Nieuwe tools topic

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
:rolleyes: oops... deel van de tekst is weggevallen ...

Het is de Axilo van Häfele. Een geweldige tool om stelpootjes (vooral bekend van de keukenkastjes...) moeiteloos te kunnen draaien zodat alles snel en eenvoudig waterpas staat.

HNL_Axilo_1.jpg
.
HNL_Axilo_4.jpg
 

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
quote_icon.png
Oorspronkelijk geplaatst door iedereen en niemand Maar wat is het? :rolleyes:



Een stok om dingen mee op te pakken van de grond.
Goed voor oude mannetjes die niet meer zo soepel bukken kunnen ;)

Hahahaha... het is weer vrijdag...
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Begin van de week een gereedschapswagen/mobiele werkbank geleverd gekregen...... en ik ben er erg tevreden over. Rolt soepel maar is met de 2 wielen op de rem toch stabiel genoeg om te kunnen werken. Op een betonvloer zelfs stabiel genoeg om zonder problemen te schaven.
En met genoeg laden voor eigenlijk al mijn gereedschap en daarnaast nog een mooi groot vak met net voldoende diepte om systainers in kwijt te kunnen.

De afgelopen dagen de laden een beetje ingericht (mocht van de vriendin even in de woonkamer) en de meeste ervan gevuld met Kaizen foam om te zorgen dat het allemaal niet teveel gaat schuiven en rammelen als ik er mee aan het rollen ga. Fijn spul dat Kaizen foam, en redelijk makkelijk te snijden. Les is alleen wel dat de 57mm variant te hoog is voor laden die max 70mm hoog zijn. In de hoogte snijden/scheuren lukt wel maar is een lastig klusje. 30mm dik was beter geweest. In de diepe laden was het wel weer de goede hoogte, mijn schaven en de Domino gaan nergens meer naartoe....

Nu nog wat gaten in het werkblad boren en mijn moxon vise een beetje aanpassen zodat die precies in de ruimte onder het blad past en ik kan echt aan de slag.

Nog wat foto's voor de geïnteresseerden:

2017-12-14 14.38.27-1.jpg

2017-12-15 10.31.09.jpg

2017-12-14 15.54.04.jpg

2017-12-14 15.47.58.jpg
 
Laatst bewerkt:

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven
Het is de Axilo van Häfele. Een geweldige tool om stelpootjes (vooral bekend van de keukenkastjes...) moeiteloos te kunnen draaien zodat alles snel en eenvoudig waterpas staat.
Ik had het niet geraden.
En toch onlangs uit onkunde met een vaatwasser gesukkeld. Pas na het demonteren ontdekt dat er ingebouwde verlengstuk was om de achterpoot op en neer te schroeven via de front.
 

Traveler

Actieve deelnemer
2 jul 2014
115
0
Ik heb voor mijzelf een tweetal kadootjes gekocht voor kerst ;)

Dewalt_DCS355D1TSTAK.jpg
952707_xl.jpg


Beide hebben inmiddels hun grammetje verdient.
 

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Moet je wel speciale stelpoten hebben er voor, of doen de andere het ook of niet?


Klopt ! Ik heb samen met de Axilo en een verlengstuk een set met 100 poten gekocht. Prijs is ietsiepietsie hoger dan de "normale" stelpoten. Het gemak is echter 1.000 maal groter !

Vond dit filmpje over de werking op YouTube:

 
Laatst bewerkt door een moderator:

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.055
62
Ik heb ze zelf gezien op houtpro+ als je veel kasten moet stellen is het interessant om er in te investeren.
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Een mooi selectie, en ook goede prijzen..... mijn KRE’s kwamen van Dictum, maar daar hebben ze alleen de 800 en 1250. En ze zijn slecht leverbaar.

Voor langere werkstukken werkt de rails verleninging ook best goed. De hele lange exemplaren vindt ik voor “normaal” gebruik wat onhandig in het gebruik.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.