Nieuwe tools topic

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Aangezien er hier een paar op het forum zijn met een FB510, moest ik natuurlijk een 610 bestellen.

P1040099.jpg

Eigenlijk was deze de enige die op voorraad was met x-life geleiding, gekocht bij Ballas Duitsland. Goede prijzen en leveren voor weinig (€150)
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
720
30
BE / Tienen
Kan je als Belg kopen bij het dealernetwerk in Duitsland? Is wel heel weinig om er zo ver mee te komen.... Als je Tema moet geloven willen ze 350 + BTW... De bestelling moet al vrij groot zijn eer je kan beginnen praten over de prijzen en de levering... Hier is het een 510 geworden... Is het grootste dat binnen kan (plafondhoogte in de kelder...).
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Bij Ballas kan het iig, ze hebben een eigen webshop met oa Hammer/felder lintzagen die eender wie kan bestellen.
Eerst was ik via DB&S gegaan (dealer voor Wallonië) maar de communicatie was nogal moeizaam, en ze vroegen €500 excl voor de levering (en plaatsing) €850 indien er geen heftruck aanwezig is.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
@BenchWorks - Grappig dat je het over Ballas hebt. Was vandaag per ongeluk op hun website verdwaald n.a.v. een YT-filmpje. Ze maken dus ook speciale accessoires voor Felder/Hammer zaagtafels, etc. Qua prijs ook niet fout als het om toebehoren enz gaat.

Ging het bestelen/leveren als gewenst?

In Duitsland kopen doe ik vaak. Op Festool-gebied kun je er de beste deals vinden. En ook voor speciale dingen is er meer te vinden.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
@BenchWorks - Grappig dat je het over Ballas hebt. Was vandaag per ongeluk op hun website verdwaald n.a.v. een YT-filmpje. Ze maken dus ook speciale accessoires voor Felder/Hammer zaagtafels, etc. Qua prijs ook niet fout als het om toebehoren enz gaat.

Ging het bestelen/leveren als gewenst?

In Duitsland kopen doe ik vaak. Op Festool-gebied kun je er de beste deals vinden. En ook voor speciale dingen is er meer te vinden.

Zijn er nog veel Duitse webshops die electrisch handgereedschap verzenden naar het buitenland?
Vaak staat er nu bij dat er enkel levering in DE is.
 

arjaano

Actieve deelnemer
27 jan 2017
314
78
Rotterdam
Ik heb vorig jaar nog een Festool schuurmachine bij Rubarth besteld. Levertijd ruim een week, maar werd keurig geleverd.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Toen mijn lidl kruislaser na waarschijnlijk een val niet meer waterpas was heb ik meteen maar geinvesteerd in een goede vervanger.
Bijna 360° kruislijnen en 2 stippen loodrecht onder en boven de lasermodule.


combi-laser-gcl-2-15-114852-0601066e00.png
 

Klaasjandiederik

Actieve deelnemer
9 jul 2012
284
29
Binnenkort Ulvenhout
@mathieu: svh24.de levert volgens mij ook naar het buitenland.

Wat ik in het verleden heb gedaan is op idealo.de gezocht. Je zult dan wel bij elke webshop het bestelproces in moeten maar dat is denk ik 15 minuten werk om de goedkoopste eruit te zoeken.
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Rubart, Dictum, Rotopino (de .de versie, dus :) ) en Klokow heb ik recent nog naar tevredenheid gebruikt (en leveren dus naar BE). Oh, en Amazon natuurlijk, maar die doen soms raar voor elektrische toestellen. Passiontec zou ook leveren naar BE, maar ik heb mijn bestelling in extremis geannuleerd, dus ik kan niets zeggen over de resultaten voor die shop.

(Leg aan de vrouw maar eens een aankoop bij ~PASSIONtec~ uit, ziet ge...)
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.135
969
Net heb ik een Inca vlak- vandiktebank opgehaald. Ik heb nog geen typenummer kunnen ontdekken, maar denk dat het een Automatic 190 is. Er kan kan 260 mm geschaafd worden en de maximale hoogte in de vandiktebank is 160mm. De tafel waarop deze gemonteerd was paste niet in mijn auto, dus ik heb de vlak/vandiktebank zonder tafel meegenomen. De motor is niet heel sterk, maar 1,7 KW. We moeten zien of dat voldoende is. Plaatje van de Marktplaats advertentie:

inca.JPG
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.135
969
Mooi compact dingetje lijkt me zo! Doet ie 't nog naar behoren? :)

De motor hangt eronder, dus neemt iets meer ruimte in dan op de foto lijkt. Maar verder is het wel compact. De lengte van de tafel is 800 mm.

Ik heb het even getest met een vurenhouten balkje en dat ging soepel. Zelf met de redelijk botte messen die erop zaten. Er zit een net geslepen 2e set messen bij, dus die ga ik erin zetten. En we zullen zien of de 1,7 KW voldoende is. Het voordeel van de losse motor is dat ik er zo een sterkere motor onder kan zetten. Binnenkort ga ik 200 mm brede eiken planken door de vandiktebank halen en dan weet ik wel of het vermogen genoeg is.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Dit is waarschijnlijk de Inca 343.190 die je hebt. Mooie machine. Ik heb er één op krachtstroom, en die heeft er geen moeite mee. Met een krachtige 220 motor moet je ook zeker 200mm breed eiken kunnen schaven. Wel met uiteraard scherpe messen, en geen 4 mm in één keer af willen halen. :)
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
813
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Vandaag een pakketje van gereedschappro ontvangen met daarin de lage hoekschaaf # 62 een copie van de stanley #62 alleen iets zwaarder uitgevoerd.
Deze komt in een mooie doos en geleverd met een extra schaaf beitel en sok (de sok ga ik niet gebruiken :)).
De schaafbeitels (beide) zijn in de fabriek al gewet dus even ontvetten en je kunt gelijk schaven.

IMG_5043.jpg

IMG_5044.jpg

IMG_5045.jpg

Voor zo uit de doos ziet het er keurig uit met 2 min puntjes het verstelbare stuk van de zool is niet super pas gemachineerd en de dekbeitel het gat voor de schroef zit niet zuiver in het midden en is niet netjes afgewerkt.
Deze 2 minpuntjes hebben natuurlijk geen enkele invloed op de schaaf resultaten. :)

IMG_5046.jpg

IMG_5047.jpg

Morgen even ontvetten en het schaafmesje een slijpje geven en schaven, zal mijn bevindingen in een review plaatsen op dit forum. Eerst zonder de beitel te slijpen en of te wetten en daarna met.

Deze schaaf kost bij Sander € 131,- inclusief verzenden en dat is niet te veel.


Groetnis, Roeland
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.