Nieuwe tools topic

wimpie

Actieve deelnemer
29 sep 2015
290
110
Hey Klaas mag ik vragen waar je ze besteld hebt. was eigenlijk van plan om een 1400 Makita rail te kopen en in 2 te slijpen. Maar als er een koppelstuk bij zit is dit wel veel interessanter...

thnx
Wim

Net eindelijk korte geleiderails gekocht. Oranje in plaats van groen, voornamelijk vanwege de prijs.  De twee maal 700mm rails van Triton.

Bekijk bijlage 93220

Wat me opvalt is de leveringsomvang, ze worden met koppelstukken geleverd! En dat voor rond de €60/65,-. Dat had ik niet gedacht, die koppelstukken kostten vaak ook nog een €15/20,- per stuk.
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Twee koppelstukken zelfs, extra winst! Ik heb ze hij toolstation besteld, die hebben ook een kortingscode, als je er een kan bemachtigen dan scheelt je dat een tientje. ��
 

maartendd

Actieve deelnemer
26 dec 2016
53
0
Na de nieuwe stofzuiger ook een upgrade van een nieuwe schuur machine.
met wat speciale aanvulllende schuur en matteer pads. Morgen nog een kleine ecotools bestelling met ook wat test schuur pads die er op kunnen.
A9C22472-4491-4249-A78D-91B58F4A3CB7.jpg
 

maartendd

Actieve deelnemer
26 dec 2016
53
0
Toe maar!
smile.png
Dat is de 150mm toch?

Ja klopt.
Via Duitsland gekocht (372 euro) toch stukje goedkoper dan hier. Dan wel gewoon de 150mm met bijhorende spullen (zonder koffer). Heb al een makita 125mm met een 2,8mm slag dus zag voor mijzelf niet de noodzaak voor de grotere set.
Gebruik materiaal hoofdzakelijk thuis dus de meeste systainers gaan naar zolder ruimte omdat ik het gereedschap ik lades doe per segment van gebruik en toebehoren.
Net was kleine proef stukje gedaan, en is wel een genot !! zo weinig trilling en gaat heerlijk vloeiend.
 

McTucker

Actieve deelnemer
17 okt 2015
260
99
Gutowo Lubawa / Hengelo OV
Zojuist de Makita DRT50ZJX9 accu boven- en kantenfrees besteld. Kan ik de betimmering rondom de nieuwe kunststofkozijnen netjes afwerken.
Moet er alleen nog een praktische rail bij bestellen.
Maar ik laat me graag adviseren ;-) Iemand met goede adviezen?

[FONT=&quot][/FONT]drt50zjx9.jpg
 

Arjen Bosse

Actieve deelnemer
22 jun 2016
227
48
Niet nieuw maar wel nieuw in mn werkplaats!
Gister een mooi aardig compleet set van Inca met accessoires op de kop getikt. De Major heeft de zelfdzame roltafel, 4x 1m rails, 4x bladverbreding en de lintzaag Expert 500 kom je ook niet vaak tegen. Momenteel ligt aardig uit elkaar zodat ik hem waar nodig kan onderhouden en afstellen. Ik twijfel wel of ik de lintzaag houd ivm zn afmetingen, hij is toch vrij groot.
 

Bijlagen

  • 20200118_173355.jpg
    20200118_173355.jpg
    79 KB · Weergaven: 409

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Zojuist de Makita DRT50ZJX9 accu boven- en kantenfrees besteld. Kan ik de betimmering rondom de nieuwe kunststofkozijnen netjes afwerken.
Moet er alleen nog een praktische rail bij bestellen.
Maar ik laat me graag adviseren ;-) Iemand met goede adviezen?

Bekijk bijlage 93332

Gewoon de MAKITA geleiderail halen. Of je koopt de set van BOSCH zodat je gelijk "lochreien" kunt boren, maar ik zou eerst een gewone rail halen.
Wat trouwens ook een goede uitbreiding is twee keer een freesgeleider Art. Nr. 19 49 35-6 halen met twee losse 8mm staven. Daarmee kun je een groef frezen zonder dat iets verschuift.
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.755
979
Omgeving Eindhoven
Hier ook wat nieuws binnengekregen.
Allereerst de Bosch GOF 1250 LCE bovenfrees.
Ik had al een goede frees voor in de tafel, maar nog geen fijne om uit de hand te frezen.
gof1250lce.jpg

En een inlegplaat van Incra en CleanSweep Rings om mijn zware frees (Triton TRA001) goed in de tafel te hangen, samen met een set metrische guide bushes. Die nu in de freestafel gaan passen, maar waar ik ook voor de Bosch een adapter voor ga bestellen (RA1100 bij Amazon) om ze ook hierin te kunnen gebruiken.
incra-magnalock-mlp7518-al-frees-montageplaat-voor-triton-tra001-frees.jpg

ujk-threaded-guide-bush-set-kopieerringen-met-schroefdraad-metrisch.jpg

En eindelijk is ook mijn langverwachte zware pakketje binnengekomen: de Hammer A3-31 met silentpower schaafas. Heb 'm gelijk maar op zijn onderstel gezet.
IMG_0391.jpg

IMG_0393.jpg

Groet,
Rob
 

Nerflander

Actieve deelnemer
5 feb 2011
291
6
Steenwijk
Mooie spullen! Zelf wil ik graag dezelfde Bosch freesmachine aanschaffen. Mag ik vragen waar je hem hebt besteld? In mijn buurt kan ik helaas geen fysieke winkels vinden waar ik hem kan bekijken en aanschaffen.
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
Zo, tijd om eens hout met staal te combineren :D

Ik heb een MIG/MAG apparaat gekocht en een grote gasfles menggas.

