Nieuwe tools topic

LvdE

Actieve deelnemer
23 sep 2020
168
143
Bunde
Zo, dat is wel een hele mooie deal!! Ga je veel plezier van hebben! De frees is zo lelijk maar dat compenseert die dubbel en dwars met het gebruik! Veel plezier met je nieuwe speelgoed!
 

JochemK

Actieve deelnemer
15 okt 2016
637
303
Het Groene Hart
Dat freesmachientje is echt een fijn ding, ligt bij mij standaard met een afrondfreesje er in. Wel opletten dat je de diepte instelling GOED vastzet.
Die multitool heb ik ook, maakt wel VEEL herrie.
De schroefboormachine was m'n eerste Blauwe Bosch gereedschap en de aanzet tot de verzameling.

Die decoupeerzaag had ik ook en vond ik een onding, kan niet wennen aan die greep. Heb 'm weg gedaan en nu de 18V variant met beugelgreep, VEEL fijner.
 

boudewijn_de_bouwer

Actieve deelnemer
3 jun 2021
299
118
Zuid Holland
Toch wel een tijdje zitten dubben om dit veel te dure stuk aluminium aan te schaffen. Mede doordat TaigaTools gestopt is (en Sander van GP ze nog heeft... maar hoe lang nog) toch maar gekocht. Waarom per se een TT?
Omdat deze zowel op Makita-stijl als Bosch-stijl linialen past, en ik beide gebruik. Voor decoupeer+invalzaag heb ik Bosch-stijl, bovenfrees (handig vwg gatenrijen...) is Makita-stijl.

Gaaf ding:

IMG_20211027_163005.jpg

En toen nog relatief veel duurdere stukjes metaal... ik had maar 1 zaagje dat wel een beetje bot begint te worden:

IMG_20211027_190122.jpg


En wat haakse hoekjes (zowel plastic als alu) om plaatmateriaal haaks te verlijmen. Klem erop en klaar:
IMG_20211027_162827.jpg

Ik deed het tot vandaag met houten klosjes, maar dit is handiger.



Jaja ik ben een decadente beginner, kom er maar in met de grapjes ...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: DDragon80 en JochemK

HoutNerveus

Actieve deelnemer
8 mei 2020
305
430
28
Delft
vanbart.weebly.com
Ik hoop dat er hier ook ruimte is voor handgereedschap; er is tenslotte niet een los topic daarvoor? :)

Een tijdje terug heb ik deze Iwasaki vijlen gekregen/gekozen als een verjaardagscadeautje. Vandaag eindelijk tijd/zin gehad om er handvaten voor te maken (mbv de vijlen zelf ;)). Ik kan niet wachter om ze in te gaan zetten bij een volgend projectje.

Aangezien ik vaak organische vormen maak kon ik de hoge prijs voor mijzelf net verantwoorden en ik ben zeker niet ontevreden! Duidelijk kwaliteitspul.

WhatsApp Image 2021-10-27 at 22.27.213.jpeg

WhatsApp Image 2021-10-27 at 22.27.21.jpeg

WhatsApp Image 2021-10-27 at 22.27.212.jpeg
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.373
830
69
Veldhoven
Gisteravond mijn nieuwste aanwinst geprobeerd.
Slijpmachine aanbieding van HBM. 50% afgeprijsd. (Tormek kloon)
De eerste resultaten vallen niet tegen. De manual stelt niet veel voor, maar die lees ik toch zelden, hihihi.
Er zijn genoeg tutorials op Youtube te vinden in elk geval.
Het apparaat bevat veel plastic natuurlijk, maar heeft een traploze toerenregeling. De steen slingert wel wat axiaal, maar het loopvlak is goed, zit geen hoogteslag in.
Ik heb absoluut geen ervaring met deze dingen, ik slijp en wet mijn beitels altijd uit de hand, met wisselend succes. Vooral vind ik het fijn dat ik het staal niet meer verbrand door het nat slijpen.
Zie: HBM 200 mm. Professionele Variabele Universele Gereedschapslijpmachine
 
