Nieuwe tools topic

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Ah, sorry. Het meeste van mijn gereedschap gebruik ik voor meer taken dan ik vooraf had gedacht. Dat zal hier niet anders zijn. Ik zal deze gebruiken voor het klemmen van stukken hout bij het bewerken (zagen, schuren, schroeven, etc.), het bevestigen van 2 stukken hout aan elkaar, klemmen van kleine delen, om grotere stukken hout te fixeren op mijn werkbank, etc. . Daarnaast neem je deze klem snel mee, waardoor ik deze ook ga gebruiken bij het klussen bij mijn broer.
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.736
398
Ik heb er zelf ook eentje in gebruik, een jaar of 2 geleden voor een appel en een ei gekocht. Doet zijn ding, handig bankschroefje! Ik gebruik het vooral voor metalen voorwerpen in te klemmen, om zo mijn houten bankschroef niet te beschadigen.
 

seeker

Actieve deelnemer
24 apr 2016
119
2
Vandaag is mijn nieuwe speelgoed binnengekomen. Een Fein Multimaster. Heb er nog geen grote klussen voor maar wel een paar kleine karweitjes waar ik geen andere oplossing voor kon bedenken. Daarnaast kan ie ook voor schuurwerkzaamheden dienen (ik heb nog geen losse goede deltaschuurmachine)
Hier ga ik denk ik regelmatig veel plezier van hebben!

20180828_130059.jpg
 
Laatst bewerkt:

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Mooi ding hoor, wat zit er nou in die tweede systainer?
Bij mijn Fein hebben ze alles in 1 systainer gepropt, snoer moet je heel netjes oprollen erin wil hij dicht kunnen
 

seeker

Actieve deelnemer
24 apr 2016
119
2
In de 2e zitten de accessoires (zaagbladen, steunschijf voor schuren, afstandhouder)
Hoewel het verdeeld is over 2 systainers moet ik nog steeds het snoer netjes oprollen :p dat is wel een beetje jammer

2018-08-28 18.08.36.jpg
 

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
In de 2e zitten de accessoires (zaagbladen, steunschijf voor schuren, afstandhouder)
Hoewel het verdeeld is over 2 systainers moet ik nog steeds het snoer netjes oprollen :p dat is wel een beetje jammer

Ik heb destijds mijn Multimaster los besteld, en daarbij dan zelf een Fein Sys 2 met inlage gekocht (toen wel een pak goedkoper):

https://www.toolnation.nl/fein-lege-systainer-2-voor-fein-multimaster-supercut.html
https://www.toolnation.nl/fein-inlage-voor-systainer-fmm-350-q-qsl-multimaster-supercut.html
https://www.toolnation.nl/festool-se-dp-sys-1-5-tl-deksel-schuimrubber.html

Daar past alles dan comfortabel in (past ook in een sys 1).

image-2017-01-24.jpg
 
Laatst bewerkt:

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
Universele natslijper binnen gekomen van HBM. Zit er geen digitale display in. Ik weer kijken https://www.hbm-machines.com/produc...-variabele-universele-gereedschapslijpmachine toch echt display op het plaatje. Was zo blij maar nu nog maar even niet gebruiken tot het opgelost is. Wou beitels gaan slijpen maar dat stellen we even uit :(

Update vanuit HBM. Ze gaan de display met kabel kostenloos nasturen. Dus ik hoef niet het hele apparaat terug te sturen. Nu eerst de plastic ringetjes maar met twee componentenlijm vast gelijmd.
 
Laatst bewerkt:

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Vandaag opgehaald
DPJ 180Z lamello frees
825637B5-52DC-41DC-A633-0F607781F4A6.jpg

De eerste indruk:
- draait merkbaar langzamer dan de Bosch 230V versie die ik van mijn broer geleend had, maar de lamello's passen wel veel strakker in de sleuven.
- De stofzuigerslang is geen belemmering ook al heb je geen 230V kabel meer.
- de markeringen voor de diepte instelling zijn onmogelijk te lezen en de knop lijkt wel van plastic, maar is metaal.
Maar goed, volgende week de "AH kaasplank" maar eens proberen te reparen met mijn nieuwe speeltje.

T10 spax bitjes --> teleurstellend na een eerste proef
3CA65D00-63F1-4F60-921A-BC31DAD27854.jpg

Stanley sortmaster doos 43x32x9
848ED350-7ED4-459D-BDAA-C7D8A8EEA25F.jpg

10 nieuwe breekmesjes
200 SPAX 3,5x16 schroeven,
1000 SPAX 3x20 schroeven
1000 SPAX 3,5x35 schroeven
 
Laatst bewerkt:

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Als je alleen maar schrijft wat je ophaalt kan dit topic wel sluiten.
Kom op met die plaatjes ;) en nog beter een kort review zoals bij de bitjes.
Mvg, :).
 

peter91

Actieve deelnemer
1 jan 2014
71
1
Ee
Vorige week mijn oude Electra beckum aan mijn broer geschonken.
Daarvoor in plaats heb ik een dewalt dwe 7491 gekocht.
Heb lang rond gekeken voor welke machines een goede geleider hadden en deze stap gemaakt.

20180828_182510.jpg

Ik vind het persoonlijk een pracht machine, en boven verwachting hoe goed hij zaagt. Plus de geleider mooi strak bij de zaag blijft.
Afstelling vanuit de doos was ook top .
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Wat me van de bitjes tegenvalt is dat ze ruim passen, dus zonder magnetische bithouder valt alles eruit. De grotere 4mm schroeven met T25 kop hebben een veel strakkere passing om een standaard torx bit.
De schroeven bevallen met zeer goed, ik boor niet meer voor als het hout van de bouwmarkt ikomt. Dat was voorheen verplicht als ik in 9mm kops multiplex schroefde. Bij het opruimen van de lades en bakjes bij de werkbank kwam ik trouwens een "verontrustende" hoeveelheid nieuwe schroeven tegen, dus voorlopig even voldoende voorraad.
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Mooie lamello frees mk23, had je batterij al?
En is het normaal dat een batterij lamello langzamer draait dan een 220v model?
Mvg, :).
Beste Spaander,

De teller staat nu op 4x 3Ah accu's te gebruiken voor 2 schroefboormachine's, een slagschroevendraaier, een kantenknipper en nu dus deze lamello machine.
Wat het toerental betreft, het is denk ik het instapmodel met koolstofborstels. Ze hebben nog andere modellen op 18V, die niet alleen een hoger tperental hebben, maar ook een flink hogere prijs.
Voor gewoon hout, MDF en multplex zal dit meer dan voldoende zijn, zeker als het van de bouwmarkts komt. En als ik een keer in een stuk echt "hard" hout moet frezen, dan moet je het gewoon in twee of drie stappen doen.
230V heeft nog altijd meer pit, ook al gaan de batterijen naar 54V systemen. Of kijk naar de 12V-18V systemen bij accusystemen, een 18V heeft Meer power dan een 12V systeem.
 
Laatst bewerkt:

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
Vandaag mijn setje van Tormek binnen gekregen, nee het is geen elektrisch gereedschap maar wel hulpstukken voor mijn waterslijper van horror hbm :)
Plaatje schaamteloos van het grote boze internet geleend omdat mijn telefoon op zwart gaat als ik foto maak..zucht.
tormek set.jpg

Lol net de doos open gemaakt en er zit een keurig geel zakje in met pleisters :) hoe attent.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.