Nieuwe tools topic

pietjeekes

Actieve deelnemer
1 mei 2016
133
6
Berlaar-Heikant BE
Vandaag IS er weer een pakketje aangekomen.
Dit omdat ik mijn makita frees niet onder ee nfreestafel wil hangen heb ik die goedkope kopie besteld namelijk die van katsu.
360.jpg

Omdat ik niet kan tegen gereedschap in een losse doos er maar snel een kistje voor gemaakt.
De onderverdeling van de kist moet ik nog wel maken maar dat zal iets zijn voor morgen. Nu is het voetballen geblazen.
360.jpg

360.jpg

Zoals je ziet niet de mooiste kist maar om met afval gemaakt te zijn kan ik er wel mee leven. Is ook maar voor een freesmachine van 33 pond
 

Hkuit

Actieve deelnemer
6 dec 2017
188
24
Sint-Michielsgestel
Ik ben benieuwd hoe de Katsu je bevalt; in de UK zijn de meeste reacties positief. Voor een freestafel heeft 'ie natuurlijk niet veel kracht, dus ik lees graag hoe dat bij jou gaat straks.
Leuk, zo'n kistje 🙂
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.084
504
Moordrecht
Nu dacht ik dat alles al uitverkocht was bij Silverline tools, maar toch vond ik nog een setje 12v schroefmachines voor wènâg. Ik had alweer een tijdje geleden een 3,6v schroevendraaier gekocht, maar wat een teleurstelling was dat! Voor Vuren prima, maar alles meer dan dat.. Lama... Dus dan maar een set: accutol en slagschroevendraaier. Ben benieuwd! Heb ik ze allebei nodig? nee, dat niet, maar alleen de slagschroevendraaier met extra accu was net zo duur, dus dan ben ik gek als ik er niet een 2e machine bij doe. Denk dat drie accu boormachines en een slagschroevendraaier wel genoeg is..

Nu begint m'n Makta budgetmasjientje wel een beetje op te raken, althans, de accu's, duslangzaam maar richting vervanging. Ik zit wel in de fase waarin ik alles voor beter spul wil vervangen, maar dit was zo goedkoop en voor hobbydoeleinden kom je heel ver

262850_ENWNMPRO1.JPG
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Na het stukje van Wim Kluck gelezen te hebben over zijn aanschaf van zijn stille compressor begon ik mij steeds meer te ergeren over het lawaai van mijn compressor.

AC200W-00.jpg

Na deze eerst verkocht te hebben ben ik voor het eerst naar HMB in Moordrecht geweest, dat was bij binnenkomst wel even schrikken, de hele ruimte helemaal vol met allerlei gereedschappen en daar moest ik doorheen lopen naar boven op de 1e etage (showroom) die ook helemaal vol stond met allerlei machines om naar de stille compressor te kijken.
Ik werd vriendelijk geholpen en vroeg of de compressor even kon draaien om naar het geluid te luisteren.
Geen enkel probleem en de compressor wordt aangesloten en aangezet, jemig de pemig dat scheelde wel even met mijn oude compressor.
Dus inpakken maar, op weg naar beneden naar de kassa ben ik toch nog wel even door al die gangen met gereedschap gelopen, maar heb mij gelukkig kunnen beheersen en alles netjes terug gelegd.

Hyundai 24 ltr Super silent compressor.jpg

Thuis uitgepakt en aangesloten wat snort deze mooi geen oorkleppen meer op en je kan inderdaad een gesprek voeren met normaal stemgeluid.

Mvg,:).
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Er stond ook niet bij waar hij het neergelegd had.
Misschien wel netjes in zijn winkelmandje��
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Na het stukje van Wim Kluck gelezen te hebben over zijn aanschaf van zijn stille compressor begon ik mij steeds meer te ergeren over het lawaai van mijn compressor.