Een fikse tijd geleden heb ik een keertje wat TIG-gelast met een maatje, dat is echt superleuk maar erg lastig.
Het is erg handig om lassen aan je DIY-repertoire te kunnen toevoegen.

Gys Smartmig 162.jpg

Het is een 160 Ampere apparaat met een trafo (dus niet zo'n lichte moderne inverter die ook electrode kan). Hij kan alleen MIG/MAG maar dat is voldoende voor mijn doel. Ik wil er 2 tot 4 (max) mm koker en strip mee lassen om wat meubeltjes mee te maken, geen zwaarder constructiewerk.
Ik heb veel gelezen en deze GYS machine krijgt aardig wat goede reviews op een engels lasforum.


Eindelijk de knoop dus doorgehakt en ik ben echt heel erg benieuwd wat ik hier van ga vinden:D
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.536
Voor dun materiaal lijkt het mij een mooie machine. Het is fijn dat er een fatsoenlijke losse toorts bij zit. Dat is makkelijk bij het invoeren van de lasdraad en het vervangen van de draadgeleiding. Wat gebruik je voor draad? 0,8mm? 2kg rol of 5kg? Vol open ga je je stroomgroep wel maxxen op 220.
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
Voor dun materiaal lijkt het mij een mooie machine. Het is fijn dat er een fatsoenlijke losse toorts bij zit. Dat is makkelijk bij het invoeren van de lasdraad en het vervangen van de draadgeleiding. Wat gebruik je voor draad? 0,8mm? 2kg rol of 5kg? Vol open ga je je stroomgroep wel maxxen op 220.

hey chevy,


0,8mm 5 kg (D200)
https://www.heelgoedgereedschap.nl/...draad-mig-d200-staal-ceweld-sg2-0-8mm-rol-5kg

Deze bestel ik mee met nog wat ander spul, zoals een reduceer, afkortzaagje, 2 magneetjes.

We gaan even zien wat hij doet thuis, ik heb geen verstand van electra maar gaat vast goed komen. Ik weet bijv. niet of ik thuis 13 of 16 A zekeringen heb. Gelukkig weet een maatje van hier meer van ;-)
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.755
979
Omgeving Eindhoven
Nice! Dat is volgens mij een best serieuze vlakbank!

Het is inderdaad een bakbeest. Schaaft superstrak door de spiraalas.

Mooie spullen! Zelf wil ik graag dezelfde Bosch freesmachine aanschaffen. Mag ik vragen waar je hem hebt besteld? In mijn buurt kan ik helaas geen fysieke winkels vinden waar ik hem kan bekijken en aanschaffen.

Bij Toolmax.
Let op: deze bovenfrees is er in 2 versies. Met digitale hoogte-instelling en verlichting onderaan de zool (GOF 1250 LCE) en met anologe instelling en zonder verlichting (GOF 1250 CE). Er zit qua prijs een paar tientjes verschil in.
De lokale ijzerwarenhandel hier (Isero) heeft 'm ook in het schap staan, helaas alleen de anologe variant (1250CE) en ook nog eens duurder dan de LCE online. Maar qua body zit daar verder geen verschil tussen.

Die metrische guide bushes staan bij mij ook nog op het lijstje. Mag ik vragen waar je die gekocht hebt?
Die komen bij Gereedschappro vandaan. Je hebt er wel ook een opname voor de guide bushes voor nodig. Voor mijn Incra-freesplaat bijvoorbeeld deze.
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
Hier ook wat nieuws binnengekregen.
Allereerst de Bosch GOF 1250 LCE bovenfrees.
Ik had al een goede frees voor in de tafel, maar nog geen fijne om uit de hand te frezen.
Bekijk bijlage 93817

En een inlegplaat van Incra en CleanSweep Rings om mijn zware frees (Triton TRA001) goed in de tafel te hangen, samen met een set metrische guide bushes. Die nu in de freestafel gaan passen, maar waar ik ook voor de Bosch een adapter voor ga bestellen (RA1100 bij Amazon) om ze ook hierin te kunnen gebruiken.
Bekijk bijlage 93821

Bekijk bijlage 93822

En eindelijk is ook mijn langverwachte zware pakketje binnengekomen: de Hammer A3-31 met silentpower schaafas. Heb 'm gelijk maar op zijn onderstel gezet.
Bekijk bijlage 93819

Bekijk bijlage 93820

Groet,
Rob

wauw, prachtig Rob, dat is een mooi arsenaal aan machines. Veel klusplezier ermee gewenst :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.