  • Leuk
Waarderingen: JochemK en DDragon80

gerardweert

Actieve deelnemer
21 feb 2018
55
16
het prijsverschil met een ruimere set is inderdaad aanzienlijk
ff googlen en ik zie dat er direct 95 € bij komt, wat niet netjes is
in de set van 124 € ontbreekt de kop die je het meest zal gebruiken (dank aan @JochemK voor de foto)
die kop zet ik ook altijd op het haakse hulpstuk
ja, google & puzzel maar eens 🤣

Bekijk bijlage 109175 Bekijk bijlage 109176
Ik heb vanmiddag bij toolstation de bosch gsr 12v-15 FC gekocht. Kost 129 euro maar als je nog voor 21 euro koopt krijg je 15% korting op het gehele bedrag. Dan kost de schroever maar 110 euro.
Heb die zojuist geprobeerd, maar er zit power genoeg in.
En ik heb op amazon.de een kruislijnlaser gekocht: Bosch Professional GLL 3-80 CG Lijnlaser, 12 V, 2 x accu 12 V, oplader, groene laser, met app-functie, universele houder, werkbereik: tot 30 m, in L-BOXX, Amazon exclusieve set.
Deze kost op amazon.nl ruim 594, nu voor 553 en ik krijg ook nog 10% korting. Dus voor onder de 500 euro aangeschaft.
 

JochemK

Actieve deelnemer
15 okt 2016
637
303
Het Groene Hart
Ik heb vanmiddag bij toolstation de bosch gsr 12v-15 FC gekocht. Kost 129 euro maar als je nog voor 21 euro koopt krijg je 15% korting op het gehele bedrag. Dan kost de schroever maar 110 euro.
Heb die zojuist geprobeerd, maar er zit power genoeg in.
En ik heb 'm zojuist ook besteld. 🥳

Inderdaad zonder dat kopje @ZotVanHout
Linkje voor wie interesse heeft. Aanbieding geldig t/m zondag.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.140
1.949
Klein-Brabant, Vlaanderen
Inderdaad zonder dat kopje @ZotVanHout
dat miniscuuul kopje is rond #2.604 ter sprake gekomen
enerzijds vind ik de meerprijs van rond de 90 € daarvoor in verhouding tot de ongeveer 130 € die ze voor dat hele machientje mét een paar andere koppen vragen, zuivere diefstal
anderzijds vind ik het onontbeerlijk omdat juist dit kopje het hele aandrijfmechanisme tegen indringing van vuil beschermt
strikt genomen heb je dit kopje niet nodig, want ook zonder kan je er de bits in stoppen
 

JochemK

Actieve deelnemer
15 okt 2016
637
303
Het Groene Hart
dat miniscuuul kopje is rond #2.604 ter sprake gekomen
enerzijds vind ik de meerprijs van rond de 90 € daarvoor in verhouding tot de ongeveer 130 € die ze voor dat hele machientje mét een paar andere koppen vragen, zuivere diefstal
anderzijds vind ik het onontbeerlijk omdat juist dit kopje het hele aandrijfmechanisme tegen indringing van vuil beschermt
strikt genomen heb je dit kopje niet nodig, want ook zonder kan je er de bits in stoppen

Het prijsverschil zit 'm niet alleen in dat kopje (euro of 20, excl verzenden bij verschillende aanbieders, type GFA 12-X) maar ook in de extra accu (30-35 euro) en de L-Boxx type 102 (ook ongeveer 30 euro en dan moet je de inlay nog vinden).

