Nieuwe tools topic

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Gisteravond een felder bf6-41 5-in-1 combinatiemachine en een af 22 afzuiger gekocht

Machine van 1996
250cm loopwagen
41 cm vlak vandiktebank
Langgatboor inrichting
Rondfrees geleider,

Eigenlijk alles is erbij

Voor de leeftijd ziet het er nog geweldig uit zeg ! Heb het nooit zo gehad op die alles-in-één machines, maar als ik dit zie... #hebberig_in_het_kwadraat :rolleyes: :rolleyes:
 

harold

Actieve deelnemer
30 jun 2012
127
1
Deventer
Omdat mijn werkplaats in de kelder is, en dus alles ook de keldertrap af moet zat een combinatiemachine er niet echt in. Heb ik op Startrite 175TA op de kop getikt als vervanging (upgrade zo je wilt) van mijn Dewalt Dw745 zaagtafel. Eigenlijk was het best nog een gedoe om het ding van het keldertrapje af te krijgen. Helemaal uit elkaar gehaald. De vorige eigenaar had er veel plezier van gehad en zijn brood mee verdient. Ik moest er wel voor blijven zorgen. Nu heb ik meteen maar mijn kantelzaag van Elu vervangen voor een nieuwe Makita LS1018 die volgende week met de post komt. De Dewalt en Elu hebben ook weer een nieuwe eigenaar.


IMG_4476.jpg IMG_4475.jpg
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
Ziet er nogal angstaanjagend uit zo op die stoel....maar gefeliciteerd zal een aardige klus geweest zijn!!
 

harold

Actieve deelnemer
30 jun 2012
127
1
Deventer
@marcelg, ja ik moest even bijkomen van het naar beneden slepen van de motor (50kg schat ik) en de stoel stond het dichtstbij...
 

PBT

Actieve deelnemer
Voor de leeftijd ziet het er nog geweldig uit zeg ! Heb het nooit zo gehad op die alles-in-één machines, maar als ik dit zie... #hebberig_in_het_kwadraat :rolleyes: :rolleyes:


Ik was eerst ook niet zo van de combi's... maar ivm plaats is dit ideaal voor mij. Mijn werkplaats is een garage van 6x10m waar nog een auto in moet kunnen, ook zitten er 2 trappen in naar de kelder en zolder die dus best wel wat plaats innemen.

Is idd een nette machine voor de leeftijd. Eigenlijk alles is erbij, behalve een aanvoerapparaat. De omkantelblok hiervoor zit er wel op.
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
Dát vind ik nou tof, niet met lege handen komen maar wat meebrengen als je komt kijken
je wist natuurlijk waar je me blij mee kon maken, want die fraaie dingen horen natuurlijk hier bij
Je hoeft ze niet in te pakken hoor :D

Als ik je een plezier kan doen met de internetlink zeg je het maar!!
 

miekol

Actieve deelnemer
28 mrt 2013
194
0
05n5812s1.jpg

Lee Valley Metric Setup Blocks. http://www.leevalley.com/US/wood/page.aspx?cat=1,43513,51657&p=72294

Tsja eigenlijk redelijk overkill, maar voor dit soort dingen heb ik nou een zwak. Krankzinnig eigenlijk zo'n € 90 betalen (incl. invoerrechten) voor paar aluminium blokjes, maar als het goed is koop je zoiets maar één keer. Woodpeckers had ook een setje, maar dat zou incl. shipping (excl invoerrechten) op zo'n $ 160 komen...oef...

Maar goed, pakje wel binnen 3 dagen binnen uit Canada en lijkt erop dat het degelijk spul is. Morgen maar eens mee pielen en proberen na te meten.
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
Lee Valley Metric Setup Blocks. http://www.leevalley.com/US/wood/page.aspx?cat=1,43513,51657&p=72294

Tsja eigenlijk redelijk overkill, maar voor dit soort dingen heb ik nou een zwak. Krankzinnig eigenlijk zo'n € 90 betalen (incl. invoerrechten) voor paar aluminium blokjes, maar als het goed is koop je zoiets maar één keer. Woodpeckers had ook een setje, maar dat zou incl. shipping (excl invoerrechten) op zo'n $ 160 komen...oef...

Maar goed, pakje wel binnen 3 dagen binnen uit Canada en lijkt erop dat het degelijk spul is. Morgen maar eens mee pielen en proberen na te meten.

Ik begrijp precies wat je bedoelt...mooi spul hoor!
 

matrex-online

Actieve deelnemer
27 feb 2013
278
2
nieuwe toys voor mijn zaagmachine. Hier ga ik een tafeltje voor maken voor de incra ls positioner. Vond het bij nader inzien toch zonde om de standaard verbreding te gebruiken. Dus opzoek gegaan naar losse profieletjes en besteld bij de gereedschappro. Nu tijd zoeken om het te maken :)

2015-03-23%2020.25.04_576x768.jpg

2015-03-23%2020.25.13_576x768.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.