Bekijk bijlage 89090

Na deze eerst verkocht te hebben ben ik voor het eerst naar HMB in Moordrecht geweest, dat was bij binnenkomst wel even schrikken, de hele ruimte helemaal vol met allerlei gereedschappen en daar moest ik doorheen lopen naar boven op de 1e etage (showroom) die ook helemaal vol stond met allerlei machines om naar de stille compressor te kijken.
Ik werd vriendelijk geholpen en vroeg of de compressor even kon draaien om naar het geluid te luisteren.
Geen enkel probleem en de compressor wordt aangesloten en aangezet, jemig de pemig dat scheelde wel even met mijn oude compressor.
Dus inpakken maar, op weg naar beneden naar de kassa ben ik toch nog wel even door al die gangen met gereedschap gelopen, maar heb mij gelukkig kunnen beheersen en alles netjes terug gelegd.

Bekijk bijlage 89091

Thuis uitgepakt en aangesloten wat snort deze mooi geen oorkleppen meer op en je kan inderdaad een gesprek voeren met normaal stemgeluid.

Mvg,:).

Deze lijkt wel op die van mij. Bij mij staat er HBM op.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Deze lijkt wel op die van mij. Bij mij staat er HBM op.
Inderdaad Wim, bij de specificaties zie ik ook niet erg veel verschil.
Wel duidelijk bij jou is de 30 liter tank en de 5 Jaar garantie.
Voor jou als professioneel gebruiker wel belangrijk.

De Hyundai is iets zwaarder (1,5 Kg) en heeft grotere wielen en een bredere draagbeugel.
En de prijs is € 100,00 minder (nu in de aanbieding) dat is voor mij als hobby gebruiker weer interessant.

Nu nog maar afwachten of de kwaliteit ook hetzelfde is?

Mvg, :).
 

pietjeekes

Actieve deelnemer
1 mei 2016
133
6
Berlaar-Heikant BE
Nu ik die transporteerbare freestafel (https://www.woodworking.nl/showthre...tafel-met-aldi-onderstel&highlight=freestafel) meer en meer gebruik heb ik besloten om een zwaarder model te maken. Dit met een inleg van kreg en een frees van triton.
namelijk de TRA 001. Heb er meteen de 8mm spantang.
ik heb voor deze frees gekozen omdat deze simpel is om te verstellen in hoogte als de machine onder de tafel hangt.
360.jpg

360.jpg

nu enkel nog een freestafel maken.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
En pas op met het losdraaien van de dop welke de veer vast houdt
De veer wil er erg graag uit en schiet er zo uit
 

chilltuup

Actieve deelnemer
25 mei 2018
109
29
Kerkrade
Van de week via marktplaats een Scheppach hm1 gezien voor €500 euro. Ook even contact opgenomen met L.N., aangezien deze wat recensies gemaakt had, waarvoor mijn dank. Wat minder geboden en uiteindelijk het volgende voor €450,00 allemaal opgehaald:

Betreft een Hm1, met zo goed als nieuwe rubberrol, alle extra modules.

7.jpg

1.jpg
Dit stuk daar op de grond staat had meneer zelf gemaakt, om grotere platen aan de zaagtafel te zagen en ondersteunen.

4.jpg

Daarbij ook deze Draaibank erbij gekregen
3.jpg

Bijtels en zaagbladen
6.jpg

2.jpg
Links boven zijn reserve messen (3stuk).
De rest was vanalles en nog wat extra's.

Vragen:
- In het midden, het gelige rechthoek met 2 gaten erin, waar is dit voor? Dit lag los.
- Alle ronde dingen? Is dit iets voor de frees/langgatboor, of eerder bij de draaibank behorend?

Nu een weekje alles schoonmaken, een en ander ontroesten en nieuw in de verf zitten. Alles draait prima, meneer heeft het goed onderhouden allemaal, en ook een nieuwe motor erop gezet. Dit dit allemaal weg in verband met 80 jarige leeftijd, moest ermee stoppen.
 

Joop van M

Actieve deelnemer
22 apr 2017
366
32
Geldrop
Die kleine schijven lijken mij afdichtingsringen of afstandbussen voor in de lagerhuis. Als ik naar de gedreven wiel en as van de draaibank kijk lijkt deze verdacht veel op een oude boorkolom. Ik heb een licht vermoeden dat het daarvandaan komt.

Die gele ding....ik hoop dat je iets mee kunt, anders is het schoot. Succes :p
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.