Volgens mij valt het wel mee dus?
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.140
1.949
Klein-Brabant, Vlaanderen
Het prijsverschil zit 'm niet alleen in dat kopje (euro of 20, excl verzenden bij verschillende aanbieders, type GFA 12-X) maar ook in de extra accu (30-35 euro) en de L-Boxx type 102 (ook ongeveer 30 euro en dan moet je de inlay nog vinden).
Volgens mij valt het wel mee dus?
goed opgemerkt
ik had enkel de foto's vergeleken
voor die 20 € zou ik toch dat kopje bijkopen
 
  • Leuk
Waarderingen: JochemK

nijb_jan

Actieve deelnemer
29 aug 2013
114
12
Tijnje
Via dit forum de kortingsactie gezien bij Toolstation, en net op tijd de Bosch GSR 12V FC gehaald (en een nieuw kitpistool, en schroeven, anders kwam ik niet aan het minimumbedrag van 150 euro :ROFLMAO:). Toch maar gekozen voor de "kale" set, want erg goedkoop op deze manier.
De kerstboom heeft hij niet gehaald, want ik had hem uiteindelijk nodig voor een specifiek kunstje: gaten boren strak langs het dakbeschot. Ik heb meer accu-boren (AEG en HiKoki/Hitachi) die prima voldoen, maar dit kunstje niet kennen. De Bosch lijkt mij wel een prima apparaat, en ik twijfel een beetje of hij op MP gaat of dat ik hem in de kast leg voor de volgende haakse of excenterklus :p.
 

mhermans

Actieve deelnemer
28 jun 2020
116
56
Roermond
www.etsy.com
Ik heb een aantal aankopen gedaan, om te beginnen een
Festool dts400
52F9FBD7-08DB-4004-A42A-B7711D134C2F.JPG

Ook daarna een ETS 125 eq kantenschuurmachine aangeschaft als aanvulling op mijn rotex die ik al eerder dit jaar aangeschaft had..
576678-es-ets-125-req-plus-kantenschuurmachine.jpg

Nu had ik wel nog wat schuurpapier liggen maar ik had eigenlijk nieuw nodig, na wat reviews gezien te hebben er uiteindelijk voor gekozen om de 3m xtract cubitron II gaasschijven te halen. Nu maar hopen dat ze daadwerkelijk zo fijn zijn aangezien ik er gelijk wat meer van gehaald heb...

IMG_5573.jpg
 

Ambidexterity

Actieve deelnemer
O, die Festool dts400 wil ik ook :p
Maar ik moet even wachten, de laatste tijd iets teveel gekocht, ik moet niet mijn huwelijk op het spel zetten :ROFLMAO:

Van de week deze 2 binnen gehad.
De hoekaanslag heb ik vandaag voor het eerst gebruikt, die had ik echt eerder moeten hebben.

kruisstaal.jpg
Hoekaanslag_FS-WA.png
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.768
738
Enschede, Twente
Nu had ik wel nog wat schuurpapier liggen maar ik had eigenlijk nieuw nodig, na wat reviews gezien te hebben er uiteindelijk voor gekozen om de 3m xtract cubitron II gaasschijven te halen. Nu maar hopen dat ze daadwerkelijk zo fijn zijn aangezien ik er gelijk wat meer van gehaald heb...
@mhermans Mag ik vragen waar je die Cubitron 2 gekocht heb? Ik heb er (online) naar gezocht, maar zonder veel resultaat…
 

mhermans

Actieve deelnemer
28 jun 2020
116
56
Roermond
www.etsy.com
@mhermans Mag ik vragen waar je die Cubitron 2 gekocht heb? Ik heb er (online) naar gezocht, maar zonder veel resultaat…
Er is inderdaad weinig keuze qua leveranciers. Ik heb ze bij slijpexpert besteld, hier de link.
Is direct een pagina met alle korrels die ze hebben, kunt ze enkel per 50 bestellen.

O, die Festool dts400 wil ik ook :p
Hij werkt ook erg prettig moet ik zeggen! En je kunt altijd zeggen dat je die al een tijdje hebt liggen toch :p
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.