Nieuwe tools topic

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Dit weekeinde een beest van een boormachine binnen gekregen - 115 Nm aandraaimoment en 2100 toeren. En ook een kleine dopset van Gedore omdat op mijn huidige set roest zit en een van de doppen vastzit in de bithouder na het aandraaien van een houtdraadbout door mijn slagschroevendraaier.
gedore 666-006.jpg

20180422_203741928_iOS.jpg20180422_203741624_iOS.jpg
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.134
969
Zo, mooie constructie! En die freestafel was ik al even vergeten.... Spijtig dat photobucket betalend is geworden en de foto's in je bouwtopic dus verdwenen zijn.

Begrijpelijke keuze dan wel alleszins. Ik heb enkel een dominofrees uit het grijs-groene gamma, dus in dat opzicht was de mirka wel een mooie manier om niet in de alom bekende verslaving te tuimelen ;)

Ik zal proberen het topic eens up to daten door de foto's er opnieuw op te zetten. Ik was het topic al weer vergeten......

Ik heb dezelfde lintzaag, maar die geleider ziet er een stuk handiger uit. Is die origineel of heb je die achteraf bij gekocht?

Het is er een van Axminster, zoals uit de link van Petrolhead. Deze zat op de Inca toen ik deze kocht. Ondertussen zit er een andere geleider op van een Inca zaagtafel. Voor mijn vader heb in een Inca lintzaag opgeknapt en de Axminster geleider is op die lintzaag geplaatst. Op zich was ik tevreden over de Axminster, maar ik wil de lintzaag ook gebruiken voor het herzagen en dan is de hogere Inca geleider gemakkelijker. Daarnaast kun je deze ook verder van het zaaglint af zetten.

40993105394_93a2163120_z.jpg


40993104424_76c5744174_o.jpg


De geleider komt bij het zagen van hele smalle stukken tegen de geleiding van het zaaglint. Dan gebruik ik mijn hulpgeleider:

40993106424_b8be9b55a5_o.jpg
 

maartendd

Actieve deelnemer
26 dec 2016
53
0
04BA2A34-7B22-45D9-B11F-36BB3D7951A1.jpgDenk meest lastigekeuze in al het materiaal wat voor set ga je kopen. Lang getwijfeld tussen deze en dewalt en makita. Letterlijk door de bomen bet bos niet meer zien, maar na wat testje heeeeel erg happy mee.
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Verbinderset voor domino DF500

Voor een speciale demontabele verbinding in het statief van de Lame Sonore heb ik de set van Festool aangeschaft die recentelijk is uitgebracht voor mijn Domino DF500 machine. Die is daarmee gelijk een stuk veelzijdiger geworden. In een ander topic zal ik de proefverbinding laten zien die ik hiermee ga maken.h

Fons

EEAEA83A-7BCB-47C1-9BA2-574A2217E984.jpg
 
Laatst bewerkt:

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
Fons mooie aanwinst
Ben benieuwd naar je ervaring met deze set
Hij is alleen best prijzig zag ik
Mvg Leroy
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Wel geen elektrisch gereedschap maar veiligheidsschoenen zijn net zo belangrijk dunkt mij. Op de markt in Eenrum (Groningen) gekocht tijdens hemelvaarstdag.

Het stalletje van het klompenmuseum, hier maken ze de klompen van wilgenhout en met de hand.
WP_20180510_15_07_57_Pro.jpg

Mijn nieuwe veiligheidsschoenen :)

WP_20180513_12_51_58_Pro.jpg
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Voor een speciale demontabele verbinding in het statief van de Lame Sonore heb ik de set van Festool aangeschaft die recentelijk is uitgebracht voor mijn Domino DF500 machine. Die is daarmee gelijk een stuk veelzijdiger geworden. In een ander topic zal ik de proefverbinding laten zien die ik hiermee ga maken.

Fons

Bekijk bijlage 76862

In dit topic heb ik wat fotos geplaatst van een eerste proefje:)

Fons
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Nou, ook maar eens wat nieuws laten zien! :)

Sinds gisteren eigenaar van deze jongen:

unnamed.jpg

De Festool 18+3 3.1Ah uitvoering. Er was een mooie aanbieding bij de Bouwmaat in Nieuwegein, vanwege de heropening. Voor €270,- excl. BTW wisselde deze van eigenaar, wat een heel nette prijs is imo. Het excenter en hoekaanzetstuk had ik nog, waarmee de set compleet is.

