Nieuwe tools topic

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.090
38
Leiden
Mooie vlak vandikte bank :) word weer mooi project dus. Hopelijk krijg je snel de stroom in de juiste manier voordat je net als mij een motor opblaast :p
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Dan maak je vol sluiting en je zekeringen zijn niet selectief.

Als twee zwarte draden omwisselen dit effect heeft dan lijkt het erop dat de kleuren niet kloppen.
Cee wcd en stekkers zijn gestandaardiseerd in aansluiten, dit in tegenstelling tot periflex.
Nakijken en meten of alles juist aangesloten is.
 

Zky

Actieve deelnemer
8 feb 2016
327
33
Vorden
www.LuxeHout.nl
Ja dat idee had ik zelf ook al. Hebben we morgen weer wat te doen :)

- - - Updated - - -

Mooie vlak vandikte bank :) word weer mooi project dus. Hopelijk krijg je snel de stroom in de juiste manier voordat je net als mij een motor opblaast :p

Het is zeker een mooi bankje! Denk dat ik er veel plezier van ga hebben
 

Zky

Actieve deelnemer
8 feb 2016
327
33
Vorden
www.LuxeHout.nl
Dankjewel! Inmiddels is hij af en morgen gaan we hem plaatsen.
T.a.v. de problemen met de electriciteit: het lijkt er op alsof de aanloopspanning van het apparaat te hoog is waardoor de smeltzekering van 16A in m'n woning springt. Hij draait namelijk wel even voordat de stoppen doorslaan, wat volgens mij dan aangeeft dat er geen sluiting wordt gemaakt anders zou de automaat er direct uit moeten klappen. De aansluiting is ook helemaal doorgemeten en die is goed
Morgen avond kijken we even verder. Mogelijk dat we het proberen met 20A smeltzekeringen in de krachtgroep (welke dus naar de schuur gaat) in de woning.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.116
518
Moordrecht
Dankjewel! Inmiddels is hij af en morgen gaan we hem plaatsen.
T.a.v. de problemen met de electriciteit: het lijkt er op alsof de aanloopspanning van het apparaat te hoog is waardoor de smeltzekering van 16A in m'n woning springt. Hij draait namelijk wel even voordat de stoppen doorslaan, wat volgens mij dan aangeeft dat er geen sluiting wordt gemaakt anders zou de automaat er direct uit moeten klappen. De aansluiting is ook helemaal doorgemeten en die is goed
Morgen avond kijken we even verder. Mogelijk dat we het proberen met 20A smeltzekeringen in de krachtgroep (welke dus naar de schuur gaat) in de woning.
Doe er even een lang verlengsnoer/haspel tussen, de lengte vangt dan de klap op en kan je dat ook uitsluiten. Ik had dat ook iedere keer met m'n tafelzaag. Tegenwoordig zit er en een trage 16A zekerering in, die schrikt wat minder van een plotselinge piekspanning en ik doe m'n zaag in de slaveschakeling van m'n afzuiger, mag die de klap opvangen. Zaag is 1700w en er kan max 2200w in, dus dat zit wel snor.
 

Clifdon

Nieuw lid
4 sep 2012
17
1
Ik heb niet gezien wat voor motor het om gaat. Maar zit er toevallig een condensator op? Het zou kunnen zijn dat die misschien slecht is?
Ik noem maar een zijstraat omdat ik dit zelf op een hogedrukreiniger had. Condensator vervangen en geen problemen meer gehad.
 

Zky

Actieve deelnemer
8 feb 2016
327
33
Vorden
www.LuxeHout.nl
Het aan de praat krijgen van de vlak-vandikte bank is helaas nog niet gelukt. Het lijkt alsof de motor niet mee wil werken.... Ik heb hier een nieuw topic gestart aangezien ik wel wat hulp er bij kan gebruiken.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Sinterklaas is wat vroeger gekomen, het werd dringend tijd dat ik iets fatsoenlijks kocht voor mijn beitels ed te slijpen, tot nu toe op een verschrikkelijke axminster slijpmolen zonder slijphulp dus vrij uit de hand. Begin dit jaar had ik mijzelf getrakteerd op een set Narex beitels en die wilde ik echt niet verknoeien.

Besteld bij Rutlands UK, was al in korting met een messenslijper erbij en bij Halloween was er nog 12% bovenop. Dus ervan geprofiteerd om tegelijk die Glübots te testen en ook twee paar "dovetail clamps" van Micro-Jig, deze klemmen passen in een zwaluwstaart groef. Dat gaat handig zijn voor al mijn freesmallen, dat is eenvoudiger en goedkoper dan overal T-tracks inwerken.

P1030671.jpg

Ik heb vele systemen overwogen zoals een Tormek, maar wilde iets eenvoudig, snel en zonder water. Heb op de Work Sharp een 6 tal beitels ermee geslepen in een paar minuten tijd in 4 verschillende korrels van P 120 tot P 1000 (je kan veel hoger gaan als je wil). Zonder te moeten wetten of bramen, dat gebeurt automatisch. Het gaat wonderbaarlijk snel en je kan niets fout doen.
Het werkt wel met vellen schuurpapier dat je klemt op glazen schijven, of een schijf met kijkgaten voor draaibijtels. Dat papier slijt natuurlijk, en relatief snel blijkbaar. Als je echt heel veel en zwaar moet slijpen dan is dit misschien niet de beste oplossing.

P1030672.jpg
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Deel 2 van m'n shopping spree, een oorbeschermer met radio en bluetooth en nog van alles. Recent ben ik begonnen tijdens sommige saaie taken om mijn werkplaats radio (Festool BR10) te gebruiken als luidspreker om via de laptop naar videos te kijken/luisteren. Tijdens het oliën enz... Maar telkens als ik een machine moet uithalen dan moeten de kappen weer op en kan ik niet meer volgen. Dan op zoek gegaan naar één met bluetooth en deze gevonden "Hellberg Synergy 2H" bij dezelfde webshop waar ik mijn twee vorige kappen met radio had gehaald. https://coolsafety.nl/

Deze zijn wel erg prijzig dus heb ik gewoonweg gevraagd naar een korting, aangezien ik hen regelmatig klanten stuur omdat ik via mijn video's regelmatig vragen krijg naar welke kappen ik gebruik.
Ik kreeg niet alleen een korting voor mijzelf, maar ook een 10% kortingscode die ik mag delen: WOODWORKING , is geldig op hun volledig shop ( en neen ik krijg geen % hoor!) Ze verkopen ook veiligheidsbrillen, maskers enz... (misschien kan deze code ergens geplaatst worden?)


P1030678.jpg

Deze kwam vandaag aan, werkt als normale kappen met AM/FM radio, maar ook een functie dat geluid filtert en en het lawaai weg haalt zodat je kan praten of luisteren in een lawaaierige omgeving. Maar vooral ook een bluetooth functie met micro, hiermee kan je ofwel luisteren naar muziek via je mobiel of PC, maar ook oproepen beantwoorden via de micro die eveneens lawaai filtert. Ik mis nagenoeg al mijn oproepen door het lawaai, maar ben nog niet zeker of ik dat ook wil gebruiken. Zal moeten testen hoe goed dat werkt, de andere functies werken iig goed.
 

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Ik kreeg niet alleen een korting voor mijzelf, maar ook een 10% kortingscode die ik mag delen: WOODWORKING , is geldig op hun volledig shop

Kijk, dat noem ik nou commercieel slim van die gasten. Bedankt Tim dat je dit hebt weten te bewerkstelligen !!! #HeleDikkeDuim
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.