Nieuwe tools topic

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Via Amazon gekregen:
Multimaterial blad voor mijn GKS, omdat ik het splinteren in multiplex zat ben.
set Bench Cookies, lijken ook goed stabiel te zitten in 20mm gaten op mijn werkbank
reserve zool voor mijn Bosch schuurmachine
2 KliKlamps van Bessey om zaken op de werkbank of workmate vast te zetten
Bosch GLI 330

De lamp is puur voor de heb:)

En dat is denk ik even het laatste - totdat ik mijn wederhelft heb kunnen overtuigen van de noodzaak van een tafelcirkelzaag. Ik twijfel nog tussen GTS 10 XC en 10J:)
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Het valt mij op dat er steeds meer meldingen in nieuwe tools komen met alleen maar tekst?
Dan kan ik net zo goed de advertenties lezen die thuis voorbij komen.
Graag voor mij en misschien vele anderen afbeeldingen, waarom heb je het gekocht, waarvoor gebruik je het, enz. enz.
Mvg, :).
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Dat is een goed idee.
Alleen tekst begint ook saai te worden.
Plaatjes kijken is veel leuker.
Vooral eigen gemaakte.
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Het valt mij op dat er steeds meer meldingen in nieuwe tools komen met alleen maar tekst?
Dan kan ik net zo goed de advertenties lezen die thuis voorbij komen.
Graag voor mij en misschien vele anderen afbeeldingen, waarom heb je het gekocht, waarvoor gebruik je het, enz. enz.
Mvg, :).


Inderdaad......
 

maartendd

Actieve deelnemer
26 dec 2016
53
0
Vandaag de happy man met mijn nieuwe Domino 500.
IMG_1549.jpg

Nu nog even kijken, naar een adapter voor de stofzuiger (geen festool) en aparte dwars aanslag en wat domino's.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
@maartendd,
Daar ga je veel plezier van hebben, op dit moment heb ik als adapter er gewoon een stukje flexibele zuigslang overheen zitten waar mijn stofzuiger weer in past.
Je moet goed kijken of het lekker zit want de aansluiting op de domino is niet echt stevig en met werken moet het ook niet teveel in de weg zitten.
Mvg, :).
 
Laatst bewerkt:
P

Pel

Guest
Het valt mij op dat er steeds meer meldingen in nieuwe tools komen met alleen maar tekst?
Dan kan ik net zo goed de advertenties lezen die thuis voorbij komen.
Graag voor mij en misschien vele anderen afbeeldingen, waarom heb je het gekocht, waarvoor gebruik je het, enz. enz.
Mvg, :).

Daar ben ik het helemaal mee eens, ook gaan sommige er maar vanuit dat iedereen weet wat een, ik noem maar wat, RX 753 of BX 12Z is.

Groet Pel.
 

maartendd

Actieve deelnemer
26 dec 2016
53
0
Ja nog niet zo lang bezig, was dus echt de keuze ik wil kasten maken voor verschillende verbouwingen thuis. Dus ja kiezen ga ik eerst lamelle doen en apart deuvel of weer andere methodes. Nu maar gekozen om gelijk het verschil hier in te steken en gelijk iets te pakken waarmee ik bijna alles mee kan doen.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Vandaag heb ik een verstekgeleider voor mijn Inca lintzaag opgepikt. Het is de verlengde versie met een Flip stop.

83BB8C1D-15A2-4099-9EE1-A3FD4ABDBFAD.jpg

B63C8D48-E33A-4820-9ED4-5E3BA15A3885.jpg

BD9519B2-A4E0-4DDB-896D-68B75644DBA4.jpg

Er zat een hele Inca zaagtafel bij. Het is een complete set met wobbelzaag, precisiegeleider en met de originele documentatie. Die zal binnenkort op het Marktplein verschijnen. Maar ie heeft wel wat liefde nodig (schoonmaken, nieuwe V-snaar en condensator)....
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Via Amazon gekregen:
SNIP
set Bench Cookies, lijken ook goed stabiel te zitten in 20mm gaten op mijn werkbank
SNIP

B5255461-14E9-4CEC-99B6-AC7F12EE80E5.jpgMet dit frame dat ik samen met onze zoon had gemaakt kun je groterdeels hetzelfde doen als met een benchcookie. De benchookies zijn alleen veel flexibeler in waar je ze plaarst.
 

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
602
57
Provincie Zeeland
Wat nieuw oud gereedschap:
vooral met de festool decopeerzaag ben ik erg blij. Kan iemand mij uitleggen wanneer al die verschillende standen en toerentallen genruikt worden?

3C617496-5768-478C-9C37-67ABE4F5BDB9.jpg

619CDA4A-FAB1-4D13-9BE3-3D69D95E9FFD.jpg

Met deze ook erg content:
BF93156D-A6CB-441B-85D5-195CBA2C8795.jpg

5F8D2397-94F0-47A1-855D-8532C8725B76.jpg
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Leuk dat je er zo enthousiast over bent! Maar pas op, ik ben ook ooit met een 2ehands Festool decoupeer begonnen en ik heb nu een grijs-groene schuur... ;)

De instellingen zijn voor de snelheid en de netheid van de zaagsnede. Met een hoog toerental en een grote uitslag (da's die andere instelling) kan je snel zagen, alleen wordt de zaagsnede grover. Met een hoog toerental en een kleine uitslag zaag je langzaam in hout, maar is de snede netter. Bij het zagen in metaal een lagere snelheid nodig en een kleine uitslag. Misschien is er nog ergens een gedetailleerdere uitleg, maar dit is het in een notendop. :)

Veel plezier ermee!
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Ik zoek alleen nog een adapter voor de stofafzuiging, weet iemand waar ik die kan verkrijgen?
Gewoon zelf maken, ik heb een plastic krat met allerlei stukjes slang, pvc, verloopstukjes enz.
En fabriceer elke keer weer een adapter die past op mijn gereedschap en dat zijn veel verschillende merken.
Mvg, :).
 

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
602
57
Provincie Zeeland
Gewoon zelf maken, ik heb een plastic krat met allerlei stukjes slang, pvc, verloopstukjes enz.
En fabriceer elke keer weer een adapter die past op mijn gereedschap en dat zijn veel verschillende merken.
Mvg, :).

Oke, maar het is de adapter die direct op de machine past. Maak jij dat van hout dan?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.