Nieuwe tools topic

Ambidexterity

Actieve deelnemer
Hij werkt ook erg prettig moet ik zeggen! En je kunt altijd zeggen dat je die al een tijdje hebt liggen toch
Tsja, alleen boek zij alle facturen, dus zij zie alles voorbij komen.
Ik heb gelukkig geen moeilijke vrouw, nou op dit punt dan niet :devilish:

Vandaag zat ik toevallig naar deze schuurmachine te kijken, ik heb nu een goedkoop Worx delta schuurmachine van de Praxis, doet het opzicht ook niet slecht en ik schuur niet zo heel veel, vandaar zit ik nog te twijfelen.
Maar ik heb vandaag een doos schuurpads gekocht van klinspor, die zijn net iets te groot en de klitten bandlaag is aardig los aan het raken.
Kan ik wel weer een nieuwe goedkope kopen, maar dat past weer niet op mijn stofzuiger, moet ik weer een verloopje maken, dus waarschijnlijk ga ik hem ook bestellen.

En dat hij het goed doet, dat geloof ik gelijk. Festool is niet goedkoop, maar zeker wel goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: mhermans

dirkvanbergen

Actieve deelnemer
26 jan 2021
209
99
Dank voor de link. Bericht je nog eens hoe het bevalt, Cubitron?
Ik ben niet mhermans, maar heb ook een aantal verschillende Cubitrons en ben er erg blij mee. Mijn vergelijkingsmateriaal is alleen goedkope schijfjes die je 100 voor 3 euro koopt. De 3Ms zijn zo veel beter! Maar geen ervaring met bijv Abranet of Festool schijfjes.
 

mhermans

Actieve deelnemer
28 jun 2020
116
56
Roermond
www.etsy.com
Dank voor de link. Bericht je nog eens hoe het bevalt, Cubitron?
Ik heb hem gister even gebruikt, zeker fijn schuurpapier!
Al heb ik het idee dat het festool papier wel net iets lekkerder werkt met stofafzuiging, maar dat is mijn eerste gevoel of dat daadwerkelijk waar is is maar de vraag natuurlijk.

En dat hij het goed doet, dat geloof ik gelijk. Festool is niet goedkoop, maar zeker wel goed.
Ik heb intussen voornamelijk festool spullen staan precies om die reden

Zo, dan toch maar de DTS 400 besteld, zonder koffer dan.
Hopelijk morgen in huis, kan ik maandag los gaan.
Dat is snel gegaan, ik wil straks niet verantwoordelijk gehouden worden voor een scheiding he:p Veel plezier ermee!
 

Ambidexterity

Actieve deelnemer
@mhermans, gedeeltelijk ben je mede verantwoordelijk, maar ik zal niks zeggen.

Ik heb intussen voornamelijk festool spullen staan precies om die reden
Ja, hier ook inderdaad. Ik heb 2 accu schroef machines, 1 half jaartje out Festool en 1 dik 4 jaar oude DeWalt.
Met die DeWalt heb ik echt veel kilometers gemaakt en flink wat 280mm lange schroeven gedraaid in Douglas.
Hij kraakt en piept soms een beetje, ik was bang dat hij het begaf daarom de Festool gekocht. Maar die DeWalt blijft doorgaan, ook de accu's doen het nog goed.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.073
414
Wat ewigenlijk ook wel jammer is, is dat die randbeschermingsaccessoire er niet bij zit. Maak de set dan gewoon een tientje duurder.

Ik zit nog wel te kijken naar schuurpapier. Ik heb eigenlijk niet zoveel zin meteen per 50 stuks te bestellen. Maar als je voor meer geld bij Festool er slechts 10 krijgt, is het ook weer niet zo moeilijk.
 

mhermans

Actieve deelnemer
28 jun 2020
116
56
Roermond
www.etsy.com
Mee eens, zelfde verhaal bij de rotex daar krijg je ook maar 1 schijfje bij. Al vind ik de granat wel een fijn schuurpapier.