Nu alleen nog een andere inlay, die is wat handiger dan die er nu inzit met ruimte voor bakjes aan de zijkant:

festool inlay T18+3.jpg
 

peter vh

Actieve deelnemer
1 jun 2015
239
77
Inca schema

Knipsel.PNGhjkiui.jpg

Ik zoek het elektrisch schema van de Inca zaagmachine 341.017.25,wie kan mij daar aan helpen?

Gr,
PeterVH
 

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
Heb me onlangs dan eindelijk toch eens een CXS aangeschaft. Gelijk maar een assortiment Centrotec bits en boortjes meebesteld om ten volle van het 'systeem' gebruik te maken.
Net ook maar een SYS-SB gereedschapskoffer bijbesteld omdat, afgezien dat ik zeer tevreden ben van mijn SYS-TB gereedschapskoffer, kleinere items (boortjes, bits, aftekengereedschap, schroeven, ...) er soms wat moeilijker uit te halen/stapelen zijn.
IMG_20180608_094029971.jpg
 

maartendd

Actieve deelnemer
26 dec 2016
53
0
Na een tijdje 2e hands markt in de gaten te houden toch besloten om de set nieuw te kopen.
Was een mooie deal online, + 2 mooie klemmetjes van bessey scheelt weer geld in verhouding met de festool versie en 1 op 1 hetzelfde.

Ben wel geschrokken wat voor een zwarte markt handel er wel niet is online (marktplaats) nu werk ik zelf in de IT /Business sector dus tijdje beetje web scraping gedaan om te zien wat er wordt aangeboden, maar zo zie je ook veel verschillende accounts die zich voordoen als particulieren en gewoon keihard van de vrachtwagen gevallen spullen aanbieden. Zaag gebruikt voor mijn trap, en dan paar weken later een nieuwe advertentie met een heel andere ts 55 machine ebq inplaats rebq die hij eerst aanbood. Ga zo maar door met de verhalen, (geen stickers meer op machine (serie nummer) geen kabel of kist, of dat de kist van ouder type zaag is, enz enz).
En allen hebben geen bon of registratie, in een tijdperk dat elke bon/factuur in je mail komt. Zelfs festool stuurt je certificaat online door. En dan nog niet te benoemen voor welke prijzen het spul wordt aangeboden, alsof het 2e hands gebruik het product meer waard laat worden. Vandaar de keuze gemaakt om lekker nieuw te doen, ietsje meer maar wel zekerheid en garantie.

IMG_3859.jpgIMG_3867.jpg
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Helemaal mee eens maartendd, hier ga je geen spijt van krijgen.
Maar toch zijn er best nog wel veel betrouwbare aanbieders op marktplaats hoor.
Ik koop er regelmatig verkoop ook wel eens iets.
Maar ga bij onbekende verkopers het product altijd afhalen en eerst bekijken.
Mvg, :).
 

maartendd

Actieve deelnemer
26 dec 2016
53
0
True zitten ook goede bij, maar merk wel dat hier ook vernuft meer wordt omgegaan. Dacht eerst wel een betrouwbare te hebben gevonden.
Maar verhaal kwam niet overeen met wat ik kon zien qua gebruik aan de zaag. Toch niet gedaan, en wat bleek wat gewoon handelaartje. paar weken later zag ik een nieuwe advertentie met ouder type zaag. Je zou eigenlijk een functie moeten toevoegen aan marktplaats dat je ALLE advertenties kon zien, ook oude/verwijderde. Dan zie je snel of het een echte consument is of handelaar.
 
