Nieuwe tools topic

BlueRox

Nieuw lid
1 mrt 2015
5
0
Kijk, ik laat me door meneer Bosch niet dwarsliggen, ik had nog eea aan ijzerwaren liggen waaronder een paar M6 boutjes met knop en een paar prachtige plaatjes, met een klein hoekverzet aan 1 eind, met sleufgaten en daarmee was het probleem opgelost, Ik vind het alleen slordig dat je een apparaat van 338 euro koopt en deze onderdelen van totaal 2,40 (Onderdelen prijslijst) er gewoon niet bijzitten. Ze staan in de handleiding er wel bij maar met een * waar dan bij staat dat het bij de "toebehoren" hoort.

Ik heb dezelfde afkortzaag. Toen ik de handleiding aan het doornemen was, was dat ook precies wat mij opviel.
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.272
167
Halverwege Utrecht en Amsterdam
dit is het plaatje:
eindaanslag.JPG
Dit is de tekst uit het boekje:
Werkstukken van gelijke lengte zagen (zie afbeelding Q)
Voor het eenvoudig zagen van werkstukken van gelijke lengte
kunt u de lengtegeleider 37 (toebehoren) gebruiken.
U kunt de lengtegeleider aan beide zijden van de zaagtafelverlenging 13 monteren.
– Draai de blokkeerschroef 51 los en klap de lengtegeleider
37 over de klemschroef 52.
– Draai de blokkeerschroef 51 weer vast.
– Stel de zaagtafelverlenging 13 op de gewenste lengte in


 

gunny

Actieve deelnemer
24 jul 2013
32
0
Al een tweetal maand een Makita LS1016 staan ter vervanging van een goedkope Metabo afkortzaag.
Makita_DXT.jpg

Zalige afkortzaag.
Ook een Makita DHP484 18V vijsmachientje die ik zeker kan aanraden.
Veel kracht, zelfs als je door beton wil boren (zolang je het niet al te bont maakt naar diameter).
 
Laatst bewerkt:

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Niet echt electrisch maar een uitbreiding op mijn festool cms ge tafel gekocht via MP, die postzegel die kan schuiven aan de zijkant het ST uitbreidings stuk. Ik kan er ook de breedte mee verbreden en daar is het mij ook om te doen. Nu kan ik bredere stukken zagen en makkelijker afkorten.
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Niet echt electrisch maar een uitbreiding op mijn festool cms ge tafel gekocht via MP, die postzegel die kan schuiven aan de zijkant het ST uitbreidings stuk. Ik kan er ook de breedte mee verbreden en daar is het mij ook om te doen. Nu kan ik bredere stukken zagen en makkelijker afkorten.

Heb je een foto? Volgens mij heb ik hem voorbij zien komen.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Hoi Jefmen,

Het betreft onderstaande foto's een van mijn eigen en van toolnation geleend :) heb er in totaal 192,50 voor betaald en het was splinternieuw. Een timmerman met pensioen en al zijn festool ging weg. Hij zei ik was timmerman, dus ik droog nee u bent timmerman en dat veranderd nooit :)
IMG-20170924-WA0002.jpgst schuiftafel.jpg
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Vanmiddag een Kity 635 vlak/vandikte bank ophalen. Gevonden via marktplaats voor 75 euro. Eens kijken of ik het onderstel de auto in kan krijgen anders blijft onderstel daar staan. Zal wel projectje worden denk ik gezien de vele restauratie projecten van de kity's hier op het forum.
 

vanhaag

Actieve deelnemer
5 jul 2016
34
0
Gisteren een vlak/vandiktebankje opgehaald, met dank aan orgelvriend.
Kan ik voorlopig even weer mee vooruit:eek:

IMG_2051.jpg
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Vandaag de Kity 635 opgehaald, man o man voor 75 euro heb ik denk ik geen buil gevallen. Machine draait als zonnetje, geen hout doorheen gehad trouwens maar goed had al gezien dat de messen schade hadden die moeten of geslepen worden of vervangen worden. Heb het hele zware metalen onderstel daar gelaten mocht gelukkig daar tilde je je letterlijk een breuk aan. Ik dacht eerst dat ik roest zag maar alles zit heerlijk in vet en olie geen roest te bekennen. Meneer had zelf een Güde vlak/vandikte bank staan en vond die maar niks en dan verkoop je zo'n schoonheid :) nou ja ik blij natuurlijk. Nu nog een onderstel maken maar hier zijn voorbeelden genoeg van te vinden op dit forum.
WP_20171001_18_03_33_Pro.jpg
WP_20171001_18_03_45_Pro.jpg
WP_20171001_18_03_53_Pro.jpg
WP_20171001_18_04_05_Pro.jpg
WP_20171001_18_04_28_Pro.jpg
WP_20171001_18_05_14_Pro.jpg
WP_20171001_18_05_31_Pro.jpg
WP_20171001_18_06_40_Pro.jpg
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.085
504
Moordrecht
Verwacht dinsdag of woensdag:

