Nieuwe tools topic

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Deze gebruik ik ook naar tevredenheid (in combinatie met een Makita-rail), mààr ik ben al 1 vd rode kapjes kwijtgespeeld. Ik snap niet waarom ik het niet terugvind/vond, en al helemaal niet hoe het is kunnen gebeuren, maar bon, een aandachtspuntje dus.
Kun je er niet een e-mailtje naar Bessey of jou leverancier aan wagen?
Ik denk dat de makers van dit kwaliteit gereedschap hier wel garantie op geven.
Mvg, :).
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Die kapjes staan allemaal in de Bessey catalogus, inclusief Artikel nummer en prijs:) ik heb op mijn uniklamps trouwens ook een stuk skateboard tape geplakt om te zorgen dat ze niet zo schuiven.
 
Laatst bewerkt:

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Kun je er niet een e-mailtje naar Bessey of jou leverancier aan wagen?
Ik denk dat de makers van dit kwaliteit gereedschap hier wel garantie op geven.
Mvg, :).
Was ik van plan hoor :). Ik heb het nog maar begin vd week ontdekt. Wat wel gek is: ik heb ze van bij Sander, en toen ik ging kijken op zijn site, blijkt dat ze tegenwoordig zonder kapje worden geleverd?!
https://www.gereedschappro.nl/handg...-zelfde-als-de-festool-fs-hz-160-491594/16989
Sander is zelfs vriendelijk genoeg om hier op te wijzen.
 

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
573
283
Hoi Seren, bevalt die cxs? Ik heb nu een 12 jaar oude Metabo, een die doet het nog prima behalve dat de (aftermarket) accu's het niet lang uithouden en hij lomp groot en zwaar is. Ik vind 280 Euro voor een schroefboormachine wel erg veel maar hij lijkt me ook wel erg makkelijk met dat om-de-hoek stuk.
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Hoi Seren, bevalt die cxs? Ik heb nu een 12 jaar oude Metabo, een die doet het nog prima behalve dat de (aftermarket) accu's het niet lang uithouden en hij lomp groot en zwaar is. Ik vind 280 Euro voor een schroefboormachine wel erg veel maar hij lijkt me ook wel erg makkelijk met dat om-de-hoek stuk.

Ik ben Seren niet, maar ik heb goede ervaringen met de oude CXS (1,5Ah) accutol. Het kost wat, maar dan heb je ook wat! Het is een mooi compact machientje waar nog behoorlijk wat kracht inzit en hij weegt minder dan een kilo, de 1,5Ah in ieder geval. Daarvoor had ik een Makita DW330 wat zeker geen beroerde machine was, maar voor mij was het zo dat toen ik eenmaal aan het Centrotec gebeuren (het snelwisselen) gewent was, ik niet wat anders meer wilde. Ook het hoekaanzet stuk is heel vaak een uitkomst geweest!
Nu heb ik een T18 van Festool, een sterkere maar ook zwaardere machine en ik denk soms nog met weemoed terug aan de CXS!

Als je je over het aankoopbedrag heen kan zetten, dan denk ik dat je er geen spijt van gaat krijgen!
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Hoi Seren, bevalt die cxs? Ik heb nu een 12 jaar oude Metabo, een die doet het nog prima behalve dat de (aftermarket) accu's het niet lang uithouden en hij lomp groot en zwaar is. Ik vind 280 Euro voor een schroefboormachine wel erg veel maar hij lijkt me ook wel erg makkelijk met dat om-de-hoek stuk.
Als de om-de-hoek je over de streep trekt, en niet zozeer de kleur :eek:), is er nog deze:
https://www.toolstation.be/shop/p42501
En ja, dat haaks stuk en off-center stuk heb ik al belachelijk veel gebruikt, sinds ie in huis is. Ik snap eigenlijk niet hoe ik al 10 jaar zonder klus :).
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Als de om-de-hoek je over de streep trekt, en niet zozeer de kleur :eek:), is er nog deze:
https://www.toolstation.be/shop/p42501
En ja, dat haaks stuk en off-center stuk heb ik al belachelijk veel gebruikt, sinds ie in huis is. Ik snap eigenlijk niet hoe ik al 10 jaar zonder klus :).

Die heeft ook nog een tijdje op mijn "ik heb al wat maar wil wat nieuws" lijstje gestaan. Zeker voor deze prijs is het een mooie optie om te overwegen, alles wat je zou willen zit erbij!
 