Laatst bewerkt:

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.134
969
Tja, en wanneer ben je een handelaar en is dat altijd negatief? Ik koop ook wel eens iets om het vervolgens voor meer te verkopen. Bij gereedschap zijn dat de laatste tijd vooral machines van bv Inca of Kity. Daar steek ik dan een hoop tijd in om ze schoon te maken, compleet te maken en te zorgen dat ze weer goed lopen. Daarna verkoop ik ze met winst. Echter als ik het aantal uren dat ik er in steek vergelijk met de winst, dan had ik beter vakken kunnen gaan vullen in de AH. Dan had ik er meer aan overgehouden. Ben ik dan een handelaar?
 

maartendd

Actieve deelnemer
26 dec 2016
53
0
Bedoel ook niet dat handelaar zijn verkeerd is of negatief, alleen wees wel eerlijk wat je doet en verkoopt. In mijn zoektocht naar een ts55 rebq (2e hands) kwam ik gewoon veel particulieren/handelaren tegen die heel grijs bezig waren. Machine amper gebruikt, voor 1 projectje nodig gehad enz enz terwijl er wel een andere zaagblad (niet festool) en de originele blad er niet meer. Meestal is dan dan ook heel discutabel over herkomst van machine ja bon kwijt geraakt en met rare excuusjes terwijl een machine 1 tot 2 jaar oud is.
Afijn: Dus je voordoen als een particulier die een eigen gekochte machine nu verkoopt terwijl je dit niet waar is. Mooie is zolang jij niet te veel online heb staan lijkt je profiel heel gewoon, maar heb zat gezien die zelfde ip hebben en meerdere accounts. meeste hebben dan ook geen openbaar 06 nummer staan want zou anders te makkelijk linken zijn, maar ook minder slimme zie je dit snel voorkomen. Zeker als je een langer periode stukje web scraping laat lopen.
Tuurlijk kan je dan als koper misschien een goede deal slaan, maar waar rook is,...
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.134
969
Met die eerlijkheid ben ik het wel eens. Daar zie ik inderdaad ook genoeg zaken die waarschijnlijk niet kunnen kloppen. Een veelvoorkomende is oude(re) modellen Festool gereedschap opkopen en dan in een nieuwe T-loc systainer doen, zodat ze nieuwer lijken en meer opbrengen bij de verkoop. Of opzettelijk weinig info geven zodat je niet kunt zien of ze een TS 55 REBQ of de ouder EBQ aan bieden. Daar zullen genoeg kopers in trappen. De markt voor tweedehands gereedschap van met name Festool is overspannen. Daar wordt gereedschap zonder bon en/of garantie verkocht voor een prijs die vaak dicht tegen de nieuwprijs aan zit.

Een groot gedeelte van mijn gereedschap is ook tweedehands, waaronder veel van Festool. Echter zijn dat machines die ik al jaren geleden heb gekocht en toen waren de tweedehands prijzen nog redelijk. Mijn recenter gekochte machines van Festool zijn wel nieuw, omdat het prijsverschil met tweedehands machines zo klein is. Mijn grotere machines heb ik tweedehands gekocht op Marktplaats en zelf opgeknapt (vlak/vandiktebank, kolomboor, lintzaag). Soms koop ik iets op Marktplaats en verkoop dan mijn eigen machines, omdat die van Marktplaats beter is. Echter heb ik recent een Scheppach HBS 32 vario lintzaag gekocht en ga ik die verkopen. Die is op papier beter dan de Inca die ik al jaren heb (meer vermogen, variabel toerental, etc.), maar toch hou ik mijn Inca.
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Potverdrie da's mooi speelgoed! Die CXS ga je veel plezier van hebben. Ik heb de mijne net omgewisseld voor een T18 omdat ik die voor een mooie prijs nieuw kon kopen (zonder opzetstukken, maar die had ik nog liggen van een eerder avontuur :) ) Had je trouwens i.p.v. die losse onderdelen niet beter een CE-SORT montagepakket kunnen kopen? Van wat ik zie zou het in prijs niet heel veel gescheeld.

Heb me onlangs dan eindelijk toch eens een CXS aangeschaft. Gelijk maar een assortiment Centrotec bits en boortjes meebesteld om ten volle van het 'systeem' gebruik te maken.
Net ook maar een SYS-SB gereedschapskoffer bijbesteld omdat, afgezien dat ik zeer tevreden ben van mijn SYS-TB gereedschapskoffer, kleinere items (boortjes, bits, aftekengereedschap, schroeven, ...) er soms wat moeilijker uit te halen/stapelen zijn.
Bekijk bijlage 77730
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.