Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 216 van de 216 EersteEerste ... 116166206214215216
Resultaten 2.151 tot 2.155 van de 2155

Onderwerp: Nieuwe tools topic

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Charel09 Bekijk Berichten
    nou Luuk, voor een ‘klein’ schuurtje (je eigen woorden geloof ik), heb je plaats voor een paar mooie nieuwe tools zeg
    Ach, mijn garage is 15,5m2. Dus niet heel klein, maar zeker ook niet groot. Maar door doordachte flexibele plaatsing kan ik wel wat tools kwijt. Maar het meeste is niet heel groot en alles staat op wielen, waardoor het wel lukt. Mijn werktplaats is nu wel heel vol, doordat er nog een radiaalzaag staat die ik aan het opknappen ben en ik de vlak/vandiktebank nog moet aanpassen zodat deze onder mijn werkbank past. Zodra die radiaalzaag verkocht is heb ik weer plek en kan ik weer echt wat gaan maken.

....en dan stoot je ineens weer op een gouden kans op de tweedehandsmarkt

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Petrolhead Bekijk Berichten
    ....en dan stoot je ineens weer op een gouden kans op de tweedehandsmarkt
    Niet zo zeer een gouden kans. Maar door de temperatuur en de luchtvochtigheid is werken met massief hout (incl lijmen, verven en olieen) niet zo handig. Dus dat stellen we uit naar momenten dat het weer beter is. En in de tussentijd is het opknappen van machines een leuke bezigheid.

Luuk, slightly off topic, maar ik heb een werkplaats met vergelijkbaar oppervlak en stoei om een handige inrichting te verzinnen. Heb jij een lay out die je kan/wil delen ter inspiratie? Ik heb een tafelzaag, afkortzaag, kolomboormachine en werkbank, de gebruikelijke kastjes voor spullen en een beetje houtopslag. En daar moet nog een flinke afzuiging bij (voor de zaagtafel) en van een lintzaag en vlak/vandiktebank droom ik nu alleen maar omdat ik denk dat dat niet past :-). Ben dus benieuwd wat jij hebt staan en hoe je dat hebt neergezet.

Ik kan morgen wel wel even paar foto’s maken. Maar bijna alles (zaagtafel, 1 vd 2 werkbanken, vlak/vandiktebank, cycloon, kolomboor & lintzaag) staat bij mij op wielen en mijn afkortzaag met onderstel staan opgeklapt waardoor ik flexibel ben. Er is dus geen vaste indeling bij mij. Alleen het houtrek en 1 werkbank staan vast.
    Laatst gewijzigd door L.N.; 12-02-19 om 10:34.

Forum Rechten