Nieuwe tools topic

tiz

Nieuw lid
22 jul 2017
16
0
Superblij met m'n nieuwe zaagie. Moet nog wel even kijken of de stofafzuiging gaat werken, ik heb nu alleen een festool CTL26 en of die genoeg power heeft om ook de 100mm aansluiting leeg te trekken?
Zaagtafel.jpg
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Dat gaat niet werken met de festool op een 100mm aansluiting. Je zal wel iets wegzuigen, maar die heeft er veel te weinig kracht voor. Andersom net zo. Een 100mm vernauwen naar 36mm werkt ook niet.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Mijn nieuwe MFT freesmal binnen.
2 korte benchdogs zaten erbij voor het uitlijnen en de 2 lange heb ik erbij gekocht.
Nu nog wachten op de 20mm frees met ondersnijder.

20181224_200239.jpg

20181224_200244.jpg

20181224_200250.jpg
 
Laatst bewerkt:

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Even mopperen: wat is dit toch een rommelpost. Er staan hier zo veel zaken bij die veel beter in een apart topic geplaatst kunnen worden. De Incra oplossing, de MFT mal etc. Nu loopt alles door elkaar heen en later niks terug kunnen vinden. Persoonlijk vind ik dit wel jammer.

jaap
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Even mopperen: wat is dit toch een rommelpost. Er staan hier zo veel zaken bij die veel beter in een apart topic geplaatst kunnen worden. De Incra oplossing, de MFT mal etc. Nu loopt alles door elkaar heen en later niks terug kunnen vinden. Persoonlijk vind ik dit wel jammer.

jaap

De hele incra mal is geschikt voor een appart topic. Maar de mft mal is gewoon toegestaan alleen een review er over moet in een nieuwtopic. Mischien een idee om na 4 jaar een nieuw topic te openen en opnieuw te beginnen.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Ik vroeg me al af waar ik mijn mft mal nu het beste kon posten.
Het is geen electrisch gereedschap maar ook niet echt handgereedschap.
Aangezien er van alles nieuws wordt vermeld in dit topic heb ik dit maar hierbij geplaatst.
Mischien moet er een nieuw hoofdstuk komen met "jigs en tricks"
En dan daarin een "nieuwe jigs" topic.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.135
969
Inderdaad 3dmazter, dat is een goed idee!

Jaap, ik had mijn Incra slede niet in een apart topic geplaatst omdat het maar iets kleins is en een variant op iets waar het internet al vol mee staat. Maar ik zal, indien gewenst, het de volgende keer in een eigen topic plaatsen (zoals ik ook met mijn MFT heb gedaan).
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Kijk eens aan.
Ik kon me al niet voorstellen dat dit niet bestond.
Wellicht kan er een hoofdstuk van gemaakt worden?
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Ik vroeg me al af waar ik mijn mft mal nu het beste kon posten.
Het is geen electrisch gereedschap maar ook niet echt handgereedschap.
Aangezien er van alles nieuws wordt vermeld in dit topic heb ik dit maar hierbij geplaatst.
Mischien moet er een nieuw hoofdstuk komen met "jigs en tricks"
En dan daarin een "nieuwe jigs" topic.

Maar dan zou je voor handgereedschap en machines ook een nieuwtopic moeten maken. Daarom is er voor deze locatie gekozen en dan hand en electrische gereedschap en toebehoren. En het oudgereedschap in handgereedschap omdat dat het meest aangekocht werdt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.