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
573
283
Oe, die Bosch ziet er mooi uit en de prijs is tof! Centrotec ken ik nog niet, heb nog geen ander Festool gereedschap. Die CXS zou denk ik ook het enige zijn, een accuboormachine gebruik ik vaak genoeg om de uitgave te verantwoorden. Ik ga vanavond even wat reviews van de Bosch lezen.
 

seeker

Actieve deelnemer
24 apr 2016
119
2
er is ook een 18V versie van de Bosch Flexi-Click, alleen is de prijs dan ook meteen een stuk hoger
 

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
573
283
Hier staat iets vergelijkbaars. Je moet dus een brushless apparaat hebben, en daar een nieuwe koppeling inzetten:


Op dit forum vond ik nog dit oude topic... https://www.woodworking.nl/showthread.php?21044-Festool-CXS-of-Bosch-accu-boor

Ik vind de Bosch alleen zoveel lelijker dan de Festool, maar dat verantwoort niet het prijsverschil... Dus ik klik al op 'kopen' op de toolnation link, blijkt dat de set in Belgie dus 40 Euro goedkoper is dan in Nederland (toolnation.nl). Nu ben ik moe. Ik ga er een nachtje over slapen en zien of ik bij de Gamma de Bosch kan 'voelen'.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Nou, als je die set in België voor €40,- minder kan krijgen, voor €120,- dus, dan zou ik er niet lang over nadenken! :)
De aanbieding van Jimbo kwam van Toolstation België voor 159 euro en bij Toolstation in NL kost hij 199 euro, wel vreemd want het komt uit hetzelfde magazijn?
@Nerf, kun je niet gewoon in België bestellen?
Mvg, :).
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
De aanbieding van Jimbo kwam van Toolstation België voor 159 euro en bij Toolstation in NL kost hij 199 euro, wel vreemd want het komt uit hetzelfde magazijn?
@Nerf, kun je niet gewoon in België bestellen?
Mvg, :).

Ach so! Ik zie het nu inderdaad. In NL was hij een tijdje ook 159,-, maar nu inderdaad niet meer. En @Nerf, wat Spaander zegt, kijken of je daar niet kan bestellen. :)
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
En je kunt Amazon Duitsland / UK en Ebay UK ook nog proberen. Daar heb ik twee solo apparaten voor heel weinig besteld en in nederland laten leveren. Levertijd 3 dagen!
 

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
Potverdrie da's mooi speelgoed! Die CXS ga je veel plezier van hebben. Ik heb de mijne net omgewisseld voor een T18 omdat ik die voor een mooie prijs nieuw kon kopen (zonder opzetstukken, maar die had ik nog liggen van een eerder avontuur :) ) Had je trouwens i.p.v. die losse onderdelen niet beter een CE-SORT montagepakket kunnen kopen? Van wat ik zie zou het in prijs niet heel veel gescheeld.


Montagepakket: €350
Wat ik los kocht: €215

Dus toch nog €135 verschil. Nu heb ik alles wat ik denk nodig te hebben, en niets extra.
 

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
Hoi Seren, bevalt die cxs? Ik heb nu een 12 jaar oude Metabo, een die doet het nog prima behalve dat de (aftermarket) accu's het niet lang uithouden en hij lomp groot en zwaar is. Ik vind 280 Euro voor een schroefboormachine wel erg veel maar hij lijkt me ook wel erg makkelijk met dat om-de-hoek stuk.

Die bevalt heel goed. Die haakse kop was één van de hoofdredenen waarom ik hem kocht. Moest onlangs heel wat beplanking in een speeltuig bevestigen, en daar komen de voordelen van het centrotec systeem dan wel naar boven. Steeds wisselen tussen gaatjes voorboren en meteen afschuinen en dan overgaan naar schroefbit en bevestigen. Ik moest hierbij ook kunnen schroeven onder diagonale stekers, dus daar kwam die haakse kop dan weer van pas. Bij het maken van inbouwkasten wissel ik ook vaak tussen voorboren (centreerboor voor euroschroeven) en schroeven, en zit je soms in nauwe ruimtes te werken, da's waar die CXS uitblinkt.

Dat gezegd zijnde gebruik ik hem wel naast mijn Makita DHP481 met 115Nm. De CXS is krachtiger dan je zou denken, maar voor de grotere boren of schroeven (en sowieso om te klopboren) grijp ik toch terug naar de Makita. Het hangt dus af wat je er allemaal mee wil doen dus. Voor mij perfect als 2de machine voor het fijnere werk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.