Bosch GOF1250 CE. Een vrij lichte frees, omdat ik niet heel vaak zwaar moet frezen en ik kan er altijd nog een keer langs.. En de ergonomie van de meeste frezen zuigt. Dit houdt heerlijk vast. Wat ook prettig is dat de klem om de frees vast te zetten omgekeerd werkt. Dus niet omlaag en dan vastzetten, maar eerst los, dan omlaag.. Met een veer, dus loslaten en vast..

879332


En een Bosch GCR 18V-60C. 1 uit de dynamic serie en zodoende dus een serieuze upgrade van mijn goedkope 12V Makita. En 2 machines hebben, is altijd fijn, hoef ik niet zo vaak te wisselen.. :)
89665.jpg
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.135
969
Vandaag heb ik een Inca tafelzaag van Marktplaats gescoord. Eigenlijk heb ik die niet nodig, maar de prijs was te goed. Het is een mooie en zeer complete Inca met langgatboor, langs- en drwarsgeleider. Zelfs het originele onderstel zat er bij.

IMG_0080.jpg

IMG_0081.jpg

IMG_0082.jpg

IMG_0083.jpg

IMG_0084.jpg

Er zitten nog een paar zero clearance plaatjes bij, wat langgatboren, een extra motor en zelfs plaatjes voor een wobbelzaag (= ouderwetse dado).

IMG_0085.jpg
 
Laatst bewerkt:

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.085
504
Moordrecht
Bovenstaande schroeftol is momenteel niet leverbaar bij deze tent, of ik dan een GSR 18 VE-EC met 2 5,0Ah accu's wilde. Ook meer koppel en ipv uit de Dynamic serie, uit de Robust serie, met stalen kop.. Meerprijs werd eraf gehaald.. Prima, doemijdiemadan.. Het nieuwe van die andere met blauwe tand enzo en draadloos laden leek mij wel leuk, maar och, uiteindelijk moet het schroeven en boren en dat kan deze ietsje beter..

bosch-perceuse-visseuse-gsr18ve-ec.-2-batt.-5.0ah.jpg
 
Laatst bewerkt:

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Beveiliging.jpg
Vandaag deze parallel beveiliging gekocht en pas gemaakt op mijn vlakbank. Daar zat er geen op toen ik die 20 jaar geleden kocht, sind ik van de mts af ben werk ik zonder.
Nu nog bedenken welke kleur de klep wórdt, rood of geel. De rest blijft machine groen.
 
Laatst bewerkt:

Zky

Actieve deelnemer
8 feb 2016
327
33
Vorden
www.LuxeHout.nl
Na veel plezier te hebben gehad van mijn gerestaureerde Kity 635 heb ik toch besloten hem te verkopen. De breedte van 20 cm bleek af en toe een beperking. Daarnaast wilde ik ook meer ondersteuning voor langere stukken tijdens het vlakken.
Dus in de plaats van de 635 heb ik gister in het hoge noorden 1 van de grotere broertjes opgehaald; een kity (1)637.
IMG_20171021_203338.jpg
Super blij mee! Even een poetsbeurt (was ik al mee begonnen dus daarom ontbreekt er een tafel :) ), goed smeren, geslepen messen en we kunnen weer aan de slag!
Bleek alleen dat de krachtstroom aansluiting in m'n schuur de vlakbank de verkeerde kant op deed draaien. Dus ik 2 fasen omdraaien en toen begon de ellende van de doorgeslagen stoppen.. nog geen oplossing voor gevonden. Hij heeft wel goed gelopen, voordat ik met de aansluiting in m'n schuur ging €&@#&@&**&€.... Alles weer hersteld maar nog steeds knallen de stoppen er uit. Het is een 4 polige aansluiting op een 5 polige stekker, waarbij N wordt overgeslagen. Wie weet heeft iemand hier een idee :)
 

Zky

Actieve deelnemer
8 feb 2016
327
33
Vorden
www.LuxeHout.nl
De zekeringen (smeltpatroon) in de groepenkast in m'n woning springen en de alamat in m'n schuur (eigen groepenkast ook ivm zonnepanelen) ook. In de wcd heb ik 2 fasen (beiden zwart) omgedraaid. Nadat toen alles sprong heb ik ze weer terug gezet, dus alles is weer zoals het was (tenzij ik iets over het hoofd heb gezien)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.