat het een los verlengsnoer is? Met een stekkerdoos op de machine? Dan op de machine de draden om zetten en het snoer weer origineel maken. En adereindhulsjes gebruiken.
 
  • Leuk
Waarderingen: SunRayes

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.116
518
Moordrecht
in de stekkerdoos op de machine zit een schakelaar om 'm te wisselen. Kon even zo gauw geen verlengsnoer (in een fysieke winkel) van 5 meter vinden, dus had er 1 van 10 meter gekocht en die ingekort. Ik zal er idd wat adereindhulsjes opzetten, die moet ik wel ergens hebben.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.