@Superkees dat is ook de reden waarom ik uiteindelijk voor het 3M papier gekozen heb. 10 pak van het festool papier is gewoon duur qua dat betreft. Voor ongeveer dezelfde prijs als 250 schijfjes van 3m krijg je er 125 van festool
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Maar wat was de verwachting dan, 1 doos van 50 stuks?
Ik denk dat het netjes is dat er 1 schuur pad/schijf bij zit.
Dit is net zo iets als een boete voor 1km te hard rijden, ergens moet er een grens zijn
Daar komen ook nog administratiekosten bij. :)
 

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Sorry jongens, ik schiet toch even in de lach...
We kunnen wel een Festool machine kopen (die vele malen duurder is dan een parkside, makita, dewalt etc) maar vervolgens kraken we datzelfde merk omdat er, maar, 1 papiertje bij zit...
Onlangs een nieuwe Miele stofzuiger voor in huis gekocht. Ook een merk waar je hoofdprijs voor betaald. Zat ook 1 stofzak en 1 filter bij... Moet toegeven, hij doet het werk fantastisch.
Hetzelfde geld volgens mij ook voor Festool machines, ze doen het werk geweldig.
Ook de producten van Hammer, geweldige apparaten, flink aan de prijs, maar vraag niet om iets extra's...
Als ik dat soort producten kan kopen, dan ga ik toch niet lopen miepen over maar 1 papiertje erbij...
Maar goed, dat is mijn mening.
Hoe dan ook, heel veel plezier van de machines!
 

mhermans

Actieve deelnemer
28 jun 2020
116
56
Roermond
www.etsy.com
Sorry jongens, ik schiet toch even in de lach...
We kunnen wel een Festool machine kopen (die vele malen duurder is dan een parkside, makita, dewalt etc) maar vervolgens kraken we datzelfde merk omdat er, maar, 1 papiertje bij zit...
Onlangs een nieuwe Miele stofzuiger voor in huis gekocht. Ook een merk waar je hoofdprijs voor betaald. Zat ook 1 stofzak en 1 filter bij... Moet toegeven, hij doet het werk fantastisch.
Hetzelfde geld volgens mij ook voor Festool machines, ze doen het werk geweldig.
Ook de producten van Hammer, geweldige apparaten, flink aan de prijs, maar vraag niet om iets extra's...
Als ik dat soort producten kan kopen, dan ga ik toch niet lopen miepen over maar 1 papiertje erbij...
Maar goed, dat is mijn mening.
Hoe dan ook, heel veel plezier van de machines!
Tja als we niks te klagen hebben over het gereedschap zelf moeten we toch iets anders zoeken om over te klagen:p
 
  • Leuk
Waarderingen: maja158

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.760
733
Enschede, Twente
Sorry jongens, ik schiet toch even in de lach...
We kunnen wel een Festool machine kopen (die vele malen duurder is dan een parkside, makita, dewalt etc) maar vervolgens kraken we datzelfde merk omdat er, maar, 1 papiertje bij zit...
Onlangs een nieuwe Miele stofzuiger voor in huis gekocht. Ook een merk waar je hoofdprijs voor betaald. Zat ook 1 stofzak en 1 filter bij... Moet toegeven, hij doet het werk fantastisch.
Hetzelfde geld volgens mij ook voor Festool machines, ze doen het werk geweldig.
Ook de producten van Hammer, geweldige apparaten, flink aan de prijs, maar vraag niet om iets extra's...
Als ik dat soort producten kan kopen, dan ga ik toch niet lopen miepen over maar 1 papiertje erbij...
Maar goed, dat is mijn mening.
Hoe dan ook, heel veel plezier van de machines!
Mijn insteek: je doet het goed of je doet het niet. Is je geliefde jarig, koop je dan een bosje tulpen voor hem/haar of ga je voor de leeftijd in rode rozen? Ik bedoel maar…
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.